Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@08:37:14 GMT

بیماری آلوپسی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۴۶۲۸

زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های موی خود حمله می‌کند، و می‌تواند باعث ریزش مو در هر نقطه‌ای که به طور طبیعی رشد می‌کند، شود. به این معنی که می‌تواند بیش از پوست سر را تحت تاثیر قرار دهد. ناطقان: اما زندگی با آلوپسی آره‌آتا به این معنی نیست که باید ریزش موی صورت را بپذیرید. چندین روش زیبایی برای کمک به رفع آن و پنهان کردن ظاهر موهای کم پشت یا از دست رفته صورت موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میکروبلیدینگ

یک عمل زیبایی نیمه‌دائمی است که شبیه خالکوبی است. اغلب برای پرکردن ابروهای کم پشت یا بی‌مو استفاده می‌شود و نتایج ظاهری بسیار طبیعی به دست می‌دهد.


کسانی که مبتلا به آلوپسی آره‌آتا هستند و به دنبال میکروبلیدینگ هستند، قبل از انجام این روش با متخصص پوست خود مشورت کنند. برخی از مواردی که ممکن است مشکل ایجاد کند:

• سن: ممکن است روی پوست پیر کارایی خوبی نداشته باشد، بنابراین اگر بالای 55 سال دارید با پزشک خود صحبت کنید.

• تاریخچه پزشکی: برای مثال، سایر بیماری‌های خودایمنی یا پوستی، مانند لوپوس یا پسوریازیس، ممکن است برای میکروبلیدینگ مناسب نباشند.

• طرح درمان آلوپسی: اگر از داروهای تیروئیدی برای کمک به آلوپسی خود استفاده می‌کنید، ممکن است رنگ آن به اندازه‌ای که دوست دارید طبیعی به نظر نرسد.
نانوبلیدینگ و میکروسایدینگ

دنیای میکروبلیدینگ اخیراً با تغییرات کاملاً جدید در موضوع منفجر شده است. یکی نانوبلیدینگ نام دارد که در مقایسه با میکروبلیدینگ از سوزن‌های ظریف‌تری استفاده می‌کند و باعث ایجاد خطوط بسیار ظریفی می‌شود که شبیه موهای واقعی انسان است.

شکل دیگری که به نام میکروسایدینگ یا میکروپیگمنتیشن شناخته می‌شود، می‌تواند روی ناحیه ابرو و مژه انجام شود تا رنگ یا ظاهری آمبره به آن اضافه شود.
مژه مصنوعی و اکستنشن

برای از دست دادن مژه‌ها به دلیل آلوپسی آره‌آتا، در صورتی که موهای مژه به اندازه کافی باقی مانده باشد، اکستنشن مژه توصیه می‌شود. توجه کنید که اکستنشن‌ها چند هفته دوام می‌آورند، در حالی که مژه مصنوعی معمولاً چیزی است که برای یک روز استفاده می‌شود.

مژه‌های مصنوعی ممکن است تنها انتخاب برای کسانی باشد که مبتلا به آلوپسی شدیدتر هستند که منجر به کم‌ترین تعداد یا عدم وجود موهای مژه برای کار با آن‌ها می‌شود.
لیزر موهای زائد

آلوپسی آره‌آتا اغلب با نازک شدن تکه تکه مو و رشد ناهموار هنگام بازگشت مشخص می‌شود. برای مقابله با این نتیجه، لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید. این روش معمول پزشکی شامل استفاده از یک پرتو لیزر نور برای گرم کردن فولیکول‌های مو و تاخیر در جوانه زدن موهای آینده است.
منبع: عصر ایران برچسب ها: بیماری آلوپسی ، سیستم ایمنی بدن ، ریزش مو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیماری آلوپسی سیستم ایمنی بدن ریزش مو آلوپسی آره آتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن