Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع به‌روال سابق به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و تلاش می‌کنیم تا سیاست‌های کلی و قانون برنامه هفتم توسعه را به بودجه سال ۱۴۰۱ برسانیم. - اخبار سیاسی -

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت فعلی مجمع تشخیص مصلحت و کمبود حضور اخبار و فعالیت‌های مجمع در رسانه‌ها، اظهار داشت: ما دو ماموریت داریم که یکی بحث و بررسی سیاست‌های کلی نظام در جایگاه مستشاری و تقدیم آنها به مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت دوم حل اختلاف مجلس و شورای نگهبان است؛ جایی که شورای نگهبان بر مصوبه‌اش اصرار کند، مجمع بحث و جمع‌بندی می‌کند اما در نهایت آنچه قانون می‌شود را رئیس مجلس ابلاغ می‌کند و مجمع بروز و ظهور فیزیکی در این مسئله ندارد.

باهنر خاطرنشان کرد: این ایام هم که اخبار مجمع در رسانه‌ها زیاد شد به دلیل بررسی سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه است و عملاً هم دولت و مجلس منتظر هستند و ما اگر بتوانیم سیاست‌ها و قانون برنامه هفتم توسعه را به بودجه 1402 برسانیم خیلی خوب است لذا جلسات مجمع و کمیسیون‌ها صبح و عصر جلسه داریم تا این کار صورت پذیرد. 

وی افزود: مجمع اصراری با پروپاگاندای رسانه‌ای ندارد و ترجیح این است که تصمیمات مجمع و بحث‌های آن به دور از فضاسازی های رسانه‌ای و در فضای کارشناسانه اتخاذ شود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ترکیب جدید مجمع تشخیص که احتمالا یک ماه آینده اعلام می‌شود، اظهار داشت: هنوز دقیقاً مشخص نیست و چیزی بیرون نیامده است؛ 3،4 نفر از دوستان عضو مجمع فوت کردند و احتمالا اینکه تغییرات چگونه می‌شود خبری نداریم اما من علاقه‌مندم در مجمع چند دیپلمات قوی و متعهد حضور داشته باشند یا چند جامعه‌شناس صاحب مکتب داشته باشیم یا چند حقوقدان قدرتمند می‌توانند کار را بهتر جلو ببرند. 

باهنر درباره وظیفه آتی دور آینده مجمع اظهار داشت: ما به اندازه کافی سیاست‌های کلی تصویب کردیم و در دور آینده باید به سمت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها برویم که این کار اکنون برعهده هیات عالی نظارت است؛ باید دید در ترکیب بعدی مجمع این وظیفه برعهده صحن مجمع قرار می‌گیرد یا همان هیئت عالی نظارت اما رویکرد دوره آینده مجمع بیش از تصویب و بررسی سیاست جدید، نظارت بر اجرای سیاست‌های قبلی است. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام محمدرضا باهنر مجمع تشخیص مصلحت نظام محمدرضا باهنر مجمع تشخیص مصلحت سیاست های کلی برنامه هفتم سیاست ها عضو مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حراج بعدی شمش طلا در هفته آینده

حراج حضوری شمش طلا از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت ۳ ماه و برگزاری ۲۰ حراج، ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳، ۵۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه هشتم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

دیگر خبرها

  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • جزییات حراج بعدی شمش طلا در هفته آینده
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • آینده لئون گورتسکا در دستان سرمربی بعدی بایرن مونیخ