Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با اینحال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت اراضی کشاورزی البرز وجود ندارد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه در پی استقرار دولت سیزدهم، وزیر جهاد کشاورزی چند برنامه اولویت دار را در سرلوحه کار این بخش قرار داد، گفت: متاسفانه در حوزه اراضی کشاورزی اطلاعات خوب و جامعی وجود ندارد که دلیل اصلی آن سنددار نبودن این اراضی می باشد.

عبدالرضا روشن نژاد با اشاره به اینکه فقط ۴ درصد اراضی کشاورزی در کشور دارای سند هستند، افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم سند دار کردن اراضی کشاورزی است که ابتدا برای این اقدام بایستی رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات انجام شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز به راه اندازی قرارگاه سنددار کردن اراضی کشاورزی در استان زیر نظر استاندار اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات و طراحی و راه اندازی سامانه پاسخ استعلامات اراضی موجب کاهش محسوس مدت زمان پاسخگویی به درخواست صدور سند خواهد شد.

وی اظهار داشت: از سال های دور پس از اجرای قانون اصلاحات ارضی قوانین متعددی در حوزه اراضی کشاورزی مصوب شد که باعث تداخل اراضی و ایجاد موانعی در امر تولید شد و این رفع تداخلات بایستی در کمیسیونی با عنوان «رفع تداخلات» انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته نسبت به سال های گذشته رشد خوبی در رفع تداخلات اراضی داشته ایم، گفت: تاکنون ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی رفع تداخل شده که ۱۹ هزار هکتار آن تنها به عملکرد یکسال گذشته برمی گردد.

روشن نژاد ادامه داد: پس از رفع تداخلات اراضی و رفع اختلافات دولت و مردم در اراضی، برنامه حدنگاری و تهیه نقشه های کاداستری از اراضی کشاورزی برای ایجاد بانک اطلاعاتی صورت می گیرد تا شناسنامه خوبی از این اراضی تهیه شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این نقشه ها، اسناد اراضی کشاورزی صادر خواهد شد، اضافه کرد: طرح کاداستر اراضی این بخش تاکنون به میزان ۴۶ هزار هکتار انجام شده و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت برای بیش از سه هزار هکتار از اراضی صادر شده است.

پایش هوشمند اراضی کشاورزی راهی برای مقابله با تغییر کاربری ها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز یکی از مسایل و مشکلات اصلی استان را همجواری با پایتخت دانست و افزود: اقلیم مناسب البرز باعث شده تا متاسفانه شاهد هجوم پایتخت نشینان به این استان و هجمه تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی باشیم که بایستی با اقدامات مناسب همچون رصد و پایش های به موقع از افزایش تغییر کاربری ها در کمترین زمان جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: به همین منظور با استفاده از فناوری های جدید در یکسال گذشته پایش و رصد اراضی کشاورزی به صورت هوشمند انجام می شود که هم اکنون در حال توسعه این طرح هستیم و در آینده نزدیک اخطار و هشداری که به عاملیت تغییر کاربری تاکنون به صورت فیزیکی و کاغذی انجام می شد این اقدام به صورت هوشمند و الکترونیکی انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در هوشمندسازی پایش اراضی کشاورزی با استفاده از خدمات شرکت های دانش بنیان با ثبت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در یکسال گذشته علاوه بر اقدام به موقع برای تشخیص جلوگیری از تغییر کاربری اراضی موجب کاهش محسوس ارجاع پرونده ها به محاکم قضایی بوده ایم.

وی مرحله بعدی هوشمندسازی رصد اراضی کشاورزی را ایجاد بانک اطلاعاتی کشاورزی دانست و گفت: ایجاد این بانک باعث می شود تا برنامه ریزی بهتر و مدون تری در کارهای کشاورزی صورت گیرد که به همین منظور رصدخانه بخش کشاورزی را راه اندازی کرده ایم تا بانک جامع اطلاعاتی کاملی را از وضعیت کشاورزی داشته باشیم.

روشن نژاد افزود: گام دوم در هوشمندسازی، برآورد سطح زیر کشت از طریق این سامانه می باشد که دقت را در برآورد تولید و سطح زیر کشت افزایش می دهد ضمن اینکه در فاز سوم هوشمندسازی نیز سامانه ای در اختیار کشاورز قرار می گیرد و از این ظرفیت برای برنامه های ترویجی و توسعه کارهای کشاورزی استفاده می شود.

وی یادآور شد: ترویج و انتقال دانش فنی روز به کشاورزان جزو مسایلی است که در افزایش کمی و کیفی محصول جزو اولویت های این بخش به شمار می رود که از طریق این سامانه تسریع می شود.

وی گفت: علیرغم اینکه البرز نیم درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد ولی ۲ درصد تولیدات را به خود اختصاص داده که نشان از بهره مندی کشاورزان و بهره برداران این استان از دانش روز دارد.

ایجاد انگیزه تولید در کشاورزان گندم کار با افزایش دو برابری قیمت خرید

روشن نژاد ادامه داد: در سال های گذشته قیمت خرید تضمینی گندم مورد اعتراض کشاورزان بود که در دولت سیزدهم شاهد افزایش دو برابری قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان بودیم که دلیلی برای ایجاد دلگرمی و انگیزه بین کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت افزایش تولید را نیز در برداشت، اضافه کرد: همچنین در حمایت از تولیدکنندگان طیور شاهد اختصاص بسته های حمایتی خوبی همچون خرید تضمینی مرغ و تامین نهاده ها بودیم که باعث جلوگیری از کاهش تولید شد.

وی گفت: در مقطعی که نگرانی از کاهش جوجه ریزی به وجود آمده بود با فعال کردن ظرفیت کامل واحدهای تولیدی مرغ گوشتی توانستیم جوجه های مازاد دیگر استان ها را نیز جذب کرده و مانع جوجه کشی بیشتر در این مناطق باشیم.

وی یکی از راه های افزایش ضریب خوداتکایی در تولید گوشت مرغ را ایجاد واحدهای جدید و افزایش واحدهای فعال دانست و افزود: ایجاد مگافارم ها (مزارع بزرگ پرورش مرغ گوشتی) برای تامین گوشت مرغ در دست برنامه است.

توسعه کشت گلخانه ای راهکاری مناسب در شرایط کم آبی در اراضی خرد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه این استان فقط نیم درصد اراضی کشاورزی را به صورت خرد و پراکنده در اختیار دارد، افزود: اراضی کشاورزی این استان علاوه بر اینکه قطعاتی کوچک و خرد می باشد با کم آبی نیز روبرو هست که ناگزیر شده ایم از آب و زمین استان بهره وری بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای بهره وری بیشتر از آب و زمین توسعه کشت گلخانه ای یکی از راهکارهای مناسب است که این کشت در محیط کنترل شده انجام و از هدررفت آب جلوگیری می کند.

وی گفت: در چند ماه گذشته با نظر خوب دولت یکی از برنامه های محوری توسعه کشت گلخانه ای بوده به طوریکه در چند ماه گذشته رکورد قابل توجهی را ثبت کرده ایم و در این راستا مجوز احداث ۱۲۰ هکتار گلخانه صادر شده و در حال احداث می باشد در حالیکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا هشت ماه پیش ۳۷۲ هکتار هکتار گلخانه داشتیم.

روشن نژاد با اشاره به بهره برداری از ۲۷ هکتار گلخانه جدید، افزود: یکی از حمایت های دولت برای توسعه گلخانه ها، موافقت شورای برنامه ریزی استان با حذف کامل عوارض گلخانه ها و ابلاغ آن به بخشداران و شهرداری ها است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال احداث تنها شهرک گلخانه ای دولتی در استان هستیم، اظهار داشت: شهرک گلخانه ای چوپان آباد در شهرستان نظرآباد در وسعت ۵۱ هکتار در حال ساخت می باشد که امیدواریم تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

وی گفت: همچنین یک شهرک گلخانه ای دولتی دیگر در منطقه ماهدشت در سطح ۵۰ هکتار راه اندازی خواهد شد که هم ا کنون در حال تامین منابع آبی و واگذاری اراضی به سرمایه گذاران هستیم ضمن اینکه چند شهرک خصوصی نیز در برنامه داریم که یکی از این شهرک ها در روستای قاسم آباد شهرستان ساوجبلاغ پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار امیدواری کرد که با ایجاد و توسعه کشت های گلخانه ای علاوه بر استفاده مناسب از زمین و آب کشاورزی، اشتغالزایی خوبی را نیز داشته باشیم ضمن اینه میزان تولید در واحد سطح نسبت به فضای باز و سنتی افزایش بیشتری خواهد داشت.

صادرات ۳۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی از البرز به خارج کشور

روشن نژاد در ادامه به موضوع توسعه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: البرز به عنوان یکی از باراندازهای مهم صادرات محصولات کشاورزی به شمار می رود که یکی از مهمترین محصولات صادراتی از این استان تولیدات سبزی و صیفی می باشد.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از ۲۰ هزار کانتینر به میزان ۳۴۰ هزار تن به ارزش ۲۶۱ میلیون دلار از این استان به کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی بایستی تولید محصولات صادرات محور و مطابق با استانداردهای بین المللی در زمینه باقیمانده حد مجاز سموم و کود و سایر فاکتورهای مجاز را در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: رویکرد، تولید محصولات کم آب بر و دارای افزایش افزوده بالا برای صادرات می باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز سهم صادرات محصولات کشاورزی استان را نسبت به واردات این محصولات بیشتر عنوان کرد و گفت: یکی از مبادی صادراتی استان ایستگاه قرنطینه محصولات کشاورزی مستقر در فرودگاه پیام می باشد.

وی افزود: هم اکنون یک ایستگاه قرنطینه در این فرودگاه فعال است ولی در هفته دولت عملیات اجرایی توسعه این ایستگاه آغاز می شود با احداث ساختمان جدید ایستگاه قرنطینه آزمایشگاه های جدید همراه با تجهیزات جدید و به روز را خواهیم داشت تا محصولات مطابق با استانداردهای جهانی صادر شود.

دانش بنیان کردن بخش کشاورزی اولویت دولت سیزدهم

روشن نژاد یکی از اولویت های دولت سیزدهم در تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار کشور را دانش بنیان کردن تولیدات بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان نوروزی خود به دست یابی به امنیت غذایی پایدار و رویکرد دانش بنیان کردن بخش کشاورزی تاکید داشتند، رویکرد دولت سیزدهم نیز تاکید بر توسعه شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی است.

وی به ظرفیت های البرز علیرغم وسعت کم آن اشاره کرد و گفت: البرز در تولید بعضی محصولات کشاورزی همچون بذور اصلاح شده و هیبرید سبزیجات می تواند حرف اول را بزند و این در حالی است که تقریبا تاکنون بیشتر بذور هیبرید سبزیجات به کشور وارد می شده ولی در البرز شرکت های دانش بنیانی در تولید بذر سبزی و صیفی فعال شده اند که با حمایت آن ها می توان کشور را در تولید این بذور به خودکفایی رساند.

وی افزود: شاید از لحاظ میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور جایگاه بالایی نداشته باشیم ولی با تولید بذور سبزی و صیفی می توان تمام کشور را از آن بهره مند کرد ضمن اینکه در سال زراعی گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذر گندم در این استان تولید شده است.

 ذخیره سازی مناسب گوشت مرغ در البرز

روشن نژاد همچنین با اشاره به اجرای قانون انتزاع بخشی از وظایف وزارت صمت و انتقال آن به وزارت جهاد کشاورزی، گفت: از یکسال گذشته بحث تامین، نظارت، تولید و عرضه به بازار مصرف محصولات کشاورزی به طور کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت که از آن زمان با رصد به موقع تمام این بخش ها یک آرامش نسبی و قابل توجهی در بازار مصرف کالاهای اساسی به وجود آمده است.

وی افزود: تمام هدف دولت سیزدهم بر این بوده که کاری که سال ها به زمین مانده بود که همان مدیریت واحد زنجیره تولید تا سفره مردم بود به جهاد کشاورزی واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد که هم اکنون تمام کالاهای اساسی همچون مرغ، برنج، گوشت و شکر به اندازه نیاز تامین و ذخیره سازی شده، تصریح کرد: در سال های گذشته ذخیره سازی گوشت منجمد نداشتیم ولی علیرغم اینکه البرز در تولید گوشت مرغ جایگاه چشمگیری ندارد و ضریب خوداتکایی ۱۵ درصد دارد ولی اکنون موفق به ذخیره استراتژیک خوبی شده ایم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه موضوع تامین و توزیع دارای اهمیت است ولی نظارت بر حسن توزیع کالاهای اساسی از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: به همین منظور مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی از سال گذشته در این مجموعه راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در یکسال گذشته بر توزیع و عرضه کالاهای اساسی خانوارها (آرد، نان، گوشت، شکر و برنج) ۹ هزار و ۵۶۶ مورد نظارت انجام شده که ۲ هزار و ۵۶۰ مورد گزارش تخلف بوده که پرونده متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رتبه چهارم کشوری البرز در تولید تخم مرغ

روشن نژاد با بیان اینکه این استان در تولید گوشت مرغ ضریب خوداتکایی پایینی دارد، اظهار داشت: ولی در تولید تخم مرغ خودکفا و حتی صادرکننده به دیگر استان ها و خارج از کشور هستیم به طوریکه رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

وی میزان تولید تخم مرغ در استان را سالانه بیش از ۸۷ هزار تن تخم مرغ عنوان کرد و گفت: در پرورش پولت (مرغ تخمگذار) نیز این استان رتبه سوم کشوری را دارد.

تجهیز ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری نوین در یکسال گذشته

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: یکی دیگر از برنامه های دولت برای بهره وری بیشتر از آب کشاورزی در شرایط خشکسالی تجهیز هر چه بیشتر اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری می باشد که هر ساله مبلغ قابل توجهی نیز به عنوان یارانه در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

وی اظهار داشت: در یکسال گذشته بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سامانه های نوین آبیاری شده و این در حالی است که حمایت های دولت برای تجهیز تمام اراضی کشاورزی به این سامانه ها همچنان ادامه خواهد داشت.

پرداخت ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به کشاورزان

روشن نژاد در ادامه به دیگر اقدامات جهاد کشاورزی استان در عرصه تولید و حمایت از کشاورزان اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۲۷۸ هزار تن انواع نهاده های دامی بین روستاییان و عشایر با توجه به خشکسالی های اخیر پرداخت شده ضمن اینکه ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای تامین نهده ها به ۵۱۰  نفر پرداخت شده است.

استان البرز با نیم درصد اراضی کشاورزی کشور ۲ درصد تولید محصولات کشاورزی در عرصه های مختلف همچون زراعی، باغی، دامی، طیور، آبزیان و زنبور عسل به خود اختصاص داده به طوریکه سالانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ تن از این محصولات در البرز تولید می شود.

همچنین این استان دارای رتبه چهارم کشوری در پرورش گاو شیری صنعتی در مزیت نسبی، کسب رتبه چهارم در فعالیت گاوداری صنعتی در کشور و تولید بیش از ۷۲۵ هزار تن شیر و کسب رتبه چهارم کشوری در تولید تخم مرغ با تولید سالانه ۸۷ هزار تن در سال می باشد.

کسب رتبه اول کشور در عملکرد تولید گندم آبی در واحد سطح با بیش از ۱۳ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم در هکتار، صدور پروانهن بهره برداری به تعداد ۱۸ واحد با ظرفیت ۷۴ هزار تن در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور کاهش ضایعات و افزایش ارزش افزوده محصولات، تولید چهار رقم جدید بذر گندم و جو در البرز از دیگر ظرفیت های این استان به شمار می رود.

همچنین در حوزه شیلات البرز با تولید سالانه بیش از ۲ هزار و ۵۸۰ تن گوشت ماهی ۱۶ میلیون قطعه ماهی زینتی و راه اندازی نخستین واحد پرورش ماهیان خاوری در استان جایگاه ویژه ای دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم انقلاب اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی دولت تخم مرغ دولت سیزدهم استان البرز پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم انقلاب اسلامی ایران وزارت جهاد کشاورزی گندم انقلاب اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی دولت تخم مرغ دولت سیزدهم استان البرز صادرات محصولات کشاورزی درصد اراضی کشاورزی رصد اراضی کشاورزی رتبه چهارم کشوری اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی یکسال گذشته هکتار از اراضی کالاهای اساسی تولید محصولات تولید تخم مرغ تغییر کاربری بخش کشاورزی داشته باشیم دولت سیزدهم رفع تداخلات دانش بنیان هزار هکتار راه اندازی روشن نژاد سال گذشته توسعه کشت گلخانه ای خواهد شد گوشت مرغ هم اکنون بیش از ۲ هزار تن سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری فردی که خود را مدیر شرکت‌های مختلف معرفی و در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مهر، رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم ابتدا با استفاده از سایت دیوار فروشندگان سکه و طلا را شناسایی می‌کرده و سپس قربانیان بعدی خود را از طریق خیابان گردی و عکس برداری از شرکت‌ها و مغازه‌هایی که بر روی تابلو آن‌ها شماره تلفن ثبت بود شناسایی کرده است.

وی افزود: این کلاهبردار با تماس با نمایندگان آن‌ها در شهرستانها، خود را جای مدیر بالا دستی یا دست اندر کار معرفی و عنوان می‌کرده که یکی از اقوام به شهر شما در ایام نوروز سفر کرده و دچار تصادف شده و در بیمارستان منتظر عمل جراحی است و سقف انتقال من پر شده، فقط شما را به عنوان نمایندگی در آن شهر داشتیم که کمک کنید.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: قربانیان نیز فریب خورده و مبالغی که متهم عنوان می‌کرده را به حساب اعلامی به ظاهر همراه شخص حادثه دیده فرضی واریز می‌کرده‌اند و پس از آن اقدام به بلاک کردن (قطع ارتباط) آن‌ها و سپس اقدام به خرید سکه و طلا از سایت دیوار می‌کرده است.

 

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل مخفیگاه و مسیر‌های تردد متهم در کرج شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی وی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از وی دو دستگاه گوشی تلفن همراه و لوازم ارتکاب جرم از جمله گوشی و سیم کارت‌های فعال کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: تحقیقات لازم توسط کارشناسان این پلیس انجام شد و متهم در ابتدا به بزه ارتکابی خود اقرار و اعلام کرد که تعداد افرادی که با آن‌ها تماس گرفته و موفق به کلاهبرداری از آن‌ها شده ۱۰۰ نفر از سراسر کشور است.

دیگر خبرها

  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل