Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در نخستین بازدید سرزده خود از پارک های ملی سرخه حصار و خجیر، بر ضرورت افزایش سطح حفاظتی این مناطق تأکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا مزینانی در حاشیه بازدید از بخش‌هایی از پارک ملی خجیر و سرخه حصار اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و رویکردهای جدید مدیریتی در حوزه محیط زیست استان تهران، توجه بیشتر به موضوع مناطق طبیعی تحت حفاظت سازمان محیط زیست و افزایش ضریب حفاظت این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به لزوم اجرای اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های حیات وحش به‌خصوص طاعون نشخوارکنندگان اشاره کرد و گفت: در خصوص شیوع بیماری حیات وحش، استان‌های همجوار باید به‌طور ویژه رصد شود و در این زمینه بحث نظافت، نگهداری و ضدعفونی از آبشخورها و هر گونه اقدام مرتبط باید در اسرع وقت در سطح استان تهران به‌طور فراگیر به انجام رسد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت را خط مقدم صیانت و حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست دانست و افزود: امنیت جانی و توجه به مسائل رفاهی محیط‌بانان و دیگر کارکنان خدوم از اولویت‌های اساسی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بوده و در این رابطه مباحث مرتبط با محیط‌بانان به‌طور ویژه پیگیری خواهد شد.

مزینانی در بازدید از حاشیه رودخانه جاجرود بر موضوع سامان بخشیدن به وضعیت نخاله‌های ساختمانی تخلیه شده در حاشیه این رودخانه تأکید کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای حفاظت از این حوزه آبریز و مقابله با هرگونه آلودگی و تهدیدات محیط زیستی در این حوزه با قید فوریت صورت پذیرد.

در ادامه فرهاد زندی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص آمار تخلفات و کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای امسال گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون 58 متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران دستگیر شده‌اند که این تعداد شامل 53 فقره تخلف شروع به شکار و همچنین صید و شکار غیرمجاز انواع گونه‌های جانوری از جمله شکار قوچ و میش وحشی، کل و بز، کبک و صید انواع قزل‌آلا بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین در طی این مدت با اقدام به موقع مأموران اجرایی، 182 عدد گونه‌های جانوری کشف شد و از فروش غیرمجاز آن‌ها جلوگیری به‌عمل آمد، تصریح کرد: این گونه‌های جانوری که عمده آن‌ها از بازار خرید و فروش پرندگان خلیج فارس کشف شده‌اند شامل شاهین، دلیجه، عقاب، شاه‌بوف، جغد، قرقی، سنجاب، لاک‌پشت، روباه، ایگوانا، میمون، تمساح، جوجه‌تیغی، طاووس، چین چیلا، ملنگو، بوتیمار بودند که از این تعداد 88 گونه جانوری تیمار و در زیستگاه‌های طبیعی استان رهاسازی و مابقی به مراکز نگهداری مربوطه در سطح استان تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه مأموران اجرایی استان در زمینه اطفای حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و این برنامه‌های آموزشی همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: از ابتدای امسال چندین مورد اطفا و جلوگیری از گسترش حریق در مناطق آزاد و تحت مدیریت استان به میزان مجموع 10 هکتار نیز انجام شده است.

زندی آب‌رسانی به حیات وحش با توجه به خشکسالی موجود با استفاده از آبشخورهای تعبیه شده در مناطق تحت مدیریت را از دیگر اقدامات انجام شده یگان حفاظت استان تهران برشمرد و اظهار کرد: بازسازی و لایروبی آبشخورهای مناطق تحت مدیریت و آب‌رسانی مستمر به حیات وحش پس از وقوع سیل های اخیر نیز در طی این مدت در کمترین زمان ممکن به انجام رسید.گشت و پایش مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در سطح مناطق حفاظت‌شده و شهرستان‌های استان به طور مستمر ادامه داشته و با متخلفان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد شد.

ضرب‌و‌شتم مقام ارشد سازمان محیط زیست توسط مدیر معزول دولت روحانی!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایش و نظارت در محیط زیست حیات وحش پایش و نظارت در محیط زیست حیات وحش حفاظت محیط زیست استان تهران یگان حفاظت محیط زیست استان مناطق تحت مدیریت حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد