Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضائی دادستان کل کشور باحضور در بندر شهید رجایی از ارائه خدمات اسنادی ،گمرکی ،دریایی و بندری بازدید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید عمرانی با حضور در بخش های مختلف بندرشهید رجایی از روند انجام تشریفات گمرکی و بندری بازدید کرد .

وی با حضور در نشست تخصصی ضمن استماع نقطه نظرات مدیران حوزه اقتصادی استان، هم افزایی بین ارگان‌های اقتصادی در استان هرمزگان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : با اصلاح فرایندها و همگرایی سیستمی بین دستگاهها می توان خدمات مطلوبتر در مدت زمان کمتری ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضائی دادستان کل کشور  خاطر نشان کرد :توفیقات بدست آمده که با محوریت دستگاه قضا و مشارکت همه ارگان‌های اقتصادی هرمزگان به انجام رسیده قابل تعمیم به دیگر استان‌ها است.

عمرانی اذعان داشت الفاظی مثل دموراژ ، متروکه، کالاهای منقضی و رسوبی می می بایست از کتب ها حذف شود لازمه این ابر تلاش در جهت خروج برخی دستگاهها از خود تحریمی است .

در این نشست تخصصی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، احمدی منش دادستان بندرعباس ، سعیدی ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی،  عباس نژاد مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و جمعی از مدیران لشکری و استانی مرتبط با موضوع در نشست حضور داشتند .

"حسین سعیدی" در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد گمرکات استان هرمزگان با اشاره به اهتمام مجدانه سازمانها در جهت ترخیص کالاهای اساسی  گفت : گمرکات استان هرمزگان با کمتر از 8 درصد نیروی انسانی گمرکات کشور ، به عنوان بزرگترین گمرک کشور موفق به ترخیص بیش از 6 میلیون تن کالا از ابتدای مرداد ماه سال  1400  تا پایان مرداد ماه امسال شده است که اگر مشکلات و موانع ترخیص کالا بررسی و رفع شود شاهد ترخیص سریع تر کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم می شویم .

وی از جمله مشکلات در حوزه ترخیص کالاهای اساسی را دریافت کد رهگیری از بانک و اخذ اسناد ترخیص و عدم پرداخت به موقع وجه کالا به فروشنده دانست و خواستار ایجاد برنامه زمان بندی دقیق بانک مرکزی برای پرداخت به موقع وجه کالا به فروشنده جهت ارسال اسناد به خریدار و دریافت کد رهگیری بانک و تسریع در تخلیه و بارگیری کالاها از کشتی بدون ایستایی شد .

سعیدی عملیات لجستیک و ناهماهنگی صاحبان کالا  را از جمله مشکلات در تسریع ترخیص کالاهای اساسی دانست و اذعان داشت :  صاحبان کالا برنامه ریزی و هماهنگی لازم در جهت ترخیص کالاها ، تخلیه و بارگیری و هماهنگی با سازمانهای مربوطه را قبل از خرید و ورود کالا به بندر انجام دهند تا روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا دچار ایستایی و کندی  نگردد .
همچنین مشکلات ایستایی در صدور مجوزهای سازمانهای همجوار را بعلت قوانین مختلف و متفاوت این سازمانها در صدور مجوز دانست که این امر باعث میگردد برای یک آزمایش یکسان با یک کالای مشخص دو سازمان استاندارد و غذا و دارو بطور جداگانه از کالا نمونه برداری و آزمایش کنند( بعضا با پاسخهای متفاوت) و این امر باعث سردرگمی صاحبان کالا و توقف در ترخیص شده است و اضافه نمود این موضوع یکی از مشکلات در ترخیص کالاهای اساسی بوده  و جهت رفع این مشکل بهترین راه حل اصلاح قوانین سازمانهای مذکور در جهت ایجاد ضوابط و قوانین واحد، با رعایت پنجره واحد و ماده 12 قانون امور گمرکی میباشد.

با توجه به عدم بررسی لازم قوانین و بخشنامه ها در بحث اجرا و متعاقب آن ایجاد مشکلات در ترخیص کالاها، وی بررسی اولیه مشکلات احتمالی در اجرای قوانین و بخشنامه ها و دستورالعملها قبل از اجرایی شدن آنها را به جهت جلوگیری از ایستایی  در روند ترخیص کالاها به خصوص کالاهای اساسی ضروری و لازم دانست .

سعیدی در پایان اضافه کرد : با توجه به کندی و عدم چابکی بخش دولتی در واردات و ترخیص کالا نسبت به بخش خصوصی جهت تسریع در روند ترخیص کالای اساسی، بسترمناسب و همچنین شرایط لازم برای ورود کالاهای اساسی توسط بخش خصوصی فراهم شود .

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترخیص کالاهای اساسی استان هرمزگان ترخیص کالاها ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد