Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- مانل استلر، نویسنده ارشد موسسه تحقیقات لوسمی جوزپ کارراس در بارسلونا، اسپانیا می‌گوید: «مطالعه ما با نشان دادن اینکه افرادی که چهره‌های بسیار شبیه به هم دارند، ژنوتیپ‌های مشترکی دارند، در حالی که در سطوح اپی ژنوم و میکروبیوم ناسازگار هستند، بینشی نادر در مورد شباهت انسان ارائه می‌کند.»

به گزارش فرارو به نقل از راهنماتو، با گسترش شبکه جهانی وب و امکان تبادل تصاویر انسان‌ها در سرتاسر سیاره، تعداد افرادی که به صورت آنلاین به عنوان دوقلو یا دوقلو‌های مجازی شناسایی شده اند، اما از نظر ژنتیکی به هم مرتبط نیستند، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مطالعه جدید، استلر و تیم تحقیقاتی او تصمیم گرفتند تا در سطح مولکولی، انسان‌های را که به طور عینی ویژگی‌های صورت مشترک دارند، به صورت تصادفی بررسی کنند.

برای انجام این کار، آن‌ها از عکاس مشهور فرانسوا برونل کمک گرفتند. او یک هنرمند کانادایی است که از سال ۱۹۹۹ در سراسر جهان تصاویری از شباهت‌های انسان‌ها گرفته است. دانشمندان با استفاده از سه الگوریتم مختلف تشخیص چهره، یک معیار عینی از شباهت را برای این افراد تعیین کردند.

تیم تحقیقاتی سپس این برخی از این همسان‌ها را پیدا کرد تا یک پرسشنامه جامع بیومتریک و سبک زندگی را تکمیل کنند و در ادامه DNA بزاق آن‌ها را برای تجزیه و تحلیل مولتیومیک بررسی کردند.

استلر می‌گوید: «این مجموعه منحصربه‌فرد از نمونه‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا بررسی کنیم که چگونه ژنومیک، اپی ژنومیک و میکروبیومیک می‌توانند به شباهت انسان کمک کنند».

به طور کلی، نتایج نشان داد که این افراد ژنوتیپ‌های مشابهی دارند، اما در متیلاسیون DNA و مناظر میکروبیوم متفاوت هستند. نیمی از جفت‌های شبیه به هم توسط هر سه الگوریتم خوشه‌بندی شدند. تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان داد که ۹ مورد از این ۱۶ جفت بر اساس ۱۹۲۷۷ پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی مشترک در کنار هم قرار گرفتند.

علاوه بر این، ویژگی‌های فیزیکی مانند وزن و قد، و همچنین ویژگی‌های رفتاری مانند سیگار کشیدن و تحصیلات، در جفت‌های شبیه به هم مشابه بودند. در مجموع، یافته‌ها نشان می‌دهند که تنوع ژنتیکی مشترک نه تنها به ظاهر فیزیکی مشابه مربوط می‌شود، بلکه ممکن است بر عادات و رفتار مشترک نیز تأثیر بگذارد.

استلر می‌گوید: «ما بینشی منحصر به فرد از ویژگی‌های مولکولی ارائه کردیم که به طور بالقوه بر ساختار چهره انسان تأثیر می‌گذارد. ما معتقدیم که این عوامل تعیین کننده با هر دو ویژگی فیزیکی و رفتاری که انسان را تشکیل می‌دهند، مرتبط باشد.» این یافته‌ها ممکن است پایه‌ای مولکولی برای کاربرد‌های آینده در زمینه‌های مختلف مانند زیست پزشکی، تکامل و پزشکی قانونی ارائه دهند.

استلر می‌گوید: «این نتایج می‌تواند در پزشکی قانونی منجر به بازسازی چهره مجرم از روی DNA شود و در تشخیص ژنتیکی نیز تنها با استفاده از عکس چهره بیمار، به سرنخ‌هایی در مورد اینکه چه ژنومی دارد، برسیم».

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

کلیدواژه: ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آغاز هفته بیست‌ویکم لیگ امارات، امروز (جمعه) اتحاد کلبا به مصاف النصر رفت و در شرایطی که ۲ بر صفر از حریف خود جلو بود، در نهایت به تساوی ۲-۲ رضایت داد. اتحاد کلبا با این نتیجه ۲۱ امتیازی شد و در رده دهم جدول قرار گرفت. نکته مهم این بازی درخشش دوباره مهدی قایدی بود که طی هفته‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیمش داشته است.

درخشش ادامه‌دار باشو در امارات

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مهدی قایدی در جریان دیدار امروز اتحاد کلبا مقابل النصر در دقیقه ۱۰ گل نخست تیمش را به‌ثمر رساند و یکی از بهترین‌های تیمش بود. او با این گل، به آمار ۹ گل زده در لیگ امارات رسید و با دادن ۵ پاس گل در این فصل، موثرترین بازیکن اتحاد کلبا محسوب می‌شود. او با تاثیر گذاشتن روی ۱۴ تیمش، چهارمین بازی موثر لیگ امارات است و تنها فابیو لیما با ۱۸، عمر خریبین ۱۶ و نیکولاس خیمنز با ۱۵ تاثیر بالاتر از او قرار دارند. نکته مهم این نفرات حضورشان در تیم‌های بالانشین است و قایدی در تیمی چون اتحاد کلبا توانسته این آمار عالی را ثبت کتد.

قایدی در ۷ بازی اخیر اتحاد کلبا ۳ بار گل زده و ۴ پاس گل هم ارسال کرده و در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد. در هفته‌های اخیر شایعات زیادی در خصوص آینده او به گوش می‌رسد ولی ستاره ایرانی با این عملکرد می‌تواند آماده یک انتقال جذاب در نقل‌وانتقالات تابستانی باشد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899926

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)