Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یک نوار باریک متشکل از پودر ریز می‌تواند بر روی سطوح الکترود قرار داده شود تا از تشکیل دندریت‌های مخرب کاتد و آند جلوگیری کند.

باتری‌های لیتیومی دارای معماری مناسبی هستند. با این حال یکی از مشکلاتی که باتری‌های مذکور را به طور ناگهانی از کار می‌اندازد، تشکیل زائده‌های شاخک مانندی مانند به نام دندریت است که به سرعت باعث خرابی باتری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان دانشگاه رایس راه حل مناسبی را برای حل این مشکل در قالب تولید پودرهای ریز ارائه کرده‌اند که بر روی سطوح الکترود مالیده می‌شود تا بقای آنها را تضمین کند.

در باتری‌های لیتیومی می‌توان گرافیت مورد استفاده به عنوان آند در قالب یکی از دو الکترود باتری لیتیومی را با فلز لیتیوم خالص جایگزین کرد. این ماده دارای چگالی انرژی بسیار بالایی است و می‌تواند شارژ سریع باتری‌ها و افزایش ده برابری ظرفیت آنها را تضمین کند، اما کارکرد قابل اعتماد آن‌ها در بازه‌های زمانی طولانی تاکنون ممکن نشده است.

با استفاده مداوم از هر باتری، دندریت‌ها روی آند آنها تشکیل شده و این امر باعث اتصال کوتاه، از کار افتادن یا آتش گرفتن باتری می‌شود. راه حل مناسب پاکسازی اولیه سطح آند و استفاده از پودری متشکل از فسفر و گوگرد است. این باعث می‌شود که پودر با آند فلزی لیتیوم واکنش داده و یک لایه محافظ ظریف تشکیل دهد که انرژی سطح آن را تغییر می‌دهد.

استفاده از این روش هم طول عمر باتری را بیشتر می‌کند و هم تا ۷۰ درصد به ظرفیت شارژ آن اضافه می‌کند. افزایش هشت برابری عمر آند مزیت دیگر استفاده از این روش است. تسهیل روند ساخت باتری‌های با ظرفیت بالا نیز مزیت دیگر این روش است.

کد خبر 5571591

منبع: مهر

کلیدواژه: باتری لیتیومی گرافن شارژ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری تحقیقات علمی فناوری نانو ایرانسل اینترنت اربعین حسینی نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فیس بوک همراه اول کسب و کار ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)

 

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟ (فیلم) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون (فیلم) لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان « اشباح » ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات