Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@23:55:43 GMT

علی نژاد و شایسته پشت خط انتخابات کمیته ملی المپیک

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۶۰۰۰

علی نژاد و شایسته پشت خط انتخابات کمیته ملی المپیک

آفتاب‌‌نیوز :

انتخابات کمیته ملی المپیک ششم شهریور ماه برگزار می‌شود و بالاخره در فاصله ۴ روز تا برگزاری انتخابات، اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده اعلام شد.

ثبت نام از کاندیداها بیستم مرداد به پایان رسید و در حالی که طبق آیین نامه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، باید بعد از ۳ روز کاری پس از ثبت نام، تایید صلاحیت ها اعلام می شد اما این اتفاق رخ نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته ملی المپیک ساعتی پیش اسامی نفرات احراز صلاحیت شده را اعلام و عنوان کرد که تا این لحظه کدام نفرات می توانند در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنند.

در این لیست نام مهدی علی نژاد، مجید شایسته و بهرام قدیمی که کاندیدای ریاست بودند، وجود ندارد و باید دید تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی، این افراد احراز صلاحیت می شوند یا خیر.

وضعیت کاندیداها برای پست های ریاست، نایب رییسی و هفت عضو هیات اجرایی به شرح زیر است:

پست ریاست:

کاندیداها: هادی ساعی، آرش میراسماعیلی، مهدی علی‌نژاد، محمود خسروی وفا، فضل‌الله باقرزاده، بهرام قدیمی، مجید شایسته، کیکاووس سعیدی کاندیدا شدند.

انصرافی‌ها: ساعی، میراسماعیلی، سعیدی
تایید صلاحیت شده‌ها: خسروی وفا و باقرزاده
عدم احراز صلاحیت: شایسته، علی‌نژاد و قدیمی

پست نایب رییسی:

کاندیداها: فضل‌الله باقرزاده، غلامرضا نوروزی، مجید کیهانی، مهین فرهادی زاد، عباس اورسجی، حسن رنگرز، مهر علی باران چشمه، کیکاووس سعیدی، هاشم اسکندری

انصرافی ها: هاشم اسکندری

تایید صلاحیت شده ها: باقرزاده ، نوروزی، کیهانی، فرهادی زاد، اورسجی، رنگرز، باران چشمه و سعیدی

پست ۷ عضوهیات اجرایی:

کاندیداها: مهدی گودرزی رییس فدراسیون سه گانه، محمدرضا پوریا رییس فدراسیون بدمینتون، آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو، غلامرضا شعبانی‌بهار رییس فدراسیون تیروکمان، مهرداد علی‌قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز، عباس نظریان رییس فدراسیون اسکی، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال، علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، ‌داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس، مجید هنر جو رییس فدراسیون اسکیت، عبدالمهدی نصیرزاده عضو هیات رئیسه کشتی (رئیس فدراسیون بدنسازی)، مرتضی قربانی رییس فدراسیون تیراندازی، حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف، جواد داوری رییس فدراسیون بسکتبال، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی.

انصرافی ها: ساعی
عدم احراز صلاحیت: قدیمی

مجمع انتخاباتی ساعت ۱۵ یکشنبه ششم شهریور در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات کمیته ملی المپیک مهدی علی نژاد مجید شایسته انتخابات کمیته ملی المپیک رییس فدراسیون احراز صلاحیت صلاحیت شده علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: پیامدهای توسعه شهرنشینی از دهه ۵۰ به بعد گریبان طرشت زیبا را هم گرفت و طولی نکشید که باغ‌های انبوه این گستره نیز یک به یک جای خود را به خانه‌ها و خیابان‌ها دادند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اگرچه طرشت با روزگار طلایی خود فاصله بسیار دارد، اما هنوز هم این محله با باغ‌هایش شناخته می‌شود و هنوز هم کوچه‌باغ‌هایی با دیوارهای کاهگلی دارد که موسفیدان محله را با خود به روزگار گذشته طرشت می‌برد. رضا طرشتی‌نژاد، یکی از اهالی قدیمی طرشت، در این‌باره می‌گوید: «اکنون از باغ‌های طرشت ۵۱ قطعه باقی مانده، اما روزگاری شمار باغ‌های طرشت چند ده برابر این تعداد بود که با ۵ قنات پرآب و همیشه جاری این آبادی معیشت ساکنان قدیمی طرشت را تامین می‌کرد. از این تعداد اما شمار زیادی از باغ‌های طرشت در اثر توسعه شهرنشینی، توسعه ساخت‌وسازها در اراضی بالادست و تغییر مسیر قنات‌ها سرنوشتی جز نابوی و تغییر کاربری نداشتند.»

با وجود این، هنوز در طرشت می‌شود از باغ‌های باقی‌مانده از دوران گذشته آبادی سراغ گرفت. اگرچه ضلع شمالی بلوار شهید رسول چوبتراش که روزگاری مملو از باغ‌های سرسبز بود اکنون در سیطره آپارتمان‌ها قرار دارد، اما در ضلع جنوب و شمال‌شرقی این بلوار باغ‌های قدیمی طرشت باقی مانده‌اند.

طرشتی‌نژاد می‌گوید: «نام این محدوده در گذشته «کوچه‌باغ» بود. محلی مملو از باغ‌های میوه؛ از باغ توت و انار تا انجیر و گاهی هم خرمالو که خانه‌های گلی و قدیمی طرشت در دل آنها قرار داشت. چند باغ قدیمی و معروف طرشت نیز در محدوده کوچه باغ قرار داشتند؛ از جمله باغ حاج عبدالله، قاسم سالار، حاج رحمت حسین‌مردی و...که اکنون برخی از آنها از میان رفته و تعداد اندکی که باقی مانده‌اند برای اهالی قدیمی طرشت یادآور خاطرات کوچه‌باغ‌اند.»

معیشت ساکنان قدیمی طرشت نیز با باغداری و فروش میوه‌های مرغوب آبادی در محدوده معروف به سه راه طرشت گره خورده بود. طرشت علاوه بر میوه‌های خرمالو، انجیر، شاتوت و گردو، توتستان‌های بزرگی داشت که از آن توتستان‌ها انگشت‌شمار باقی مانده است. طرشتی‌نژاد می‌گوید: «توت‌ها و میوه‌های مرغوب طرشت، علاوه بر تهران، به شمال کشور نیز فرستاده می‌شد و تهرانی‌ها نیز برای خرید میوه به طرشت مراجعه می‌کردند. اکنون نیز فروش توت در حاشیه خیابان تیموری یادگاری از همان دوران است که توتستان‌های وسیع آبادی معیشت بسیاری از باغداران و کارگران را تامین می‌کرد.»

طرشتی‌نژاد درباره دیگر باغ‌های معروف طرشت می‌گوید: «از دیگر باغ‌های معروف طرشت می‌شود به باغ وقفی که توت و گرد و انار داشت اشاره کرد و یا از باغ ‌کاجی که اکنون نیز وجود دارد و کوچه‌ای به همین نام در طرشت داریم.»

کد خبر 846639 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی محله هویت شهری همشهری محله باغ و باغبانی

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی