Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازگشت و بازگرداندن صنعت-هنر سینما به دوران طبیعی خود در دوران پساکرونا، البته امری دشوار و هزینه‌بر بود اما با همت و اراده‌ای که کادر جوان، خوش‌فکر و کارنامه‌دار سازمان سینمایی و در رأس آن، محمد خزایی داشت و دارد، غیر ممکن نمی‌نمود و نمی‌نماید.

گروه فرهنگ و هنر؛ مهرداد نصرتی: باید بپذیریم که دوران غافلگیر شدن جهان توسط کرونا، سپری شده و با وجود این‌که این ویروس و بیماری کشنده منحوس، هنوز هم قربانی می‌گیرد، در دوران پساکرونایی به سر می‌بریم و زندگی به شرایط عادی‌تری برگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کسب و کارهایِ تعطیل شده، رونقِ دوباره و تازه‌ای گرفته‌اند و می‌توان امیدوار بود که ان‌شاءالله سویه وحشتناک‌تری از سویه‌های کشنده‌ای مانند دلتا دوباره سر از جایی بیرون نکند و همین شرایط ادامه بیابد و هرچه چیشتر برویم، بوی بهبود ز اوضاع جهان بشنویم. طبیعی است که در این دوران پسا کرونایی، یکی از موضوعاتی که هنوز نیاز به مراقبت کامل و تخصص‌محورانه دارد، سینماست. سینما و محصولات شبکه‌های نمایش خانگی که مسئولیت رسیدگی به امورات مربوط به آنها، جزو وظایف سازمان سینمای و سمعی بصری وزارت ارشاد است، در دوران فراگیری کرونا، افراد و خانواده‌های بسیاری را سرگرم کردند و خانه‌نشینی اجباری آحاد جامعه در دوران کرونایی جهان و ایران، با تماشای این محصولات، با کسالت کمتری سپری شد. دوران کرونا، مجالی بود برای رجوع آدم‌ها به کتاب و فیلم و سریال. چه بسیار کتاب‌ها و فیلم و سریال‌‌هایی که سال‌ها آرشیو شده بودند و در سال‌های کرونایی، از کمدها و گنجه‌ها و پستوها در آمدند و محل رجوع افراد شدند و فیلم و سریال، با توجه به این که خانوادگی و جمعیتی‌تر می‌شد پای آن نشست، اعتنا و توجه بیشتری را متوجه خود کرد. کرونا، سینما( منظور همه تولیدات تصویری که ذیل این اصطلاح می‌تواند بیاید ) را به خانه‌ها آورد و اغراق نیست اگر بگوییم با مشغولیتی که ایجاد کرد، بی‎اینکه جایی تحقیق جدی‌ای درباره‌اش شده باشد، اتفاقاً باعث نجات آدم‌های بیشتری شد که در خانه‌ها مانده بودند.
شرایط پیش آمده، بیش از همه، توسط نهادها و مراجعی رصد شد که با تولیدات خود می‌توانستند اسباب سرگرمی و فراغت خانواده‌ها را فراهم بیاورند و یکی از این مراجع، سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت ارشاد بود. بازگشت و بازگرداندن صنعت-هنر سینما به دوران طبیعی خود در دوران پساکرونا، البته امری دشوار و هزینه‌بر بود اما با همت و اراده‌ای که کادر جوان، خوش‌فکر و کارنامه‌دار سازمان سینمایی و در رأس آن، محمد خزایی داشت و دارد، غیر ممکن نمی‌نمود و نمی‌نماید. خزایی در شرایطی مهرماه سال قبل به سمت ریاست سازمان سینمایی و سمعی‌بصری وزارت ارشاد انتخاب شد که به واسطه تجربه 15ساله همکاری با کارگردانان شناخته شده و مختلفی مانند ابراهیم حاتمی‌کیا، فرزاد موتمن، مسعود جعفری جوزانی، پرویز شیخ‌طادی، آرش معیریان و دیگران به عنوان تهیه‎کننده و سرمایه‌گذار، دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده بود که یکسره به کار سینما می‌آمد و خزایی آمده بود تا هم از منظر حرفه‌ای‌گری و هم به واسطه مطالباتی که از حکم انتصابش برمی‌آمد، این تجربیات و دستاوردها را در خدمت پیشرفت صنعت-هنر سینما به کار گیرد. محمد خزایی که در کارنامه‌اش، سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی آثار مختلفی در ژانرهای متنوع از پیک‎نیک در میدان جنگ سید رحیم حسینی(1383) و احضار شدگان آرش معیریان(1386) تا قلاده‌های طلا ابوالقاسم طالبی(1390) و به وقت شام ابراهیم حاتمی‌کیا(1396) را داشت، بی‌شک به شناخت خوبی دست‌کم در حوزه «مخاطب شناسی و شناخت سلایق مختلف» و «گره‌های موجود در مسیر ساخت و تولید تا اخذ پروانه نمایش فیلم‌ها» رسیده بود که از ابتدای انتصاب در این سازمان، هردو موضوع مورد اشاره را وجهه همت خود ساخت تا هم برای ساخت و تولید آثاری که مورد اقبال عمومی مردم است( الزاماً نه در معنای آثار عامه‌پسند)، آستین همت بالا بزند و با ارائه راهبردهای مناسب، برای نیل به مقصود ریل‌گذاری مناسبی کند و هم با غبارروبی از فیلم‌هایی که سال‌ها به دلایل مختلف فرمی یا محتوایی خاک خورده و محروم از پروانه نمایش بودند، کمک کند این آثار رنگ پرده را ببینند و فضای اکران فیلم‌ها را عادلانه مدیریت کند. آنچه این روزها به عنوان خبری درباره تعیین تکلیف و صدور مجوز برای برخی از فیلم‌ها مطرح است که عمدتاً از سال‌ها قبل درگیر مشکلات مختلف بوده‌ و اجازه اکران نداشته‌اند؛ فیلم‌هایی مانند «علفزار»، «مجبوریم»، «ملاقات خصوصی»، «جنگ جهانی سوم»، «بانک زده ها»، «انفرادی»، «تفریق»، «بی رویا» و .... هم از نقاط روشن کارنامه محمد خزاعی در مدت زمانِ کمتر از یک‌سال ریاست بر سازمان سینمای و سمعی‌بصری و البته همکاران او در این سازمان است. کارنامه‌ای که با لحاظ کردن موارد دیگر، کارنامه پر و پیمان و قابل دفاعی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینما کرونا نمایش خانگی سازمان سینمایی سمعی بصری فیلم ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه جواد نکونام در تبریز صادر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور در تبریز می‌تواند کارنامه نهایی جواد نکونام در اولین فصل سرمربیگری اش در تیم استقلال را به عنوان یک سرمربی موفق و برنده و یا برعکس یک سرمربی ناموفق تحویل او و هواداران استقلال بدهد.

بدون شک جواد نکونام تا اینجای فصل توانسته نتایج خیلی خوبی با استقلال بگیرد و اگر لیگ برتر را به یک کلاس درس با حضور ۱۶ محصل در نظر بگیریم همواره جزو نفرات ممتاز کلاس به شمار رفته و در اغلب اوقات با نمراتی بهتر از دیگران در بالای کلاس قرار گرفته است، اما قطعاً نتیجه تلاش همه ماه‌های گذشته جواد نکونام و شاگردانش می‌تواند ظرف همین چند بازی باقیمانده به ویژه دیدار ۶ امتیازی تبریز تعیین شود.

همچنین نتیجه نگرفتن استقلال در تبریز توأم با پیروزی احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان ممکن است نتیجه همه زحمات و تلاش‌های بازیکنان و کادر فنی استقلال را ظرف همین هفته زیر و رو کرده و جایگاه تیم‌های بالای جدولی را با هم تغییر بدهد.

جواد نکونام که در بازی‌های اخیر به ویژه بازی قبل با انجام برخی تعویض‌ها صدای هواداران استقلال را درآورده بود باید مراقب این موضوع باشد که مبادا در دقایق حساس و اوج لحظات دیدار یادگار امام مقابل تراکتور تمرکزش را از دست داده و تصمیمی اشتباه بگیرد که در این صورت ممکن است همه زحماتش در طول ماه‌های قبل از بین برود و بالعکس، او اگر با تمرکز کافی و انجام تعویض‌های صحیح و اتخاذ یک تاکتیک درست در غیاب کاپیتان و دروازه‌بان اصلی‌اش بتواند این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد قطعاً می‌تواند در شرایط خوبی که تا اینجا برای خود و استقلال ایجاد کرده مهر تاییدی برای رسیدن به قهرمانی این فصل زودتر از پایان فصل یعنی آخرین مسابقه استقلال در خرداد ماه پایین نام خودش ببیند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کارنامه جواد نکونام در تبریز صادر می‌شود
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی