Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: طبق قانون افراد ممنوع‌الخروج نمی‌توانند تردد داشته باشند ولی اگر بتوانند به منشاهایی که آنها را ممنوع‌الخروج کرده مراجعه کنند و مشکل را حل کنند می‌توانند در پیاده‌روی اربعین شرکت داشته باشند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، سردار حسین اشتری ظهر امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد مطلوب نیروی انتظامی استان مرکزی به‌ویژه در سه سال اخیر اظهار داشت: استان مرکزی در همه شاخص‌ها از جمله مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، مبارزه با ورود سلاح غیرمجاز و مبارزه با قاچاق روند افزایشی داشته و توفیقات خوبی در این زمینه کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی جزو استان‌های امن و آرام کشور است و این آرامش و امنیت با همکاری مردم فهیم و مسئولان پرتلاش ایجاد شده است این درحالی است که وضعیت امنیتی در استان مرکزی و سراسر کشور مطلوب است و امیدواریم هر روز امنیت و اقتدار کشور افزایش داشته باشد.

فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص تسهیل در روند تردد زائران در اربعین حسینی تصریح کرد: پلیس در تلاش است که در روند تردد زائران اربعین حسینی تسهیل داشته باشد و هر اقدامی را در راستای آرامش و امنیت زائران انجام می‌دهد که در این راستا همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در ترددها در ایام اربعین حسینی به کار گرفته شده است.

اشتری بیان کرد: تنها نگرانی‌ که در سفر اربعین حسینی وجود دارد در خصوص ظرفیت کشور است که در این زمینه مذاکراتی با پلیس و مرزبانان عراق انجام شده و این آمادگی اعلام شده که به آنها کمک شود تا تردد در عراق هم به راحتی انجام شود و مشکلی در تردد زائران ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: از ماه‌های گذشته با مسئولان، پلیس و وزارت کشور عراق توافقاتی صورت گرفته و چند روز گذشته پاسخ آن دریافت شد که براساس آن کشور عراق قبول کرد از گذرنامه‌های تاریخ گذشته هم استفاده کند هرچند این پیشنهاد پلیس جمهوری اسلامی بود که برای نخستین‌بار ارائه شد و مورد پذیرش دولت عراق قرار گرفت.

فرماندهی کل انتظامی کشور عنوان کرد: در سال‌های اخیر تعداد گیت‌ها 20 برابر افزایش یافته و امسال هم با همکاری انتظامی افزایش گیت در مرزهای جدید در دستور کار  قرار گرفته است.

اشتری بیان کرد: طبق قانون افراد ممنوع‌الخروج نمی‌توانند تردد داشته باشند ولی اگر بتوانند به منشاهایی که آنها را ممنوع‌الخروج کرده مراجعه کنند و در مدت باقی مانده مشکل را حل کنند می‌توانند به عراق سفر و در پیاده‌روی اربعین شرکت داشته باشند.

اتوبوس برای جابه‌جایی خدمه موکب‌های اربعین از خراسان‌جنوبی تأمین شودپیش‌بینی حضور 4میلیون زائر در مراسم اربعین/ ‌مدیریت بار ‌ترافیکی در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسرویجابه‌جایی زائران اربعین ‌از 10 شهریور ماه آغاز ‌خواهد شد

وی ادامه داد: طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان و افراد درحال تحصیل در سال‌های گذشته باید به صورت انفرادی مراجعه می‌کردند و با مراجعه به مراکز خاص وثیقه قرار می‌دادند اما امسال اگر لیستی توسط وزارت علوم و یا حوزه‌های علمیه مبنی بر تحصیل افراد ارائه شود سازمان وظیفه عمومی خروج آنها را یک بار بلامانع می‌کند و با سرعت زیاد و بدون معطلی می‌توانند به عراق سفر کنند.
   
فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: گذرنامه‌هایی که از ابتدای شهریورماه سال 91 صادر شده و تمدید مجدد نداشته می‌توانند مهر تمدید دریافت کنند و این تمدید تنها برای سفر به عتبات عالیات و در مقطع اربعین حسینی اعتبار لازم را دارد.

اشتری اضافه کرد: برگ گذر موقت هم که سال قبل از کرونا با پیشنهاد پلیس صورت می‌گرفت امسال هم این پیشنهاد پذیرفته شده و می‌توان از آن برای صدور گذرنامه استفاده کرد و این اقدام می‌تواند تردد زائران را تسهیل کند.

وی خاطرنشان کرد: زائران برای مهر زدن گذرنامه خود باید به دفاتر گذرنامه پلیس در استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کنند و بدانند هیچ تمدیدی در مرز صورت نمی‌گیرد و باید قبل از سفر اقدام کنند و تمام مراحل از طریق سیستم به مرزهای ورودی و خروجی اعلام می‌شود و باید اقدامات سیستمی در مراکز گذرنامه صورت گیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: تمام تلاش پلیس بر آن است که مشکلی برای تردد زائران ایجاد نشود و این تجربه‌ در سال‌های گذشته و قبل از کرونا وجود داشت و با همکاری خوب زائران در مرزها با پلیس این مراسم امسال هم به بهترین شکل انجام می‌شود.

اشتری عنوان کرد: مردم فهیم و شهیدپرور استان مرکزی همواره همراهی و همکاری بسیار خوبی با مجموعه پلیس داشته و دارند همچنین کمک، همکاری، همدلی و تلاش خوب استاندار مرکزی و اعضای شورای تامین برای امنیت و آرامش بیشتر استان نیز جای تقدیر و تشکر  دارد.

انتهای پیام/712/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل انتظامی کشور ممنوع الخروج اربعین حسینی استان مرکزی تردد زائران داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود