Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@14:14:19 GMT

جزئیات سفر غریب آبادی به استان کردستان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۵۹۵۸

جزئیات سفر غریب آبادی به استان کردستان

ارتباطات و اطلاعات معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در سفر به استان کردستان در جریان مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی این استان قرار گرفت.

غریب آبادی در بدو ورود به استان کردستان به همراه رئیس دادگستری کل و اعضای شورای قضایی این استان، با حضور در گلزار شهدا، یاد و خاطره شهدا و مقام شامخ شهیدان را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه در جلسه مشترک شورای قضایی و شورای تامین استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم هم‌اندیشی در زمینه موضوعات مرتبط با حقوق شهروندی و حقوق بشر، اظهار داشت: حمایت و ارتقای حقوق بشر بطور عام، احقاق حقوق بزه دیدگان و رعایت حقوق متهمین و محکومین باید در صدر توجهات دستگاه های اجرایی و نظام قضایی قرار گیرد.

وی همچنین در جلسه هم‌اندیشی با مسئولان دستگاه‌های متولی مرز، موضوعات و مسائل مرزی مانند تروریسم و مقابله با گروهک های تروریستی، قاچاق و مسائل مرتبط با کولبران را مورد بحث و بررسی قرار داد.  

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه با حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، بر حمایت از ایرانیان خارج از کشور و همچنین صیانت از حقوق مردم کشورمان تاکید کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با تعدادی از خانواده های شهدای ترور در سنندج، پیگیری حقوق قربانیان ترور و تحریم را از اولویت‌های مهم ستاد حقوق بشر در عرصه بین المللی برشمرد و افزود: در خصوص مقابله با گروهک‌های تروریستی و محاکم عاملان اقدامات تروریستی، بسیار جدی هستیم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه سفر خود به استان کردستان، از زندان مرکزی سنندج نیز بازدید کرد و در گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان و برخی زندانیان اتباع خارجی، در جریان مشکلات و مسائل این زندانیان قرار گرفت و توصیه های لازم را ارائه نمود.

وی همچنین از کارگاه‌های تولید صنایع دستی زندانیان بازدید کرد.

این چهارمین سفر استانی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر طی شش ماه گذشته است.

غریب آبادی پیش از این به استان مرکزی و گلستان نیز سفر کرده بود./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه امور بین الملل قوه قضائیه دبیر ستاد حقوق بشر استان کردستان غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان

علی اصغر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در رویکرد جدید طرح نور، وظیفه نظارت بر ادارات و مراکز آموزشی استان در خصوص وضعیت حجاب و عفاف به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده است.

وی افزود: طلایه داران ستاد امر به معروف روزانه به صورت نامحسوس وضعیت حجاب و عفاف را در مراکز آموزشی رصد و پایش کرده و در قالب چک لیست‌های مشخص نتایج آن را به سمع و نظر دستگاه‌های مرتبط می‌رسانند.

حسینی بیان کرد: این ارزیابی‌ها در مدارس به ویژه حین خروج دانش‌آموزان از مدرسه انجام می‌شود و قرار است عواقب بی‌حجابی دانش‌آموزان در خارج از مدرسه متوجه والدین آنان نیز شود.

کد خبر 6094216

دیگر خبرها

  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت