Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد شریف الحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون این پایگاه اهدای خون که در  منطقه ثامن مشهد با زیر پوشش داشتن ۴۵۰ هزار جمعیت ثابت و متغیر واقع است، به دلیل عملیات عمرانی آستان قدس رضوی در این منطقه تعطیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی این پایگاه تنها پایگاه فعال در این منطقه پایگاه اهدای خون "امید" واقع در خیابان شیرازی مشهد و جنب حرم مطهر رضوی است که پایگاهی به روز، مدرن و با کادری مجرب در حال ارائه خدمت به مردم و داوطلبان اهدای خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی اظهار داشت: داوطلبان اهدای خون می‌توانند از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ساعت ۱۳ برای شرکت در پویش نذر خون در ایام محرم و صفر به پایگاه اهدای خون امید واقع در طبقه منهای یک مجتمع تجاری اداری امید واقع در خیابان آیت الله شیرازی مراجعه کنند.

شریف الحسینی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه،  ۵ هزار و ۶۱۶ نفر به پایگاه اهدای خون ثامن مراجعه کرده اند و این پایگاه قابلیت آن را دارد که در شیفت عصر نیز فعال شود.

پایگاه اهدای خون «ثامن» ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۷ در نزدیکی بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی افتتاح شد. این پایگاه با همکاری سازمان انتقال خون ایران، آستان قدس رضوی، استانداری خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نگاه عام المنفعه در راستای توسعه چرخه انتقال خون استان تأسیس گردید. پایگاه اهدای خون «ثامن» با ۱۶ تخت و در فضایی به مساحت ۲۰۰ متر مربع، با هزینه پنج میلیارد ریال ایجاد شده است و تاکنون چندین بار به دلایل مختلف تعطیل و دوباره بازگشایی شده است.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

برچسب‌ها مشهد سازمان انتقال خون ايران آستان قدس رضوی روز اهدای خون سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان انتقال خون ايران آستان قدس رضوی مشهد سازمان انتقال خون ايران آستان قدس رضوی روز اهدای خون سازمان انتقال خون ایران پایگاه اهدای خون خراسان رضوی انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی