Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت در مذاکرات، رویکرد مبتنی بر اقتدار عزت مندانه و در جهت تأمین منافع ملی ملت ایران دارد که این مسئله موجب تأمین منافع جمهوری اسلامی ایران می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بیش از یک سال از فعالیت دولت سیزدهم به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت شاهد اقدامات دولت در زمینه های مختلف و به ویژه سیاست خارجه بوده ایم.

توجه و نگاه ویژه به کشورهای منطقه و همسایه، همت و تلاش برای برداشتن تحریم های غیر قانونی علیه جمهوری اسلامی ایران، مدیریت بحران های منطقه ای، عضویت دائم ایران در سازمان همکاری های شانگ های، تلاش برای بهبود روابط و تعاملات با کشورهای حاشیه خلیج فارس و غیره از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

افزایش حجم مبادلات با کشورهای اوراسیا

مهدی خورسند درباره ارتباطات جدید ایران با کشور‌های حوزه اوراسیا در گفتگویی عنوان کرده بود: ما در روابط خود با کشور‌های حوزه اوراسیا و به ویژه کشور‌های آسیای مرکزی در دو دهه گذشته با غفلت روبه رو بوده ایم،  به طوری که بسیاری از فرصت‌ها و همکاری‌هایی را که با این کشور‌ها داشتیم، از دست داده ایم، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم شرایط تغییر کرده است و سعی داریم حجم مبادلات با کشور‌های اوراسیا را افزایش دهیم.

این کارشناس مسائل چین و اوراسیا می گوید: از طرف دیگر، کریدور زمینی قزاقستان- ایران- ترکیه به سمت اروپا با سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران فعال شد و امروزه در کشور‌های دنیا، دو صنعت «توریسم» و «ترانزیت» موتور مولد اقتصاد هستند و اقتصاد کشور‌ها را به حرکت درآورده اند.

حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: دولت سیزدهم از ابتدا فعالیت، سیاست خود را بر اساس ایجاد همکاری و همدلی با کشورهای منطقه قرار داده و این دولت در زمینه تعاملات منطقه ای بسیار موفق عمل کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سفر روسای جمهور قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، روسیه، نخست وزیر عراق و امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال گذشته، نشان داد که سیاست منطقه ای دولت سیزدهم بسیار موفق بوده و توانسته از طریق همدلی و همکاری صادقانه با کشورهای منطقه به نقطه قابل اتکایی برسد.

وی بیان کرد: کشور کویت که هفت سال در ایران سفیر نداشته، سفیر خود را اعزام کرده و همچنین امارات متحده عربی که سفارت خود را در تهران با کاردار اداره می کرد، سفیر خود را به تهران اعزام کرده است و همچنین شاهد برگزاری پنج دوره مذاکرات چالشی بین ایران، عربستان و بغداد از سال گذشته تا کنون بوده ایم و به پیشرفت هایی در این زمینه دست پیدا کرده ایم.

هانی زاده افزود: قرار است دور دیگری از مذاکرات در حوزه سیاسی به زودی بین این سه کشور انجام شود که اگر این اتفاق رخ دهد و مناسبات ریاض و تهران به حد مطلوب برسد، دو کشور ارتباط و مناسبات خود را پس از سال ها از سر خواهند گرفت که این مسئله موفقیت بزرگی است.

جلب اعتماد جامعه جهانی در دولت سیزدهم

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در مسئله برجام شاهد تمایل کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران در حوزه برجام بوده ایم که این مسئله نشان می دهد که دولت سیزدهم در حوزه روابط بین الملل و منطقه ای بسیار موفق و با جدیت عمل کرده و توانسته است اعتماد جامعه جهانی را جلب کند.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجه رویکردهای جدیدی را آغاز کرد که این رویکردها آثار و برکات بسیاری برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی داشت است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: این رویکردها در درجه اول، رویکرد متوازن سازی ارتباطات بین المللی بین غرب و شرق بود که با توجه به نقش ارزشمند کشورهای شرقی در حمایت از ایران در دوران تحریم، جنگ و غیره دولت سیزدهم روابط خدشه دار شده با کشورهای همسایه و شرق را بهبود بخشید و توانست عضویت در سازمان همکاری های شانگهای، فعالیت در سازمان اکو و غیره را انجام دهد و قراردادهای دراز مدت و استراتژیکی را با چین و روسیه ببندد.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: دولت سیزدهم توانست تنش های قبلی را برطرف و ارتباط مثبتی را با کشورهای همسایه داشته باشد که نتیجه آن تغییر رویکرد توسعه تجاری، اقتصادی و مثبت شدن تراز ایران با کشورهای منطقه و همسایگان بوده است و این امور موجب همکاری، هماهنگی و هم افزایی بین کشورهای شرق با جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی شد.

وی افزود: شرایط به گونه ای است که هم اکنون چین و روسیه به طور کامل از سیاست های هسته ای ایران حمایت می کنند و در موضوعات مختلف جانب ایران را می گیرند.

رویکرد مبتنی بر اقتدار عزتمندانه برگ برنده ایران در مذاکرات

ترقی بیان کرد: در مذاکرات رویکرد دولت، مبتنی بر اقتدار عزت مندانه و در جهت تأمین منافع ملی ملت ایران صورت گرفته است که خوشبختانه مذاکرات به نقاط خوبی رسیده است تا منافع جمهوری اسلامی ایران تأمین شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در عرصه سیاست حمایت از مقاومت، این سیاست همچنان استمرار دارد و تقویت شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حضور مجازی در اجلاس سازمان ملل و اجلاس منطقه ای توانسته است، جایگاه مطلوبی را در مناسبات بین المللی به دست بیاورد به گونه ای که هم موضع ضد استکباری خود را حفظ کند و همچنین متانت، دور اندیشی و توجه به اقتضائات بین المللی را مورد توجه قرار داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: سفرهای رئیس جمهور به کشورهای منطقه روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و غیره آثار و برکات خوبی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اقتدار کشورهای منطقه دولت سیزدهم بین المللی منطقه ای کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا