Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدارسیون دوومیدانی کشور درباره عملکرد ورزشکاران این رشته در مسابقات کشورهای اسلامی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسابقات کشورهای اسلامی در حالی به پایان رسید که ورزشکاران رشته های مختلف کشورمان در آن به رقابت با حریفانشان پرداختند و مدال های رنگارنگی کسب کردند اما در این بین برخی رشته‌ها مثل دوومیدانی آنطور که انتظار می‌رفت ظاهر نشدند و علیرغم مدال آوری های اندک، رضایت مردم و جامعه ورزش کشور را برآورده نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص گفت‌وگویی با هاشم صیامی رئیس فدراسیون انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

- در ابتدا کمی درباره فعالیت‌های فدراسیون در رشته‌های مختلف صحبت کنید.

ما از سال گذشته اردوهای بسیاری زیادی را با هدف موفقیت در رقابت‌های آسیایی به صورت متمرکز در استان های مختلف مثل گلستان، خراسان و تهران برگزار کردیم و البته برخی هم مثل فرزانه فصیحی و مهدی پیرجهان دوست داشتند که اردوی خارج از کشور داشته باشند و ما معادل هزینه ای که در اردوی داخلی برای ورزشکاران هزینه می شد را به آنها پرداخت کردیم تا با کمک اسپانسرها بتوانند خود را برای مسابقات آماده کنند. در کنار این اردوها ما مسابقات لیگ را هم با کیفیت بالا برگزار کردیم و رقابت های دو جام امام رضا (ع) را هم در دوسال اخیر به خوبی برپا کردیم تا با تمام این اقدامات ورزشکاران‌ را در شرایط مسابقه و آمادگی بالا قرار بدهیم.

خدا را شکر قبل از اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی رکوردهای خوبی هم ثبت شد که با توجه به آن رکوردها پیش بینی کسب 5 مدال را برای کشور داشتیم. به عنوان مثال خانم مهسا میرزا کریمی در ایران چندین مرتبه رکورد پرش با نیزه چهار متر کردند و با این رکورد می شد در رقابت های آسیایی مدال گرفت اما متاسفانه در جریان مسابقات با رکورد سه متر و هفتاد به هدفش نرسید یا در بخش آقایان و رشته پرتاب نیزه رضا مقدم در ایران رکورد هفتاد و یک متر را ثبت کرده بود اما در رقابت های کشورهای اسلامی این اتفاق نیفتاد. احسان حدادی و ریحانه مبینی هم شرایط مشابهی داشتند و مدال نگرفتند.

- با تمام این شرایط تیم ما دو مدال گرفت. در این خصوص چه نظری دارید؟

یکی دیگر از مشکلات ما میدان دیده نبودن ورزشکاران ما بود چرا که به دلیل مشکلات اعتباری فقط در دو تورنمنت شرکت کردیم که آن هم بیشتر ورزشکاران سرعتی‌ حضور داشتند که نتیجه اش در بهبود رکوردهای آنها کاملا نمود داشت. ضمن اینکه در دوومیدانی در کشورهای اسلامی به دلیل حضور ورزشکاران آفریقایی مثل ساحل عاج و اتیوپی که جز قهرمانان جهان هم هستند سطح بسیار بالایی دارد و موفقیت در آن برای ورزشکاران عمدتا جوان ما بسیار سخت بود و امیدواریم با تجربه ای که کسب کردند سال های آینده نمایش بهتری را ارائه دهند.

- در مورد مسابقات نوجوانان و مسابقات شهریورماه هم صحبت کنید.

به دنبال جریان سازی در رقابت دوومیدانی هستیم و قصد داریم با راه اندازی لیگ‌های پویا و قوی نوجوانان و جوانان در سال‌های متمادی بتوانیم به موفقیت برسیم. دوومیدانی یکی از رشته‌های مهم در المپیک است و مدال آوری در آن بسیار سخت است. پای کار آمدن تیم هایی مثل گل‌گهر سیرجان و چادر نسوز یزد و... هیجان را به لیگ آورده و ماحصل این رقابت‌ها هم یک تیم ملی قوی است که به زودی نفرات برتر به این تیم دعوت می‌شوند تا در مهرماه به کویت بروند و در آنجا افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام//

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هاشم صیامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در جریان برگزاری رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا امروز جمعه ۷ اردیبهشت و در دور نهایی رقابت ماده۴۰۰متر سجاد آقایی نماینده کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۴۸.۱۳ثانیه در جایگاه ششم این مسابقات قرار گیرد و با این نتیجه به کار خود پایان دهد.    مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا ۵ تا ۸اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره آسیا به میزبانی شهر دبی کشور امارات برگزار می‌شود.   نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

دیگر خبرها

  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس