Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@23:10:14 GMT

گیاهی که معده را ضدعفونی میکند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۴۸۵۱

گل حنا گیاهی چند ساله است که در اماکن مرطوب می روید.گیاه گلدار، ضد عفونت معده عمل کرده، برای درمان اسهال و مسمومیت غذایی مصرف می شود . ناطقان: گل حنا گیاهی چند ساله است که در اماکن مرطوب می روید.گیاه گلدار، ضد عفونت معده عمل کرده، برای درمان اسهال و مسمومیت غذایی مصرف می شود .

زیستگاه و دامنه پراکندگی: اروپا، آسیا و در هر منطقه ای که دارای آب راکد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاربردهای گیاه گل حنا نام تیره: لیتراسه قسمت مورد استفاده: قسمت های هوایی مانند گل ها، برگ ها و ساقه.

شرح گیاه: گل حنا گیاهی چند ساله است که در اماکن مرطوب می روید. این گیا ه دارای ساقه زیر زمینی خزنده، ساه چهارگوش گل دهنده و برگ های سرنیزه ای متقابل صلیبی است. گل های قرمز-ارغوانی یا صورتی در خوشه های طویل انتهایی یا جانبی ظاهر می شوند. گیاه دارای طعم کم و بیش قابض و بدون بو است.

خواص: برگ های قابض گل حنا باعث تیرگی پوست، جلوگیری از چین و چروک می شود و به درخشش موهای طلایی می افزاید. به عنوان شستشو برای التهاب چشم، چشم درد و کاهش پف آلودگی چشم ها استفاده می شود. همچنین موجب جمع شدن مویرگ های خونی، کاهش قرمزی بیش از حد پوست و جلوگیری از خونریزی بینی می گردد.
گیاه گلدار، ضد عفونت معده عمل کرده، برای درمان اسهال و مسمومیت غذایی مصرف می شود و به عنوان آنتی بیوتیک، غرغره گلو درد، برایز تب و اختلالات کبد، تمیز نمودن جراحت ها و توقف خونریزی زخم ها به کار می رود و در موارد جراحت ها،‌ اولسرها و انواع امراض پوستی استفاده می شود.
مواد تشکیل دهنده: آنتوسیانینها، گلیکوزیدهای فلاون. همچنین حاوی تانن های پلی فنیلیک، پکتین و روغن های فرار است. منبع: مشرق برچسب ها: گیاه ، معده ، ضد عفونی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گیاه معده ضد عفونی گیاه گل گل حنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب