Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:05:05 GMT

تحقق 123 درصدی درآمد استان قم در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۶۶۱۶

تحقق 123 درصدی درآمد استان قم در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حسن نادری در گفتگویی با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان وظیفه دو سازمان کشوری برنامه‌وبودجه کشور و سازمان اداره استخدامی کشور را بر عهده دارد که دارای سه مدیریت و شش معاونت است.

وی با بیان اینکه در بحث برنامه‌ریزی، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داریم که بلندمدت شامل آمایش سرزمین و افق‌های 20 ساله است، افزود: برنامه‌های 5 ساله نیز میان‌مدت است که در حال نگارش برنامه هفتم برای 5 سال آینده هستیم تا بتوانیم برای رسیدن به اهداف گام برداریم؛ از طرفی برنامه یک‌ساله نیز که برشی از برنامه‌ها بوده موردتوجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد: درآمد استان قم در سال 1400 یک هزار و 700 میلیارد تومان ابتدای سال برآورد شد که تا پایان سال 2100 میلیارد تومان درآمد کسب شد و در این زمینه 123درصد تحقق درآمد داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه برای سال جاری 3500 میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد شده که تا پایان سال برآنیم تحقق یابد، گفت: بودجه استان شامل هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای است؛ هزینه‌ای شامل حقوق، دستمزد و هزینه نگهداری است که در این زمینه 23 دستگاه اجرایی داریم.

نادری ادامه داد: در تملک دارایی و سرمایه‌ای در سال گذشته، 441 میلیارد تومان ابتدای سال اعتبار ابلاغی استان بوده که بین 418 پروژه توزیع‌شده و 70 درصد تا پایان سال تخصیص داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز 613 میلیارد تومان اعتبارات استانی داریم، ابراز کرد: تا سال گذشته تک شهرستان بودیم و برای اولین بار شورای برنامه‌ریزی باید برای سه شهرستان اعتبار توزیع می‌کرد، چراکه بر اساس مصوبه دو شهرستان جدید به قم الحاق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: در پروژه‌های کلان مانند فرودگاه از اعتبارات ملی استفاده می‌شود، که در این زمینه جلسات زیادی برگزارشده و پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ دراین‌باره بخش‌هایی از اعتبارات دولتی امسال تزریق می‌شود و امیدواریم به‌زودی راه‌اندازی شود، البته توان سرمایه‌گذار نیز در حال بررسی است.

نادری در ادامه اظهار داشت: در بحث استخدام سازمان نقش نظارتی دارد و مباحث استخدامی باید حتماً به‌صورت آزمون باشد و سهمیه به‌صورت وزارت خانه‌ای است.

وی در مورد اشتغال‌زایی برای روستاها تصریح کرد: بحث تبصره 18 را داشته‌ایم و سال گذشته طرح‌های مختلفی برای تسهیلات 1000 میلیارد تومان تبصره 18 ارائه شد و این طرح‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و به بانک معرفی شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد: برای سال جاری تبصره 18 مبلغ 2200 میلیارد تومان است که برای روستاییان طرح‌های خاصی در زمینه اشتغال‌زایی ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: در بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال جاری 1407 میلیارد تومان بابت تسهیلات اشتغال‌زایی درج‌شده که توسط ستاد به بانک معرفی می‌شوند و اقدامات شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: استانداری قم درآمد قم اعتبار قم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان میلیارد تومان سال گذشته سال جاری استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان