Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، میزان صادرات از مرزهای این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد رشد دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، خالد جنگجو ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت و اعلام اقدامات یک سال اخیر گمرکات استان، با اشاره به ثبت رشد در تمامی زیرعرصه‌های گمرکات، اظهار داشت: در 5 ماهه نخست سال‌جاری، میزان صادرات کالا از گمرکات و معابر رسمی استان آذربایجان‌غربی به بیش از 687 هزار تن رسیده که  این رقم رشدی بالغ بر 11 درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به صورت روزانه، صادررات میانگین از گمرکات آذربایجان‌غربی به بیش از 4هزار و 400 تن رسیده که در مجموع 5 ماهه نخست سال، ارزش بیش از 281 میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون، میزان واردات کالا از گمرکات استان نیز دارای رششد 27 درصدی بوده و به رقمی بالغ بر 381 هزار تن رسیده است.

وی، به فعالیت‌های ترانزیتی در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز، در سال جاری بیش از یک میلیون و 302 هزار تن کالا به ارزش مالی بیش از 3 میلیارد و 590 میلیون دلار ترانزیت انجام شده است.

جنگجو خاطرنشان کرد: در موضوع تردد مسافری از مرزهای استان، از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از یک میلیون و 360 هزار تردد در گمرک ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 690 درصدی را نشان می‌دهد. البته این موضوع و رشد به دلیل محدودیت‌ها اعمال شده در زمان کرونا بود که با برداشته شدن این محدودیت‌ها شاهد افزایش چششمگیر در خصوص تردد مسافر هستیم.

وی گفت: هم اکنون در سطح استان آذربایجان‌غربی، 8 گمرک رسمی و یک گمرک غیررسمی فعالیت دارند که در این میان مرز کیله به دلیل عدم موافقت طرف عراقی هنوز به صورت رسمی فعالیت ندارد و تنها از طرف ایران به رسمیت شناخته شده است.

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌غربی، بیان داشت: وضعییت زیرساختی  در گمرکات استان در حال بهبود است. در این زمینه، هم اکنون 10 دستگاه ایکس ری چمدانی در 5 گمرک بازرگان، پلدشت، سرو، تمرچین و رازی، 2 دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرک بازرگان و نیز یک دستگاه ایکس ری خودرویی در مرز بازرگان وجود دارد که با تمهیدات و رایزنی‌های مقام عالی استان و مسئولان کشوری، به زودی 3 دستگاه ایکس ری جدید خودرویی به منظور بهره برداری در مرزهای رازی، سرو و تمرچین نصب و فعالسازی می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود، از پیگیری وضعیت گمرک و مرز کیله سردشت توسط استاندار آذربایجان‌غربی و مقامات کشوری خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه توافق‌های خوبی انجام گرفته که امیدواریم در زمینه بازگشایی و استفاده قانونی و رسمی از این مرز شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

جزئیات مکاتبه وزیر اقتصاد با رئیس جمهور/ توضیحات 12 گانه خاندوزی درباره 180 ردیف قبض انبار بلاتکلیف در گمرکتاکید بر تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات ایران و آذربایجان

جنگجو، در پایان سخنان خود، اشاره‌ای به میزان کشفیات قاچاق در گمرکات آذربایجان‌غربی داشته و گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون یعنی طی 17 ماه گذشته، میزان کشفیات مواد مخدر بیش از 165 کیلوگرم، میزان کشفیات دارویی بیش از 35 هزار و 600 قلم انواع دارو و نیز میزان کشفیات گازوئیل و مواد سوختی نیز 200 هزار لیتر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی استان آذربایجان غربی دستگاه ایکس ری ابتدای سال گمرکات استان میزان کشفیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران