Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رهایی چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اگر بخواهیم منصفانه به عملکرد یکساله دولت نگاه کنیم ابتدا باید بپذیریم که به‌دلیل حجم سنگین مشکلات منتقل یافته در حوزه های مختلف از دولت قبل به دولت سیزدهم نمی‌توان در یکسال انتظار داشت همه موارد در دولت اجرایی و مشکلات حل شده باشد.
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: با نگاهی به عملکرد دولت سیزدهم در یک سال گذشته متوجه می‌شویم حجم نقدینگی باعث ایجاد تورم و گرانی شده که در عین حال استقراض از بانک مرکزی نیز در این دولت صفر شد و کسری بودجه از طریق دریافت مالیات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش فروش نفت
رهایی اضافه کرد: فروش نفت با تدابیر دولت علی رغم وجود تحریم‌ها افزایش پیدا کرده است که نتایج این موارد در سال آینده مشاهده می‌شود.
وی بیان داشت: فساد ستیزی و عدالت محوری دو شاخصه اصلی دولت در انجام وظایف قوه مجریه بود که تا امروز دولت به ویژه شخص رییس جمهور در این زمینه یک گام هم به عقب برنداشته و نمونه آن را در دستور رییس جمهور بدون هر گونه ملاحظه مبنی بر برکناری افرادی که تخلف آنها در فساد فولاد مبارکه محرز شده می‌توان دید.
این فعال سیاسی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در آغاز فعالیت دولت سیزدهم، گفت: واکسیناسیون گسترده مردمی در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا توسط دولت سیزدهم باعث شد شاهد کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا باشیم و این اقدام خوب آمار مبتلایان و فوتی‌ها را به کمتر از ۵۰ نفر در روز و حتی تک رقمی رساند و بیشتر شهرهای کشور را آبی نشان داد.

تلاش برای توسعه پایدار کشور و بهبود وضعیت اقتصادی
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش بسیاری برای توسعه پایدار کشور و بهبود وضعیت اقتصادی دارد،گفت: هرچند که نمی‌توان گفت اکثر مشکلات در دولت حل شده است و قطعا هنوز هم مشکلات اقتصادی و بین المللی بسیاری وجود دارد اما دولت تا این لحظه کم نگذاشته است و تا جایی که توانسته اقدامات لازم را برای حل مسائل انجام داده است؛ البته به گواه مستندات موجود در عملکرد دولت کاستی‌هایی نیز همچون ضعف مدیریت در برخی بخش ها وجود دارد که دولت باید برای رفع آنها سریعا اقدام کند.
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به افزایش پرداختی یارانه ها پس از حدود ۱۲ سال، گفت: افزایش و مردمی کردن یارانه ها کار بسیار مثبتی از سوی دولت بود که دولت قبل به بهانه‌های مختلف شهامت و اراده انجام آن به عنوان یک مطالبه جدی مردمی را نداشت؛ زیرا ۴۵ هزار تومان با تورم این روزها رقمی محسوب نمی‌شد اما یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی اقدامات قابل قبولی بود. هرچند در این بخش، دولت باید تلاش کند که ارزش پول ملی را حفظ کند تا ارزش این مبالغ همانند گذشته به ۴۵ هزار تومان نرسد.

 اجرای طرح موفق نهضت ملی مسکن
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به گام‌های دولت در مسیر عدالت اقتصادی افزود: اقدامات دولت سیزدهم در بحث کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، بحث خودرو و اجرای طرح موفق نهضت ملی مسکن و مسائلی از این دست که با زندگی عمومی مردم مرتبط است شاید مورد قبول باشد، اما باید با اقدامات جدی دولت برخی موارد در این حوزه ها اصلاح شوند به نحوی که دولتمردان بتوانند بیش از گذشته در سال های پیش رو و قبل از اتمام عمر دولت سیزدهم همگام با خواسته مردم حرکت کنند.
رهایی بیان کرد: مدیران دولتی نیز بایستی در اجرای سیاست ها، برنامه ها و دستورالعمل های دولت با دقت و حساسیت بیشتر عمل کنند به ویژه در بخش‌هایی که ارتباط مستقیم با رفاه و معیشت خانوارها دارد تا سوء مدیریت ها در نحوه اجرا به پای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم نوشته نشود.
وی به تلاش دولت برای کاهش وابستگی به نفت به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای کاهش وابستگی به نفت اخذ مالیات از کسانی‌ است که فرار مالیاتی داشتند؛ این روند، دور از عدالت و بر خلاف شعار دولت آیت الله رییسی بود که افرادی درآمدهای میلیاردی داشته باشند اما به اندازه ثروتشان مالیات نپردازند، از این رو،‌دولت در صدد اصلاح این وضعیت برآمد.

عملکرد قابل قبول دولت در جلوگیری از فرارهای مالیاتی
این فعال سیاسی تاکید کرد: به گواه کارشناسان و اساتید اقتصاد، دولت آقای رئیسی عملکرد قابل قبولی در جلوگیری از فرارهای مالیاتی داشته و از طرفی با تغییر در قیمت‌ها تا حدودی مانع از قاچاق کالاها شده است؛ اخبار رسیده از خارج مرزها در این مورد نیز نشان‌دهنده موفقیت نسبی اقدامات دولت در ممانعت از خروج کالای ارزان ایرانی خصوصا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بوده است.

دیپلماسی در ریل درست
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس در خصوص اقدامات و سیاست های دولت در حوزه سیاست‌خارجی نیز گفت:‌ آیت‌الله رئیسی همه مسائل کشور را منوط به برجام نکرده است و با کشورهای منطقه تعامل می‌کند؛ اخیرا شاهد بودیم مقاماتی از کشورهای همسایه ایران برای همکاری‌های اقتصادی وارد ایران شدند که این نشان می‌دهد آیت‌الله رئیسی برخلاف دولت قبل که همه توان خود را برای برجام گذاشته بود تنها به برجام فکر نمی‌کند و رایزنی‌های سیاسی را با کشورهای مختلف در دستور کار قرار داده است.
وی اظهار داشت: این مسئله حاکی از مسیر درستی است که برای دیپلماسی اتخاذ شده است. هر چند که دولت همواره مسئله برجام را نیز پیگیری کرد و از دستور کار خود هیچگاه خارج نکرد.

سفرهای استانی، گامی در مسیر بازگشت اعتماد
رهایی با اشاره به سفرهای استانی هیأت دولت گفت: قرار نیست در سفرهای استانی رییس جمهور تمامی مشکلات استان ها حل شود؛ بازگشت اعتماد عمومی به دولت و برداشته شدن فاصله بین ملت و دولت یک اتفاق خوب بود.
وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور در سفرهای استانی از نزدیک و به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با مردم سخن می‌گوید و از نزدیک با مشکلات مردمی آشنا می‌شود که این امر در تصمیم گیری‌های دولتمردان برای هر استان و حتی در سطح ملی بسیار کمک کننده است و عمدتا برخی استان‌ها بهترین نتیجه را نیز از این سفرها گرفته‌اند.

اتحاد و تعامل بین سران قوا
این فعال سیاسی اتحاد و تعامل موجود بین سران قوا را به عنوان یکی از پارامترهای اصلی ارزیابی دولت معرفی کرد و گفت: نزدیک کردن سران قوا با اتحاد موجود و صدای واحد برای حل مشکلات کلان کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یکی از ابتکارات رئیس دولت سیزدهم بود و امروز دولت و مجلس با کمترین اختلافات در کنار هم برای توسعه پایدار کشور و بر اساس وظایف محوله قانونی در تلاش هستند و دستگاه قضایی نیز برای حل مشکلات مردم با نگاه حمایتی به دولت و مجلس همچون گذشته در صحنه حضور دارد.
وی در ادامه توجه بیشتر دولتمردان به موضوع عزل و نصب مدیران را خواستار شد و گفت:‌ انتصاب مدیران متعهد و متخصص همسو با دولت، مسیر رو به رشد قوه مجریه و پیگیری و تحقق مطالبات مردمی را شتاب می‌دهد.

ضرورت استمرار ارتباط نزدیک دولت با مردم
وی عنوان کرد: اعتقاد راسخ داریم که باید به دولت سیزدهم با تمام توان کمک کرد و اجازه ندهیم که ضعف احتمالی برخی افراد در عرصه مدیریتی موجب خلل در روند رو به جلوی دولت شود.
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان فارس اظهار کرد: دولت سیزدهم از یک سالگی خود گذشته و کارنامه آن در این یکسال پیش روی مردم قرار دارد، برخی از وعده‌ها اجرایی و برخی از وعده‌ها و برنامه‌ها هم باید دنبال و پیگیری شود و انتظار داریم همچنان مطالبات رهبر انقلاب از دولتمردان با شتاب بیشتر پیگیری شود، کما اینکه تاکنون برخی از این مطالبات از جمله ارتباط با مردم محقق شده است و این تعامل و ارتباط نزدیک باید استمرار پیدا کند.

برچسب‌ها هفته دولت شیراز دولت سیزدهم دولت مردمی فارس پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت شیراز دولت سیزدهم هفته دولت شیراز دولت سیزدهم دولت مردمی فارس سفرهای استانی دولت سیزدهم فعال سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است

اولریکه گرو، پروفسور و کارشناس مسائل سیاسی آلمانی معتقد است اتحادیه اروپا به دلیل مشکلات داخلی، شکست نهاد‌های دولتی، فقدان بحث داخلی و فقدان هویت مشترک در آستانه فروپاشی است. 

به گفته این کارشناس اتحادیه اروپا پاسخی به این معضلات ندارد و حتی به آن فکر هم نمی‌کند، علاوه بر این، وضعیت با شکل گیری یک نظم جهانی چند قطبی تشدید می‌شود. 

این متخصص آلمانی نگران وضعیت فعلی و این واقعیت است که اروپا قادر به ارائه برنامه مثبت همکاری با آفریقا نیست و خود را از روسیه و چین منزوی می‌کند. گرو اشاره می‌کند که اروپایی‌ها بیشتر و بیشتر «احساس می‌کنند که اروپا از جانب ایالات متحده اداره می‌شود»، و برای همین احساس درماندگی دارند.

گرو گفت: اتحادیه اروپا دیگر برای شهروندان رضایت بخش نیست. خشم شهروندان در حال افزایش است، احساسات علیه اتحادیه اروپا بسیار زیاد است. رسوایی واکسن فایزر، خانم فون در لاین و - بله هر چیزی! موضع اتحادیه اروپا در قبال اسرائیل و غزه... یعنی حتی توافق آتش بس هم نداریم! و خیلی چیز‌های دیگر. خیلی چیز‌ها در هاله‌ای از ابهام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟