Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح پروژه های هفته دولت در شهرستان مانه‌وسلقان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه سیمان سمنگان سال ها راکد مانده است که رییس جمهور در سفر به استان خواستار اختصاص تسهیلات برای تکمیل این واحد تولیدی شد.

وی تصریح کرد: تکمیل کارخانه سیمان سمنگان به مطالبه مردم منطقه تبدیل شده است و خوشبختانه اعتبار لازم برای تکمیل فاز اول آن در سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی افزود: تمامی نهادهای مربوطه باید با بانک ملی بعنوان عاملیت تسهیلات به سیمان سمنگان همراهی کنند.

وی ادامه داد: سد شیرین دره در نزدیکی این پروژه آب مورد نظر را تامین می کند و برنامه‌ریزی برای تامین آب و برق این پروژه نیز انجام شده است.

حسین نژاد عنوان کرد: این واحد صنعتی از نظر زیر ساختی مشکلی ندارد و  این کارخانه سه خط تولید دارد که با تکمیل فاز اول آن سایر فازها نیز از محل درآمد ها تکمیل می شود.

وی ادامه داد: شهرستان مانه و سملقان قطب اصلی کشاورزی استان است و باید با انجام طرح های آبیاری نوین، پایداری منابع آبی را در این منطقه ایجاد کرد تا کشاورزی رونق گیرد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مسوولان به دنبال جذب اعتبارات سفر رییس جمهور باشند افزود: اصلاح وضعیت اقتصادی مهمترین اقدام دولت مردمی آیت الله رییسی بود که اقدامی دلسوزانه و شجاعانه است.

وی خاطرنشان کرد: راه دور کردن مردم از نظام و رهبری توسط رسانه های معاند نشان دادن عدم توانایی مدیران است در حالی که مردم ولی نعمتان ما هستند و از هیچ تلاشی برای پاسخگویی به مطالبات آنان دریغ نمی کنیم.

۴۸ طرح شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی با یکهزار و ۹۸ میلیارد ریال اعتبار همزمان با آغاز هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی شد.

اجرای کارخانه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی حدود ۲ دهه پیش در دستور کار قرار گرفت و جواز تاسیس این پروژه در سال ۸۰ صادر و آستان قدس رضوی سهامدار اصلی سیمان سمنگان معرفی شد و قرار بود این طرح در سال ۸۲ اجرایی شود و برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.

این طرح در ابتدا بیش از ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار گرفت و چند معدن هم برای تهیه مواد اولیه ثبت شد و در برهه ای از زمان مزایده معادن هم مطرح شد اما با توجه به اهمیت موضوع تولید سیمان، شورای معادن استان آن را تصویب نکرد.

بعدها صحبت هایی از تفاهم نامه ای میان آستان قدس رضوی با شرکت چینی مطرح شد اما چشم بادامی ها هم پایشان به اجرای سیمان سمنگان باز نشد.

مسوولان در آن زمان اعلام کردند که آستان قدس رضوی برای تکمیل اجرای سیمان سمنگان نیازمند ۲۴.۸ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی بود که باید به صورت سندیکایی پرداخت می شد.  قرار بود تسهیلات ریالی توسط بانک ملی و تسهیلات ارزی با عاملیت بانک صنعت و معدن پرداخت شود اما این اعتبار پرداخت نشد.

 پروژه‌ای که در سال ۸۲ بنا بود طی ۳ سال فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و بخشی از نیاز سیمان استان را تامین کند با وجود پیشرفت ۴۰ درصدی در ساختمان از سال ۹۲ متوقف شد که در سال های بعد پیگیری های زیادی برای احیای این طرح انجام شد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

برچسب‌ها بجنورد هفته دولت استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد هفته دولت استانداری خراسان شمالی بجنورد هفته دولت استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی کارخانه سیمان سمنگان شهرستان مانه خراسان شمالی برای تکمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی ایلخچی تبریز
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود