Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@16:35:59 GMT

(ویدئو) جنجال سید قاسم؛ معلم قلم در جیب و وحشیان قرن!

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۲۷۴۴

(ویدئو) جنجال سید قاسم؛ معلم قلم در جیب و وحشیان قرن!

‍‍‍‍‍‍

بازداشت و شکنجه غیرنظامیان در پنجشیر همچنان ادامه دارد و در سه روز گذشته، طالبان هشت خانواده ساکن روستای ملیمه و پنج خانواده از روستای پوجاوه در شهرستان دره را به کوچ اجباری وادار کرده‌اند. در این مدت، ده‌ها تن از غیرنظامیان ساکن نقاط مختلف پنجشیر از جمله شهرستان دره بازداشت شده‌اند.

به گزارش فرارو، صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی، بازداشت ده‌ها تن از اهالی شهرستان دره پنجشیر را تایید می‌کند و می‌گوید طالبان تاکنون در مجموع، ۱۳ خانواده را از منطقه کوچانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این بازداشت‌شدگان سید قاسم، معلم ۵۵ ساله روستای زمان‌کور استان پنجشیر است. او روز شنبه، ۲۹ مرداد، به همراه چند تن از مردان روستا بازداشت شد.

اعضای طالبان به‌تازگی ویدئویی از روند بازداشت آنان را منتشر کرده‌اند. یک عضو خانواده سید قاسم به شرط محفوظ ماندن نامش، گفت که او به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی و داشتن اسلحه بازداشت شده است، اما این اتهام‌ها حقیقت ندارند.

به گفته او، سید قاسم و دیگر همراهانش در زندان طالبان‌اند و اعضای خانواده‌هایشان اجازه ملاقات با آن‌ها را ندارند.

جبهه مقاومت ملی اعلام کرده است که بازداشت‌شدگان هیچ رابطه‌ای با این جبهه ندارند و بی‌گناه هستند.

انتشار ویدئویی از سید قاسم آغا که توسط جنگجویان طالبان بازداشت و دستانش از پشت بسته شده در شبکه‌های اجتماعی بحث برانگیز شده است.

بخشی از پیام‌های کاربران را مشاهده می‌کنید:

- سید قاسم آغا، مرد ۵۵ ساله ساکن روستای زمانکور در پنجشیر، یک معلم است. او با صبوری و شکیبایی به بی حرمتی و دشنام‌های جنگجویان طالبان نگاه می‌کند. آرام و با وقار نشسته است. او یک غیرنظامی است، اما به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی بازداشت و زندانی شده است.

- سید قاسم که به حیث معلم در عنابه پنجشیر ایفاء وظیفه می‌نمود توسط وحشیان قرن گرفتار گردید، تفسیر او علم، دانش، پنجشیری و تاجیک بودن اش بود.

- در این تصاویر شما افراد ملا ذاکر و ملا فاضل را می‌بینید که سید قاسم معلم موی سفید مکتب عنابه پنجشیر را مورد آزار قرار میدهند. سید قاسم با قلم که هنوز هم در سر جیب اش دیده می‌شود آرام، سنگین و باوقار نشسته و دشنام‌های غلیظ طالبان را گوش می‌دهد.

- سید قاسم باشنده روستای زمان کور پنجشیر است، طالبان دستانش را بسته اند و او را دشنام میدهند. قلم سید قاسم هنوز در جیبش دیده میشود، خاموش است و فقط به بی ادبی طالبی که سلام در دست دارد خاموشانه نگاه می‌کند. چراغ ظالم تا چند خواهد سوخت؟

- جنگ‌جویان طالب «معلم قلم برجیب» را به‌نام مقاومت‌گر مسخره می‌کنند. منابع به آماج می‌گویند که این مرد سید قاسم نام دارد و معلم مکتبی در عنابه پنجشیر می‌باشد. اسارت این مرد زیر نام مقاومت‌گر خشم عمومی را برانگیخته و شماری این کار طالبان را سرآغاز جنگ قومی نام داده‌اند.

- باید گریست در غم شهری که اندر آن مشتی اسیر گریه به آزاده‌ای کنند...! «معلم قلم برجیب» سید قاسم استاد مکتب عنابه پنجشیر.

-  از خاموشی قلم در بالا جیب؛ تا بی ادبی ظالمان سلاح بدست! این مرد سید قاسم اسم دارد، و باشنده روستای زمان کور پنجشیر است، طالبان لبان او را با سایر افراد مظلوم یکجا بسته اند؛ و پیوسته دشنام میدهند، و تحقیر میکنند. قلم سید قاسم هنوز در بالا جیبش دیده میشود، اما خاموش است. این رفتار وحشیانه اشغالگران ناشی از ترس است.

- تاریخ به ما می‌گوید که این روز‌های سیاه گذاشتنی اند و روزی معادله تغیر خواهد کرد. اما نگاه‌های مظلومانه این پیر مرد و خنده‌های وقیحانه و رفتار وحشیانه این اشغالگران را نمی‌توان فراموش نمود.

- جناب استاد سید قاسم آغا، متعلق به یک خانواده‌ی معزز، فرهنگی و روحانی پنجشیر است. دیدن ایشان در این حالت مرا فرو می‌ریزد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان پنجشیر معلم جبهه مقاومت ملی عنابه پنجشیر سید قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانی بر واکنش‌ها به جنجال نصیری نیست حمله تازه از یک اصلاح‌طلب

 علی باقری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات در واکنش به مصاحبه مهدی نصیری مدیر مسئول اسبق روزنامه کیهان با بی بی سی درباره اصلاح طلبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

از "شاهزاده" تا "تاجزاده"، فاصله‌ای به وسعت و عظمت مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر وجود دارد.

ولو آنکه تحقق اهداف بلند انسانی و آرمانی آن انقلاب، دستخوش دست‌اندازی "نااهلان" و "نامحرمان" قرار گرفته باشد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • پایانی بر واکنش‌ها به جنجال نصیری نیست حمله تازه از یک اصلاح‌طلب
  • (ویدئو) اعترافات عضو بازداشت شده گروهک انصار الفرقان
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان