Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسپور گفت: تمام جانبازان بالای ۵۰ درصد و ایثارگران تحت پوشش بیمه سلامت هستند. عبدالرضا عباسپور گفت: جمعیت نرمال سالمندان جامعه ۹ الی ۱۰ درصد است، اما این آمار در بنیاد شهید و برای ایثارگران و جانبازان ۲۰ درصد است و تا چند سال آینده به ۵۰ درصد خواهد رسید.

او افزود: به دلیل اینکه اکنون ۲۰ درصد جامعه ایثارگری و جانبازان در سن سالمندی قرار دارند، در حال ایجاد خانه‌های ایثار در سراسر کشور ظرف ۲ سال آینده هستیم تا در زمینه سالمندی به ایثارگران و جانبازان خدمات رسانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل در هر استان باید یک مرکز خانه ایثار راه اندازی شود، همچنین برای اینکه مدیریت مناسبی برای درمان ایثارگران داشته باشیم هرم سلامتی را در بنیاد تعریف کردیم تا تمام نیاز‌های ایثارگران را پیش بینی و رفع کنیم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این هرم حق پرستاری، فیزتراپی، آی سی یو در منزل، افرادی که فرزندی ندارند و تک فرزندشان شهید شده نیاز به پرستار و مراقب دارند و … پیش‌بینی شده است. بر اساس ماده ۲۲ و ۲۶ قانون باید به افرادی که نیاز به نگهداری دارند، حق پرستاری پرداخت کنیم؛ جمعا حدود ۱۱۰ هزار نفر مشمول دریافت حق پرستاری هستند.

وی افزود: در پایش سلامت که درمان‌های غیرمستقیم بنیاد است که ایثارگران بدون مراجعه به بنیاد از خدمات این مراکز درمانی استفاده می‌کنند، با همکاری ۱۴۰۰ پزشک عمومی که با بنیاد در ارتباط هستند بصورت ویزیت در منزل خدمات می‌دهیم، تمام جانبازان بالای ۵۰ درصد و ایثارگران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

عباسپور گفت: سرانه هر نفر از ایثارگران ماهانه ۳۵۰ هزار تومان است، اما چون ۱۶۲۰ هزار نفر تحت پوشش هستند، مبلغ ۵۷۰ میلیارد در ماه هزینه برای بنیاد دارد. تا این لحظه ۲ هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار هستیم.

در تامین بودجه بیمه و درمان مشکلی داریم

او تاکید کرد: به داروخانه، بیمار و پزشک نمی‌توان وعده داد. ما در تامین بودجه بیمه و درمان مشکلی داریم، تامین اعتبار بخش پزشکی بنیاد شهید باید اولویت دولت باشد. بر اساس ماده ۱۲ و ۱۳ قانون باید تمام هزینه‌های درمانی ایثارگران و جانبازان را تقبل کنیم؛ از سال ۷۹ به ۵۰ هزار نفر که مشکل فک و دندان به صورت مستقیم داشتند را پرداخت کرده‌ایم، یعنی کسانی که به فک آن‌ها ترکش برخورد کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بنیاد بنیاد مسکن بنیاد مستضعفان بنیاد شهید بنیاد برکت بنیاد شهید تحت پوشش ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه