Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد شکاف در ساختار امنیتی منطقه جنوب شرق آسیا، بر لزوم افزایش آمادگی رزمی پایگاه‌های نظامی در تاجیکستان و قرقیزستان و تقویت مکانیسم‌های تبادل اطلاعات در زمینه امنیتی منطقه نفوذ سازمان شانگهای تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در تاشکند، پایتخت ازبکستان در حال برگزاری است، اعلام کرد که ایالات متحده به منظور تضمین سلطه خود بر جهان در تلاش است تا ساختار امنیتی موجود در منطقه جنوب شرقی آسیا را دچار شکاف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد که دقیقاً برای این منظور، اتحادهای نظامی-سیاسی جدیدی مانند QUADو AUKUSایجاد شده است.

ژنرال شویگو افزود: «بدین ترتیب، کشورهای منطقه در حال همکاری نزدیک با ناتو بوده و جبهه‌ای برای بازدارندگی هرچه بیشتر چین در حال شکل گیری است. به اصطلاح "مشکل تایوان" نیز عمداً تشدید شده و سعی می‌شود تا اختلافات ارضی در منطقه دریاهای چین جنوبی و شرق چین داغ شود.»

به عقیده وزیر دفاع روسیه، در حالی که امنیت در این منطقه تنها با تلاش مشترک و با در نظر گرفتن منافع همه کشورها با نقش محوری آ.سه.آن ASEANو دیگر سازوکارهای همکاری‌های چندجانبه در قاره آسیا تامین خواهد شد.

روسیه آمادگی رزمی پایگاه‌های خود در تاجیکستان و قرقیزستان را افزایش می‌دهد

 وزیر دفاع روسیه در این نشست همچنین اعلام کرد، در شرایطی که بعد از خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان بوجود آمده، روسیه آمادگی رزمی پایگاه‌های نظامی خود در خاک تاجیکستان و قرقیزستان و همچنین توان رزمی نیروهای واکنش سریع در منطقه را برای مقابله با شرایط بحرانی احتمالی افزایش خواهد داد. به گفته وی، «چالش جدی برای امنیت منطقه آسیای مرکزی همچنان وضعیت افغانستان است، جایی که سازمان‌های تروریستی بین المللی مانند داعش و القاعده در حال فعال‌تر شدن هستند.»

سرگئی شویگو تاکید کرد که روسیه از هرگونه ابتکار بین المللی برای حل و فصل اوضاع افغانستان استقبال میکند و در عین حال اقدامات لازم را برای تضمین امنیت کشورهای متحد خویش در منطقه آسیای مرکزی اتخاذ خواهد کرد. وی یادآور شد که در ماه ژوئن مسکو میزبان نخستین نشست وزرای دفاع کشورهای آسیای مرکزی و روسیه بود که در جریان آن وضعیت افغانستان و راه‌های ایجاد ثبات مطمئن در این منطقه بررسی شد.

شویگو در پایان گفت: "ما معتقدیم که چنین نشستهایی در چارچوب سازمان همکاری شانگهای نیز مورد تقاضا خواهد بود، به خصوص که افغانستان کشور عضو ناظر در سازمان همکاری شانگهای است."

وزیر دفاع روسیه همچنین پیشنهاد کرد که توان بالقوه نظامی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از طریق ایجاد مکانیسم‌هایی برای تبادل اطلاعات در زمینه امنیت نظامی تقویت شود.

 سرگئی شویگو پیشنهاد برگزاری نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، کشورهای جامعه مستقل مشترک المنافع و دیگر کشورهای دوست در مسکو در ماه دسامبر آینده به منظور ادامه بررسی مسائل امنیتی در منطقه نفوذ این سازمان‌ها را مطرح کرد.

توافق چین و آسیای مرکزی برای هماهنگی تلاش‌ها درباره افغانستانچین: تهاجم دو دهه آمریکا افغانستان را به ویرانه تبدیل کردچین: درصدد گسترش روابط با افغانستان هستیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان آسیای میانه اخبار چین اخبار روسیه اخبار افغانستان آسیای میانه اخبار چین اخبار روسیه سازمان همکاری شانگهای وزیر دفاع روسیه آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی

رئیس‌جمهور چین در پیامی افتتاحیه پانزدهمین نشست کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیام روز شنبه خود خاطرنشان کرد: سازمان همکاری اسلامی نماد وحدت و استقلال کشورهای اسلامی است و کمک‌های مهمی در تقویت همکاری‌های کشورهای اسلامی و همچنین حفظ انصاف و عدالت بین‌المللی داشته است.

او با بیان اینکه چین و کشورهای اسلامی دوستان و شرکای خوبی با سابقه دوستی طولانی هستند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر چین و کشورهای اسلامی در زمینه مسائل مربوط به منافع و دغدغه‌های اصلی یکدیگر از یکدیگر حمایت کرده‌اند و در همکاری‌های عملی به نتایج ثمربخشی دست یافته‌اند و روابط دوستانه خود را به طور مستمر ارتقاء بخشیدند و نمونه خوبی از همکاری جنوب جهانی بوده‌اند.

شی جین‌پینگ گفت چین آماده ادامه همکاری با کشورهای اسلامی برای تداوم دوستی سنتی، تقویت اعتماد متقابل سیاسی، تعمیق همکاری‌های عملی، گسترش مبادلات بین تمدن‌ها، اجرای مشترک ابتکار توسعه جهانی، ابتکار امنیت جهانی و ابتکار تمدن جهانی است و مشارکت بیشتر در ساختن جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران