Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: بهترین پایانه‌های صادراتی استان مرکزی می‌تواند در زمینه گل و گیاه در محلات باشد که اگر زیرساخت‌های آن فراهم و در آنجا مستقر شود اقدام بسیار ارزشمندی است ، اما هنوز چارت سازمانی برای این پایانه‌ها تعریف نشده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، اسماعیل حسینی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت و عملکرد یک ساله گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران یک سازمان دولتی زیرنظر وزارت اقتصاد و دارایی و متولی امر ترانزیت، واردات و صادرات با رعایت همه چهارچوب‌ها، قوانین و مقررات گمرک، صادرات و واردات و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:گمرکات استان در چندین کنوانسیون بین‌المللی عضو است که باید مفاد آن رعایت شود همچنین 22 سازمان درگیر امر تجارت خارجی هستند که این سازمان‌ها طبق ماده 12 قانون گمرک باید زیر نظر گمرک فعالیت کنند، در این راستا سامانه امور جامع گمرکی راه‌اندازی شد و این سازمان‌ها طبق دستورالعمل‌ها موظف به همکاری با گمرک هستند و خوشبختانه اکثر سازمان‌ها تحت لقاء این سامانه قرار گرفتند و از طریق سامانه به صورت مجازی انجام و مجوزها هم صادر می‌شود .

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: طی 11 ماهه سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی کشور به  104 کشور دنیا 48.6 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه 28 درصد رشد صادراتی در سال گذشته وجود داشته است.

حسینی عنوان کرد: عمده کالاهای صادر شده از کشور به پنج کشور دنیا شامل چین با 23 درصد، عراق 24 درصد، ترکیه با 12.5 درصد، امارات متحده عربی با 8 درصد و افغانستان با 3 و نیم درصد بوده است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان محصولات پتروشیمی، شمش آلومینیوم، ماهیان زینتی، گل و گیاهان زینتی و کاشی و سرامیک بوده‌ است که متوسط نرخ کالاهای صادراتی از استان مرکزی به ازای هر تن 735 دلار بود که این رقم در کشور 375 دلار است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: حدود 85 درصد کالاهای صادراتی کشور به کشورهای همسایه صادر شده که نیاز است با مطالعه بازارهای کشورهای جهان زمینه صادرات به سایر کشورها نیز فراهم شود.

حسینی عنوان کرد: میزان صادرات 11 ماهه استان مرکزی به پنج کشور دنیا یک میلیارد و 246 میلیون دلار بوده است که صادرات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن روند افزایشی داشته‌ است و عمده کالاهای صادراتی استان مرکزی به پنج کشور شامل 28 درصد به کشور عراق، 24 درصد ترکیه، 20 درصد افغانستان، 7 درصد پاکستان و 3 درصد به کشور روسیه بوده است.

وی ادامه داد: واردات 11 ماهه استان مرکزی از پنج کشور دنیا به میزان 549 تن کالا است که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 8 درصد افزایش یافته‌ است همچنین عمده کالاهای وارد شده به استان شامل 42 درصد از کشور امارات متحده عربی، 15 درصد از چین، 15 درصد از ترکیه، 4 از درصد هند و 3 درصد از هنگ کنگ است.

 650 تن کالا به ارزش 58 میلیون دلار از گمرکات استان مرکزی صادر شد 

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون 650 تن کالا به ارزش 58 میلیون دلار از گمرکات استان مرکزی به 70  کشور دنیا صادر شده که صادرات این کالاها از نظر وزنی7 درصد و ارزی  9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

صادرات فرش دستباف ایران به 70 میلیون دلار تقلیل پیدا کردصادرات محصولات صنایع دستی استان بوشهر به کشورهای آسیایی و اروپایی افزایش می‌یابد + فیلمصادرات 638 تنی محصولات شیلاتی البرز به کشورهای مختلف

حسینی عنوان کرد: با توجه به شعار سال با عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و کارآفرین توسط  مقام معظم رهبری و حمایت‌های انجام شده از شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات کالا از این شرکت‌ها ارزش افزوده بالایی برای کشور به همراه دارد.

 18 نوع تسهیلات برای شرکت‌های فعالان اقتصادی مجاز 

وی با اشاره به اینکه فعالیت تجارت خارجی به سه دسته شامل شرکت‌های فعالان اقتصادی مجاز، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخشی غیر از این شرکت‌ها تقسیم شده است ادامه داد: 18 نوع تسهیلات برای شرکت‌های فعالان اقتصادی مجاز در نظر گرفته شده‌ است که در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این 18 نوع تسهیلات صادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: یکی از دستور کارهای گمرکات استان ایجاد سرویس ارزیابی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تسهیل در صادرات محصولات این شرکت‌ها است که در این راستا 22 انبار اختصاصی نیز به این شرکت‌ها تخصیص یافت.

حسینی عنوان کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان مجاز اقتصادی هزینه خدمات ارائه شده به این شرکت‌ها با 50 درصد ارائه می‌شود همچنین در راستای تسهیل در امر صادرات هیچگونه کالای صادراتی به گمرکات استان مرکزی وارد نشده و خدمات گمرکی در محل کارخانه و واحدهای تولیدی فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: 90 درصد کالاهای صادراتی استان در راستای تسهیل در امر صادارت این کالاها در مسیر سبز قرار داشته و نیازی به بررسی و ارزیابی کالاهای این شرکت ها وجود ندارد و کالاهای صادراتی اندکی در استان مرکزی در مسیر قرمز قرار دارد و این کالاها نیازمند ارزیابی فیزیکی شده و اسناد آنها کنترل می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: هزار و 181 فقره پرونده کالای قاچاق به ارزش 162 میلیارد تومان سال گذشته در سازمان تعزیرات حکومتی استان مرکزی تشکیل شد که تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد رشد و از نظر ارزی 97 درصد رشد داشته است.

حسینی بیان کرد: حدود 130 پرونده قاچاق در این مدت برای مشتقات نفتی تشکیل شد که این پرونده‌ها در دادسرا و تعزیرات حکومتی استان درحال رسیدگی بوده و این در حالی است که هیچ یک از متهمان کالاهای قاچاق به استان مرکزی تعلق ندارد و امیدواریم به سمتی برویم که مردم از هیچ یک از کالاهای قاچاق به ویژه آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی استفاده نکنند چراکه به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

 وی بیان کرد: بهترین پایانه‌های صادراتی استان مرکزی می‌تواند در زمینه گل و گیاه در محلات باشد که اگر زیرساخت‌های آن فراهم و در آنجا مستقر شود اقدام بسیار ارزشمندی است ، اما هنوز چارت سازمانی برای این پایانه‌ها تعریف نشده است. 

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل گمرکات استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال شرکت های دانش بنیان صادراتی استان کالاهای صادراتی حسینی عنوان فعالان اقتصادی استان مرکزی عمده کالاهای کالاهای صادر میلیون دلار شرکت ها پایانه ها سال گذشته کشور دنیا صادر شده پنج کشور صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فاطمی ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در نمایشگاه بین المللی تهران فرصتی برای آشنایی با مازندران توسط تجار و بازرگانان داخلی و خارجی است، تصریح کرد: مزیت‌های مازندران باید در عرصه‌های ملی به نمایش گذاشته شود تا بتوان از این طریق، زمینه برای صادرات محصولات این استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اگرچه کشاورزی در مازندران مزیت‌های مهمی دارد و از ظرفیت‌هایی ویژه ای برخوردار است اما امروز کشاورزان در مازندران با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، تصریح کرد: نبود پایانه صادراتی قوی در زنجیره ارزش کشاورزی برای این بخش مشکلاتی ایجاد کرده است.

فاطمی با تاکید بر اینکه این محصولات در انبار کشاورزان انبار می‌شود و در نهایت دلالان از این وضعیت سود می‌برند، عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی است که بازرگانان ایرانی و خارجی با مزیت‌ها آشنا شوند و در زمینه سرمایه گذاری در زمینه زنجیره ارزش استان‌ها اقدام کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا در زمینه صادرات مرکبات و کیوی با وضع قوانین و ارائه تسهیلات به این مهم کمک کنیم، عنوان کرد: برای بهبود وضعیت کشاورزان، باغداران و برنجکاران مازندران باید زمینه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید محصول ایجاد کنیم.

کد خبر 6093979

دیگر خبرها

  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش