Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام محمد مصدق در جشنواره شهید لاجوردی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: شهید لاجوردی زندگی خود را وقف انقلاب کرد و با همراهی دوستانش، موتلفه را تشکیل و در راستای اهداف انقلاب گام برداشت.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید لاجوردی افزود: حیف بود که شهید لاجوردی در بستر مرگ طبیعی از دنیا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: زندانبانی جز سخت‌ترین شغل‌ها در دنیا است. سخن از اصلاح مجرمان جز فلسفه مجازات است و ضمن مجازات، نگرش‌های مختلفی در طول تاریخ در این رابطه مطرح است. مکتب عدالت مطلق در این رابطه می‌گوید هدف از مجازات، اجرای عدالت است.

وی خطاب به دنیا گفت: در زندان‌های ما به روی تمام دنیا باز است و بیایند و ببینند در رابطه با زندانیان سیاسی و عادی جمهوری اسلامی چطور رفتار می‌کند.

وی افزود: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند بیایند و ببینند. جز تعداد اندکی که گاهی سر و صدا می‌کنند و مطالبی را مطرح می‌کنند، بیایند و مصاحبه سایر زندانیان را ببینند.

کسانی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند بیایند و ببینند در ایران با زندانیان چطور رفتار می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه از افزایش اشتغال زندانیان خبر داد و گفت: میزان اشتغال فروردین امسال ۱۰۹ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است. اردیبهشت سال جاری ۶۷ درصد، خرداد ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: میزان پرداختی به زندانیان در سه ماه جاری در مقایسه با پارسال سه برابر افزایش پیدا کرده است. تعداد کل متهمان بازداشتی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تعداد زندانیان دارای محکومیت‌های دارای دیه عمد و غیر عمد کاهش پیدا کرده است. تعداد زندانیان زندان باز افزایش پیدا کرده که این مهم همواره مورد تاکید بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد مشمولین استفاده از آزادی مشروط هم افزایش پیدا کرده است، گفت: افراد شرور از نهادهای ارفاقی به هیچ وجه بهره نمی‌برند.این نکته را نباید فراموش کرد که تعداد زندانیان شرور بسیار اندک است و درصد زیادی از زندانیان به خاطر لغزش در زندان به سر می‌برند.

مصدق ادامه داد: تعداد زندانیان تحت مراقبت‌های الکترونیک هم افزایش پیدا کرده است. انتظار داریم تعامل بسیار خوبی ریاست سازمان زندان‌ها با بنیاد تعاون داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: تا پایان سال امیدواریم میزان اشتغال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد باید رشد پیدا کند و این به دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: همانگونه که می‌خواهیم در مورد بزهکار شرایط را برای آزادی فراهم کنیم باید پس از آزادی نیز از او و خانواده اش حمایت کنیم و بداند برای چه چیزی زندگی می‌کند تا شاهد تکرار جرم نباشیم.

کد خبر 700323 منبع: مهر برچسب‌ها زندان قوه قضائیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زندان قوه قضائیه افزایش پیدا کرده بیایند و ببینند تعداد زندانیان شهید لاجوردی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی افزود: ۳۵ تن از محکومان مالی استان تهران با برقراری جلسات صلح و سازش فی‌مابین طرفین دعوا و همچنین از طریق جذب کمک‌های مالی خیرین، از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه زندانیان آزاد شده اکثراً پدر، مادر و سرپرست خانوار هستند که به دلیل محکومیت‌های مالی جرایم غیرعمد و یا رد مال در زندان‌ها به سر می‌بردند، اظهار داشت: این افراد در اجرای سیاست‌های دستگاه قضائی در زمینه کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، واجد شرایط و مستحق آزادی شناخته شدند و با تلاش دادیاران ناظر بر زندان و شعبات شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها، زمینه آزادی آنان فراهم شد.

دادستان تهران ضمن تصریح به تأمین بخشی از وجوه رد مال توسط خانواده‌های محکومان، اضافه کرد: بخشی دیگر از دیون و تعهدات مالی محکومان فوق‌الذکر، در جلسات صلح و سازش مورد گذشت شاکیان قرار گرفت و مابقی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، به همت خیرین پرداخت شد.

کد خبر 6092044

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد