Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری 7737 کارگاه آموزشی ازدواج در 414 شهرستان کشور به صورت رایگان، ترویج فرهنگ ازدواج و تسهیل ازدواج بخشی از اقدامات صورت گرفته معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، توجه به جوانان و رسیدگی به امور و حل مشکلات آن ها یکی از شعار های دولت آیت الله رییسی بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم اقدامات برای عمل به این شعار از همان ابتدا آغاز شد که یکی از مهمترین این اقدامات تشکیل شورای عالی جوانان به ریاست شخص رئیس جمهور پس از حدود یک دهه بود. این مهم نشان می دهد موضوع جوانان و رسیدگی به امور و مشکلات این قشر مهم و بزرگ کشور از دغدغه های شخص اول دولت مردمی سیزدهم است.

همچنین احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان با دستور رئیس جمهور پس از یک دهه در ریاست جمهوری و ارتقای ساختار فرابخشی نهاد متولی امور جوانان از دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در دولت مردمی است.

در راستای رسیدگی به امور جوانان کشور، وزارت ورزش و جوانان و به طور اخص معاونت امور جوانان وظایفی بر عهده دارند که برنامه ریزی و سیاستگذاری به منظور تسهیل مشارکت جوانان و افزایش زمینه های استفاده از خرد جمعی در تصمیم سازی های کلان کشور؛ شاکله ی اصلی ماموریت ها و اهداف معاونت امور جوانان را تشکیل می دهد که در یک سال گذشته اقدامات متعددی در این حوزه صورت گرفته است که در ادامه می خوانید.

ایجاد و توسعه خانه های جوانان مستقر در مرکز استان ها و شهرستان ها:

خانه‌های جوانان مراکزی برای حفظ و ارتقای هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان و مشارکت، تمرین و توانمندسازی اجتماعی و آموزش و مهارت زندگی و نشاط و شادابی جوانان هستند که در چهارچوب مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده و فعالیت می‌کنند.

در مجموع 109 خانه جوانان در سطح مراکز استان ها و شهرستان ها فعال هستند.70 پروژه خانه جوانان هم در حال ساخت در مراکز استان ها و شهرستان ها است.

در سال 1400 از برگزاری بیش از 3500 برنامه سازمان های مردم نهاد جوانان در خانه های جوانان فعال در سطح مرکز استان ها و شهرستان ها حمایت شد.

همچنین دستورالعمل اجرایی نحوه صدور مجوز تاسیس، حمایت و نظارت بر فعالیت خانه های جوانان به هیئت محترم وزیران جهت بررسی و تصویب، ارسال شده است.

غنی سازی اوقات فراغت جوانان:

طی یک سال اخیر بیش از 32 هزار برنامه فراغتی برای جوانان سراسر کشور به مناسبت های مختلف از جمله هفته جوان و دهه کرامت و ولایت و همچنین بیش از سه هزار مراسم در حوزه های مرتبط با امور جوانان، به ویژه ازدواج و اشتغال از ابتدای سال جاری تا اوایل مردادماه برگزار شده است که آمار تفکیکی آن به شرح زیر است:

برگزاری 16675 برنامه فراغتی با حضور 825152 نفر از جوانان

برگزاری 5800 برنامه فراغتی ویژه دهه کرامت و ولایت

برگزاری بیش از 10,000 برنامه بزرگداشت هفته جوان با حضور بیش از 28,000 نفر از جوانان

حوزه اشتغال پذیری جوانان:

ماموریت وزارت ورزش و جوانان در حوزه اشتغال و کارآفرینی در زمینه اشتغال پذیری است و در موضوع اشتغال زایی با همکاری نهادهای مسئول به انجام فعالیت های مرتبط می پردازد. اشتغال پذیری جوانان بر آموزش مهارت های منجر به کارآفرینی متمرکز است.

طی یک سال گذشته بیش از 120 هزار نفر از جوانان در این حوزه به مهارت آموزی پرداختند و در تابستان سال جاری نیز اردوهای آموزش های مهارتی در مناطق محروم برگزار شد. همچنین با همکاری نهادهای مرتبط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد کل نیروهای مسلح و جهاد دانشگاهی دوره های مهارتی برای گروه های هدف و تحت پوشش این نهادها برگزار می شود.

از دیگر اقدامات معاونت امور جوانان در حوزه اشتغال پذیری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

راه اندازی و بهره برداری از مراکز نوآوری و شتاب دهی جوانان (منش) در 15 استان کشور با 204 رویداد، بیش از 800 نفر ساعت مشاوره، فعالیت 62 تیم و برگزاری 168 کارگاه

برگزاری دوره های مهارت آموزی اشتغال و کارآفرینی و مهارت های زندگی ویژه سربازان و کارکنان جوان ستاد کل نیروهای مسلح( نزدیک به 120 هزار نفر )

برگزاری دوره های مهارت آموزی اشتغال و کارآفرینی و مهارت های زندگی ویژه جوانان 18 تا 35 سال با بهره گیری از ظرفیت 110 مسجد در سطح کل کشور با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی ( آموزش بیش از 5000 نفر از جوانان )

برگزاری دوره های آموزش اشتغال و کارآفرینی و مهارت های زندگی ویژه جوانان 18 تا 35 سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ( آموزش بیش از 8000 نفر از جوانان )

برگزاری دوره های تربیت مربی در حوزه اشتغال و کارآفرینی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی

تولید و پخش مستند 100 قسمتی کارآفرینان جوان استان ها در رسانه ملی و بستر فضای مجازی با هدف ارتقای فرهنگ اشتغال و کارآفرینی در بین جوانان با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی

تولید محتوای رسانه ای و تصویری در حوزه اشتغال و کارآفرینی از جمله تولید 3500 دقیقه موشن گرافی با موضوع اشتغال پذیری و فرهنگ کار، جهش تولید و اوقات فراغت در سبک زندگی ایرانی اسلامی؛ تولید 200 دقیقه مستند تصویری با موضوع معرفی جوانان کارآفرین روستایی؛ تولید 273 دقیقه مستند تصویری با موضوع معرفی مهارت های کسب و کار (رشته های مختلف) در فضای مجازی؛ تولید محتوا در حوزه اشتغال و کارآفرینی با موضوعات ارائه تجربیات موفق کشورهای جهان اسلام در حوزه کارآفرینی اجتماعی و اقتصاد، خرده روایت های کسب و کار و کسب و کار با رویکرد اسلامی با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی؛ تولید محتوا در حوزه کارآفرینی اجتماعی (ترجمه 3کتاب و مجموعه مقالات کاربردی در این حوزه )

حمایت از اجرای طرح "شناسایی، استانداردسازی و آموزش فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی که از جمله نتایج خروجی این طرح، شاغل شدن بیش از 1500 جوان در حوزه های کسب و کارهای اقامتی و کسب و کارهای صنایع دستی بود.

حمایت از اجرای طرح"راهکارهای نحوه ورود فناوری به کسب و کارهای جوامع محلی

ارائه خدمات مشاوره کارآفرینی به جوانان کارآفرین ( دریافت کننده تسهیلات اشتغال و کارآفرینی) با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

حمایت از اجرای طرح "شناسایی، آموزش مهارت ها، تسهیل گری، ارائه خدمات و مشاوره در حوزه اشتغال و کارآفرینی به منظور توانمندسازی جوانان ساکن در روستاها (با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نهاد ریاست جمهوری )

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح(سپند) با هدف بهره برداری حداکثری از ظرفیت جوانان و نخبگان و اشاعه تفکر اصیل علم محور، ارتقای سطح زندگی و تعالی روحی انسان و استفاده بهینه از امکانات موجود.

همچنین در حوزه اشتغال زایی جوانان نیز وزارت ورزش و جوانان با مشارکت صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت به حمایت از اشتغال جوانان در بخش شهری و روستایی پرداخت که به شرح زیر است:

اعطای تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به جوانان واجد شرایط از طریق صندوق کارآفرینی امید (اشتغال بخش شهری): 205 مورد در سال 1400

اعطای تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به جوانان واجد شرایط از طریق بانک قرض الحسنه رسالت (اشتغال بخش روستایی): 480 مورد در سال 1400

حوزه ازدواج جوانان:

ترویج فرهنگ ازدواج و تسهیل ازدواج از وظایف وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود که می تواند هم از جهت سیاست گذاری و هم تنظیم برنامه ها و قوانین به مرتفع کردن این مسائل کمک کند. همچنین وزارت ورزش و جوانان متولی آموزش های قبل از ازدواج است و برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج از تکالیف قانونی این وزارت خانه به شمار می رود و به وفور در سطح استان‌ها برگزار می‌شود که گزارشی از این اقدامات را در ادامه می خوانید.

برگزاری 7737 کارگاه آموزشی ازدواج در 414 شهرستان کشور به صورت رایگان (3091 کارگاه آنلاین ـ 4581 حضوری ـ 20849 ساعت آموزشی ـ 173954 شرکت کننده )

برگزاری رویدادهای ملی از جمله رویداد هم آهنگ با حضور 400 نفر از کنشگران حوزه ازدواج و خانواده با هدف هم افزایی و شبکه سازی برای رفع مسائل حوزه ازدواج و خانواده در سراسر کشور به تفکیک شهرستان

برگزاری مراسم ملی ( ایران جوان بمان) به منظور تجلیل از موثرین عرصه جمعیت همزمان با روز ملی جمعیت

برگزاری مراسم هفته جمعیت در سراسر کشور (سطح استانی)

همایش ملی تقدیر از فعالان عرصه جمعیت با حضور مسئولان کشوری در روز ملی جمعیت برگزار شد که در این مراسم به علاوه مراسم مشابه در سراسر کشور تعداد 183 مورد جهیزیه به زوج های جوان اهدا و از 433 فعال عرصه جمعیت و زوجین جوان تقدیر به عمل آمد.

همچنین در 73 مراسم و برنامه های مرتبط با روز ملی جمعیت، 1337 مشاوره رایگان به مخاطبان ارایه، 76 مورد پویش رسانه ای در فضای مجازی و غیر مجازی را اندازی، تعداد 267 کارگاه آموزشی مرتبط برگزار، 218 مورد محصول رسانه ای مرتبط در استان ها تولید و 117 نشست کارشناسی و مدیریتی در سطح استان ها مرتبط با موضوع برگزار شد.

تدوین اطلس روند تحولات ازدواج و طلاق و تبیین وضعیت آماری ازدواج و طلاق استان ها و شهرستان ها، به همراه مقایسه تطبیقی با آمار کشوری یکی دیگر از اقدامات مهم در حوزه ازدواج در یک سال گذشته بود.

راه اندازی، حمایت، ارزشیابی و ظرفیت سنجی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برای نخستین بار، با هدف رتبه بندی و استفاده بهینه از خدمات و ظرفیت های مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در 430 مرکز در سطح کشور

صدور و تمدید مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و ارایه مشاوره های رایگان به 12269 نفر توسط این مراکز

برگزاری دوره های دانش افزایی با هدف ارتقاء کیفی روانشناسان و مدیران مراکز و دوره تربیت مربی خانواده با هدف شبکه سازی مربیان حوزه ازدواج و خانواده (13 دوره ملی )

برگزاری دوره تربیت مربی خانواده با هدف شبکه سازی مربیان حوزه ازدواج و خانواده و تدوین 3 جلد کتاب با عنوان حدیث زندگی ویژه اساتید و مربیان حوزه ازدواج و خانواده

تفاهم نامه با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به منظور تسهیل در شرایط راه اندازی مراکز و دفاتر تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شهرستان های محروم و کم برخوردار.

اجرای برنامه های بزرگداشت هفته ازدواج در سطح ملی و استانی؛

برگزاری جشن ملی ازدواج با حضور ریاست محترم جمهور در تالار وحدت

برگزاری بیش از 200 جشن وصال در 31 مرکز استان و شهرستان ها به مناسبت هفته ازدواج

تجلیل از 1791 نفر از خادمان و فعالان عرصه ازدواج و خانواده در سطح کشور

ارایه خدمات حمایتی به 2686 نفر از جوانان در آستانه ازدواج توسط خیران و فعالان مردمی خودجوش در سطح کشور

ارایه خدمات مشاوره رایگان به 3129 مورد از مراجعان جوان توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده

اجرای 508 برنامه الگویی و آموزشی با بهره مندی از ظرفیت های موجود استان

برگزاری 285 نشست تخصصی با صاحبنظران عرصه ازدواج و خانواده در سطح کشور

اجرای 784 برنامه ویژه مانند مسابقات فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته ازدواج در سطح کشور

تولید بیش از 250 محصول رسانه ای در موضوعات ازدواج آسان، مهارت های زندگی، انتخاب همسر، فرزندآوری و فرزندپروری، سواد رسانه ای در خانواده های جوان، عفاف و حجاب، اعتیاد در خانواده و... در قالب انیمیشن، موشن گرافی، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ آموزشی، پادکست، اینفوگرافی، پوستر، کاریکاتور و... توسط ادارات کل ورزش و جوانان استان ها در سراسر کشور

رصد و پیگیری مستمر موضوع وام قرض الحسنه ازدواج به صورت ماهانه از بانک مرکزی و تحلیل و ارسال به استان ها؛ در نخستین سال فعالیت دولت مردمی تعداد 897925 مورد وام قرض الحسنه ازدواج در مجموع به مبلغ 918507157 میلیون ریال به زوج های جوان متقاضی تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

حوزه مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان:

برنامه ریزی، سنجش و پایش شاخصه ها و بستر سازی در راستای ارتقاء مشارکت های اجتماعی جوانان و توانمند سازی جوانان و بهره برداری از ظرفیت آنان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف کلی حوزه مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به شمار می رود که این دفتر تلاش کرده تا با توانمندسازی و تخصصی نمودن فعالیت تشکل ها و گروه های فعال در امور جوانان و ارتقاء تعامل تشکل ها با دستگاه های اجرایی و همگرایی در بین تشکل های فراگیر جوانان به این اهداف دست یابد. در ادامه گزارشی از عملکرد حوزه مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان را می خوانید.

برگزاری کارگاه های دانش افزایی و ارتقای مهارت اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان (488 کارگاه شامل 13 کارگاه مجازی ملی و 12 کارگاه مجازی منطقه ای و 463 کارگاه حضوری استانی ) با موضوعاتی همچون مشارکت اجتماعی جوانان، آسیب های اجتماعی جوانان، توسعه و ترویج ورزش همگانی در سمن های جوانان، کارآفرینی اجتماعی، آموزش مسائل اعتقادی مذهبی در سمن های جوانان، روش های تامین منابع مالی در سمن ها و مدیریت بحران، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سمن های جوانان و نقش مشارکت اجتماعی جوانان در حوزه محیط زیست و ....

برگزاری دوره آموزش/ بازآموزی روسای گروه و کارشناسان حوزه مشارکت های اجتماعی جوانان استان ها و واحدهای ستادی

حمایت از 383 طرح و برنامه سمن ها و تدوین پیش نویس آیین نامه حمایت از طرح ها و برنامه های تشکل ها و سازمان های مردم نهاد جوانان

تدوین شیوه نامه شبکه سازی تخصصی سازمان های مردم نهاد جوانان و راه اندازی و حمایت از شبکه های تخصصی سازمان های مردم نهاد جوانان مانند شبکه امداد و نجات جوانان، شبکه سلامت اجتماعی جوانان، شبکه آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی شهرها و شبکه رسانه و فضای مجازی ( برنامه ریزی برای شبکه سازی سمن ها و تشکل های جوانان در 14 موضوع )

حمایت از مجمع ملی و مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان

برگزاری برنامه های مشارکتی جوانان با همکاری نهادهای مرتبط از جمله همکاری با یونیسف در راستای پروتکل برنامه اجرایی توانمندسازی بهزیستی سمن های جوانان، ارایه طرح توانمندسازی امداد و نجات جوانان در همکاری یونیسف با شبکه امداد و نجات و همکاری با یونیسف در خصوص کمک های بشردوستانه کرونایی به 11 استان کشور با استفاده از ظرفیت سمن ها

برگزاری نشست توجیهی روسا و کارشناسان مشارکتهای اجتماعی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور در گیلان – خرداد 1401 و تبیین سیاستهای مشارکتهای اجتماعی وزارت

صدور و تمدید اعتبارنامه فعالیت 451 سازمان مردم نهاد جوانان

فعالیتهای حوزه بین الملل جوانان :

تشکیل کارگروه مشورتی بین الملل

دعوت از دکتر طاها آیهان رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی ( ICYF ) و دیدار وی با دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان و دکتر یامین پور معاون امور جوانان و تدارک برنامه های بازدید دکتر طاها آیهان از ظرفیت های اصفهان به منظور نامزدی استان اصفهان برای پایتخت گردشگری جوانان کشورهای اسلامی

حضور وزیر ورزش و جوانان و هیات همراه در شورای دائمی اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری اسلامی (PMCYS) - آذربایجان – باکو (

اعزام نماینده جوانان به شورای سیکا در کشور قزاقستان

برگزاری برنامه مدل شبیه سازی اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام با حضور ۵۰ دانشجوی خارجی و نمایندگان سمن های جوانان با نظارت دبیرخانه(ICYF) و با حضور سه نفر مهمان از کشور ترکیه

همکاری در برگزاری رویداد هم افزایی مدیریت ایران در محل مصلی امام خمینی (ره) با حضور بیش از 500 مجموعه مردمی از سراسر کشور و حضور 40 سمن در بخش تخصصی سمن های جوانان و ارائه توانمندی ها

ساماندهی و نظارت بر امور جوانان

پیگیری امور مربوط به دبیرخانه شورای عالی جوانان، برنامه ریزی و پیگیری امور مربوط به دبیرخانه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و کمیسیون های تخصصی و راهبری ستادهای استانی و شهرستانی ساماندهی امور جوانان و برنامه ریزی به منظور اجرای طرح نظام نوین مدیریتی جوانان از مهمترین وظایف دفتر ساماندهی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان است. این دفتر تلاش ها و برنامه های متعددی در راستای شرح وظایف داشته است که در ادامه به مهمترین این اقدامات در یک سال گذشته اشاره شده است.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، جلسات هفتاد و نه و هشتاد ستاد ملی ساماندهی امور جوانان برگزار شد. امضای توافق نامه اجرایی برنامه ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران با حضور وزرای ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارائه گزارش عملکرد و بررسی اقدامات دستگاه های عضو به منظور جلوگیری از موازی کاری، تصویب طرح اشتغال پذیری جوانان با عنوان قرارگاه رشد و توانمندسازی جوانان، ارائه پیمایش ملی ارزش ها و نگرش های جوانان، ارائه گزارش ساختار نهاد متولی امور جوانان و ارائه گزارش وضعیت جایگاه جوانان در احکام توسعه از مصوبات و اقدامات صورت گرفته در این جلسات بود.

همچنین در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم در مجموع تعداد 66 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استان ها برگزار شد که مهمترین مصوبات این جلسات در موضوعات ازدواج و خانواده، اوقات فراغت و مشارکت های اجتماعی و اشتغال بوده است. همچنین طی این بازه زمانی تعداد 1177 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح شهرستان ها با موضوعات و مصوباتی از قبیل ازدواج و خانواده، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی، اشتغال و برنامه مناسبتی- هفته جوان برگزار شده است.

تهیه و تدوین پیش نویس سند نظام نوین مدیریتی امور جوانان:

این مستند بر اساس الزامات برنامه جامع اصلاح نظام اداری به منظور افزایش اثربخشی و کارایی در عملکرد متولیان، از طریق کاهش تصدی گری های غیر ضروری دولت، توزیع مناسب و متناسب نقش ها در بین نقش آفرینان و مدیریت اثربخش تعاملات و ارتباطات بین آنها در هر یک از بخش های مرتبط با حوزه جوانان، تهیه شده است.

بیانیه گام دوم انقلاب و اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان در سراسر کشور:

اجرای 86 برنامه گفتمان سازی در تبیین و تشریح بیانیه؛ ساخت و انتشار 235 کلیپ، موشن گرافی و پادکست در فضای مجازی؛ حمایت از 23 پایان نامه و برگزاری 1213 کارگاه با موضوع بیانیه؛ برگزاری 358 نشست و کارگاه تخصصی؛ برگزاری 26 پویش مرتبط با بیانیه؛ تدوین 22 سند استانی بر مبنای محورهای بیانیه؛ اجرای 535 طرح و برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی با موضوع بیانیه و 68 اقدام دیگر در موضوعات مرتبط با بیانیه گام دوم.

اجرای طرح تربیت و توانمندسازی دستیاران جوان مدیران:

این طرح از مهرماه سال 1399 آغاز شده و فاز نخست آن تا بهمن ماه سال 1401 در سراسر کشور با برگزاری دوره های آموزشی از قبیل مدیریت مشارکتی، مهارت های ارتباطی مدیران، برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک، مهارت های زندگی، مدیریت بحران، اصول نظارت و کنترل، نظارت همگانی و سرمایه اجتماعی و اقتصاد خانواده موحد ویژه جوانان فعال سمن ها که در ستادهای ساماندهی امور جوانان استان ها و شهرستان ها عضو هستند، ادامه خواهد داشت.

برگزاری برنامه سه شنبه ها با جوانان:

از ابتدای فعالیت دولت مردمی، در مجموع تعداد 596 برنامه سه شنبه ها با جوانان با حضور مدیرکل استان، معاونین مربوطه و جوانان استان و شهرستان در سراسر کشور برگزار شده است.

انتهای پیام/

 

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج جوانان جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، ارزشمند بوده و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده اند که امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعا این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان بوشهر نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی است و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به سزایی ایفاء کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر، این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات در پایان با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی ۷ هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیرو‌های بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور