Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از همکاری و مشارکت صندوق ملی محیط زیست و شهرداری جهت بازسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری در تبریز خبر داد.

شهنام اشتری ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز و  وجود خودروهای مسافرکش فرسوده در داخل تبریز که به یکی از معضلات اصلی در آلودگی هوا تبدیل شده است، صندوق توسعه ملی محیط زیست کشور برای جایگزینی ۶۰۰ دستگاه خودرو تاکسی فرسوده مربوط به مدل های قبل از سال ۱۳۸۸ مبلغ ۵۰ میلیون تومان مشارکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اشتری  ادامه داد:  با توجه به اینکه ۸۰ درصد آلودگی هوای کلانشهر تبریز ناشی از فعالیت خودروهای فرسوده است و این اقدام می‌تواند تاثیر بسزایی در حل مشکل آلودگی هوا در تبریز باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست  آذربایجان شرقی، وی ضمن اشاره به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و نقش آن در کاهش آلودگی هوا و ترافیک درون شهری تاکید کرد: اتوبوسرانی در صف اول خدمات دهی به شهروندان در حوزه حمل‌ونقل عمومی قرار دارد و باید به امکانات و اتوبوس‌های جدید در آینده نزدیک مجهز شویم که در این راستا برنامه مدون از اولویتها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست آذربایجان شرقی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی