Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابوالفضل شکارچی در مراسم گرامیداشت ۵۰۰ شهید گردان امام سجاد (ع) که در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در دورانی قرار داریم که حق و باطل درهم دیگر ممزوج است و بجز انسان‌های بصیر، کسی قدرت تشخیص حق را ندارد.

وی بیان کرد: اکثر کسانی که روز عاشورا برعلیه امام حسین (علیه‌السلام) ایستادند، مسلمان بودند اما راه حق را با باطل اشتباه گرفته و یزید را به‌جای امام، انتخاب کرده بودند و این خطری‌ست که در طول تاریخ بشر را تهدید کرده و امروز نیز ما را بیشتر از گذشته تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: برجسته‌ترین ویژگی شهدا بصیر بودن آنها بود؛ شهدا برای پذیرش کار پرخطر التماس می‌کردند و از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. اکثر شهدا چهره امام راحل را از نزدیک ندیده بودند اما امام خمینی (ره) در جماران فرمان می‌دادند و شهدا در میدان نبرد علیه باطل جان خود را فدا می‌کردند.

وی گفت: وقتی انسان جای حق و باطل را تغییر دهد، دل‌سنگ و بی‌رحم می‌شود و ما در جریان عاشورا شاهد این دل‌سنگی‌ها و بی‌رحمی‌های یزدیان هستیم؛ داعش نیز نمونه بارز قساوت قلب داشتن و بی‌رحم بودن است که خودشان را حق می‌دانستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدای عزیز وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند، افزود: شهدا دینی را بر گردن ما گذاشتند و همیشه سفارش می‌کردند «پرچمی را که ما برافراشتیم، نگذارید بر زمین بیفتد»، «پشتیبان ولی فقیه باشید» و «به خیانتکاران علیه نظام و انقلاب اسلامی میدان جولان ندهید». وقتی ما وصیتنامه شهدا را مرور می‌کنیم، این‌گونه جملات موج می‌زنند.

وی ابراز کرد: اجر شهید و اجر و پاداش خانواده‌های معظم شهدا را فقط خدای متعال می‌تواند بدهد؛ بشر به هیچ وجه نمی‌تواند تاوان شهید و شهادت و ایثارگری رزمندگان را جبران بکند.

شکارچی ادامه داد: شهدای گرانقدر ما با آگاهی کامل و دل روشن به صحنه نبرد علیه رژیم بعث عراق رفتند و با عشق برای دفاع از میهن اسلامی حاضر می‌شدند؛ امروز ما با یک وضعیت متلاطم و دشمنانی سخت‌تر از دشمنان گذشته روبه‌رو هستیم. دشمن در دوران دفاع مقدس خیلی پیچیده نبود اما جنگ امروز جنگ ناجوانمردانه‌ای بوده و بزرگترین تهدید برای دین مقدس اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: جنگ امروز که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نرم و جنگ ترکیبی است، اعتقادات و باورهای دینی مردم و جوانان را نشانه گرفته است. این جنگ بدون خون و خونریزی حجاب را از سر زنان و دختران جامعه ما برمی‌دارد، بدون فشار جوانان را از مسجد و نماز جمعه جدا می‌کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خطاب به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: شما که پرچمداران این عرصه هستید و دوره دفاع مقدس و زمان جنگ فعلی را درک کرده‌اید، رسالت سنگینی به دوش دارید؛ بایستی نسل‌هایی که جنگ و امام راحل را ندیده‌اند و برخی از فراز و نشیب‌های انقلاب را تجربه نکرده‌اند، هدایت‌گری شوند.

کد خبر 5571837

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قم جنگ نرم بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا قزوین خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه ‏حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش خبرگزاری‌ها و رسانه به صورت عموم در ‏دنیا برجسته و بی‌بدیل است.

وی بیان کرد: اگر بگوییم مناقشات و دعواهای دنیا ساری و جاری بوده و ‏اسلحه و مهمات و سلاح آن رسانه‌ها هستند یک واقعیت را بیان کردیم.‏

این مسئول ادامه داد: امروزه رسانه می‌تواند در نقش افسر خط مقدم مبارزه و جهاد تبیین و کمک ‏کننده به تبیین جهاد تبیین باشد، مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است و نقش رسانه‌ها در این میان غیرقابل انکار است.‏

درویشی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی اگر اتفاقی در غزه ‏رخ بدهد به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند چون عقبه رسانه‌ای قوی دارند و افکار ‏عمومی جامعه و دنیا را با آن جنایات همراه می‌کنند، بیان کرد: البته امروز جوان‌های ‏بیداری در اقصی نقاط دنیا پیدا شده‌اند که نمونه آن‌ها را امروز در دانشگاه‌های مختلف ‏آمریکا شاهد هستیم و در واقع شاهد ظهور یک نسل جدید و جوان در این کشور هستیم.‏

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، بیان کرد: رسانه‌ها باید زمینه‌ساز  پیش‌برندگی و توسعه یک کشور و مؤثر در فرهنگ‌سازی یک کشور و ایجاد زمینه و ‏رواج هنجارهای یک جامعه باشند.‏

وی افزود: امروز در آستانه شهادت شهید مطهری و تجلیل از معلمان قرار داریم که باید ‏جدی و واقعی باشد نه از روی رفع تکلیف، چراکه جایگاه معلم رفیع بوده و حرمت معلم ‏با حرمت بزرگان برابری می‌کند.‏

درویشی اضافه کرد: معلم حامل دانش و تربیت است لذا برای ما مهم است و هرچه جایگاه ‏او رفیع باشد جامعه ارتقاء پیدا می‌کند و حرمت‌ها رعایت می‌شود.‏

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: افکار شهید مطهری مهم ‏بوده و همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود قابل استفاده است و باید از کسانی که حق ‏تربیتی و پدری بر گردن ما دارند تجلیل کنیم.‏

وی تأکید کرد: مبارزه با دشمن در خط مقدم و عرصه جهاد تبیین بدون معلمین امکان‌پذیر ‏نیست.‏

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • تصاویری از عملیات ترکیبی علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است