Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، تجمع کنندگان که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر بود بطری های خالی آب در دست داشتند و شعارهایی را علیه مسوولان در رابطه با بروز این مشکل سر داده و خواستار اقدام عاجل برای تامین آب شرب شهر شدند.

بنا به گزارش ایرنا، «مرگ بر مسوول بی کفایت» و «مسوول بی کفایت استعفا، استعفا»، «نیروی انتظامی حمایت، حمایت» و … از جمله شعارهایی بود که معترضین در این تجمع سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط گروهی از شهروندان حاضر در محوطه میدان و رهگذران نیز در پی تجمع معترضین برای تماشا و برخی نیز برای همراهی در محل جمع شدند که این حضور تعداد معترضین را به چند صد نفر افزایش داد.

نیروهای پلیس هم در محل تجمع مستقر شده و سعی در برقراری نظم و متفرق کردن‌ مردم داشتند، نیروهای پلیس به صورتی محترمانه و بدون هرگونه برخورد و درگیری، از معترضین درخواست می کردند که متفرق شده و محل را ترک کنند.

حضور فرماندار همدان در جمع معترضان و بیان اقدامات انجام شده برای رفع سریع مشکل

همچنین در ادامه فرماندار شهرستان همدان نیز در جمع گروهی از معترضین حاضر شد و مطالبی را در خصوص کمبود و قطعی آب پیش آمده، دلایل آن و اقدامات گسترده درحال انجام برای رفع سریع این مشکل بیان کرد.

در پی کاهش چشمگیر بارندگی و خشکسالی، میزان ذخیره آب سدهای استان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب همدان تمام شده و حتی به صفر رسیده است.

همین امر در چند روز اخیر موجب قطع طولانی مدت شبکه آب در شهر همدان شده است.

طرح آبرسانی به شهر همدان، اقدام موثر برای رفع این مشکل است که وزیر نیرو ابتدای هفته جاری در سفر به همدان از افتتاح فاز اول طرح ظرف ۲ تا ۳ هفته اینده خبر داد.

برنامه زمان بندی قطعی آب شهر همدان نیز از سوی آبفا اعلام شده که در آن شهر به ۲ بخش تقسیم شده و قطعی آب روزانه از ساعت هشت تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۱ در این مناطق اعمال می شود.هر چند که براساس اعلام شهروندان زمان قطع آب و یا افت فشار بیشتر از زمان اعلام شده است و در برخی محلات شهر گاها به کل ساعات شبانه روز می رسد.

درحال حاضر آبرسانی به محلات شهر از طریق تانکرهای سیار و توزیع بسته های آب آشامیدنی انجام می شود.

البته و به گفته بسیاری از شهروندان، از عصر امروز ساعات قطع آب در محلات شهر همدان نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است.

همچنین فارس هم در گزارشی از این تجمع نوشت: شامگاه چهارشنبه، دوم شهریورماه حدود ۱۰۰ نفر از مردم همدان در اعتراض به کمبود آب این شهر مقابل آرامگاه بوعلی سینا تجمع کردند.

معترضان شعارهایی همچون «مسوول بی‌کفایت استعفا استعفا»، «همشهری همشهری غیرتت رو نشون بده» و «استاندار استعفا استعفا» سر دادند.

یکی از معترضان با دست‌نوشته با عنوان «خواسته مردم خوب همدان رسیدگی به مشکل بی‌آبی است» در کنار یک بطری خالی جلب توجه‌ می‌کرد.

این تجمع که حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید با حضور پلیس پایان یافت. شامگاه دیروز نیز تجمع مشابهی در مقابل فرمانداری همدان برگزار شد. 

همدان از هشت روز پیش با قطعی گسترده آب در برخی مناطق مواجه شد. پیش‌بینی می‌شود سد اکباتان هم از هفته آینده از مدار خارج شود. 

همدان دو سال است با کمبود بارندگی مواجه شده و مصرف آب شرب در تابستان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. 

در هفته اخیر آب ۲۵ حلقه چاه حفاری یا توسط دولت خریداری شد و به تصفیه‌خانه‌ شهید بهشتی همدان انتقال یافته است. برخی کشاورزان نیز در پویشی با عنوان «نذر آب» چاه‌های خود را به حل مشکل آب شهرشان اختصاص دادند.

وزارت نیرو مردادماه ۱۵ کیلومتر خط لوله اضطراری از سد تالوار به همدان تعریف کرد و ۲۰۰ میلیارد بودجه فوری برای انجام آن اختصاص داد.

 تا ده روز آینده خط لوله اضطراری تالوار تکمیل می‌شود و آب به همدان می‌رسد، خط لوله اصلی انتقال آب تالوار به همدان نیز پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل آب همدان به طور کامل برطرف می‌شود.

کد خبر 700445 برچسب‌ها استان همدان خبر ویژه آب اعتراض - تجمع - تحصن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان خبر ویژه آب اعتراض تجمع تحصن شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟

فرارو- از ایالات متحده تا فرانسه و استرالیا، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تبدیل به بخشی از تظاهرات حامی فلسطین شده اند؛ تظاهراتی که دانشجویان دانشگاه کلمبیا آن را آغاز کرده اند.

به گزارش فرارو، تصاویر ارسالی از تظاهرات دانشجویی که عمدتا با خشونت مواجه شده است، حاوی تعداد زیادی از دانشجویان در سراسر جهان است که پلاکارد‌هایی را در دست دارند و خواهان پایان یافتن خشونت در نوار غزه هستند. خشونتی که از سوی رژیم صهیونیستی ماههاست ادامه دارد و منجر به کشته شدن هزاران زن، کودک و غیرنظامی شده است.

اعتراضاتی که مثل آتش زیرخاکستر فراگیر شد

همه چیز از زمانی آغاز شد که دانشجویان معترض داخل محوطه دانشگاه کلمبیا تجمع کردند و از آن زمان دامنه اعتراضات به دانشگاه‌های کالیفرنیا، تگزاس و سایر ایالت‌ها گسترش یافت. اعتراض حامیان فلسطینیان در دانشگاه کلمبیا که از زمان آغاز جنگ در نزدیک به هفت ماه پیش ادامه دارد زمانی بالا گرفت که رئیس این دانشگاه در پی فشار جمهوری‌خواهان در کنگره از پلیس خواست که با تحصن‌کنندگان مقابله کند.

در حال حاضر، بیش از ۲۰ دانشگاه در آمریکا علیه حملات وحشیانه اسرائیل به غزه تظاهرات می‌کنند؛ جایی که حمله نظامی اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ کشته برجای گذاشته و محاصره غزه نیز باعث گرسنگی شدید ساکنان این منطقه شده است. اما اعتراضات به ایالات متحده محدود نمی‌شود، زیرا دانشجویان در سراسر جهان از زمان شروع جنگ در ۷ اکتبر در حمایت از غزه تظاهرات می‌کنند. پس از دانشگاه کلمبیا، اعتراضات بیشتر به دانشگاه‌های مختلف اروپا از فرانسه تا استرالیا گسترش یافت. در پاریس، دانشجویان دانشگاه سوربن به خیابان‌ها ریخته اند. علاوه بر این، کمیته‌ای با اعضاء فلسطینی در حال سازماندهی اعتراضی است که در آن دانشجویان حدود ۱۰ تجمع اعتراضی را در روز چهارشنبه برپا کردند. با وجود سرکوب پلیس، معترضان روز پنجشنبه نیز گرد هم آمدند.

در استرالیا، دانشجویان دانشگاه سیدنی روز سه‌شنبه تجمعاتی را برای حمایت از فلسطین برپا کردند و روز جمعه به اعتراضات خود ادامه دادند. همچنین، دانشجویان دانشگاه ملبورن روز پنجشنبه در چمن جنوبی محوطه اصلی دانشگاه خود تجمع کردند. در ایتالیا، رم، دانشجویان دانشگاه ساپینزا تظاهرات، تحصن و اعتصاب غذا را در روز‌های ۱۷ و ۱۸ آوریل ترتیب دادند. ماه گذشته، دانشجویان دانشگاه لیدز در انگلستان، در اعتراض به همراهی مسئولان این دانشگاه با اسرائیل، ساختمان دانشگاه را اشغال کردند.

مطالبات معترضان دانشجویی چیست؟

طبیعتا یکی از مهمترین مطالبات دانشجویان معترض پایان یافتن خشونت علیه مردم فلسطین است، اما خواسته دوم که از سوی اغلب دانشجویان صراحتا اعلام می‌شود، درخواست پایان دادن به هرنوع همکاری علمی، فرهنگی، مطالعاتی، مالی و عملی با اسرائیل است. دانشجویان می‌گویند تمایلی ندارند در سیستمی درس بخوانند که با اسرائیل همکاری می‌کند. دانشجویان دانشگاه سیدنی نیز از دانشگاه خود خواسته اند که روابط خود را با دانشگاه‌ها و سازندگان اسلحه در اسرائیل قطع کند.

خواسته سوم، درخواست تخصیص بودجه برای کمک به فلسطینیان جنگ زده و آسیب دیده است. دانشجویان دانشگاه سوربن از دولت فرانسه می‌خواهند که به فلسطینیان کمک کند. همچنین برخی تجمعات دانشجویی یک گام فراتر رفته و در محل کارخانه‌ها و شرکت‌های مرتبط با اسرائیل اعتراض می‌کنند. برای مثال معترضان دانشجو در انگلستان با تجمع در برابر یک کارخانه تولید پهپاد خواستار توقف ارسال پهپاد به اسرائیل شده اند. از زمان آغاز جنگ، بسیاری از دانشگاه‌های ایالات متحده صحنه اعتراضات بوده، اما این نخستین بار است که اعتراضات و خشونت‌های متقابل آن تا این حد فراگیر شده است.

برخورد پلیس با معترضان

برخی از حامیان رژیم صهیونیستی مدعی شده اند که با ادامه اعتراض ها، نگران امنیت دانشگاه هستند. آن‌ها ادعا می‌کنند که دانشگاه‌ها ارعاب علیه یهودیان و سخنان نفرت‌انگیز را تشویق می‌کنند. در مقابل این نوع اتهامات، تظاهرکنندگان که شامل تعدادی از دانشجویان یهودی هستند، اتهام یهودی‌ستیزی را رد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه، پلیس تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویان را پس از چند هشدار با خشونت متوقف کرد. برخی شاهدان عینی می‌گویند معترضان توسط بیش از ۵۰ نفر از نیرو‌های امنیتی از دانشگاه بیرون کشیده شده اند و حدود ۱۰۰ نفر افسر پلیس بیرون از دانشگاه منتظر آن‌ها بوده اند. بر اساس ویدئویی که توسط پایگاه خبری الجزیره منتشر شده است، دانشجویان سوربن نیز توسط پلیس ضد شورش محاصره شدند.

برخی تصاویر و ویدئو‌های پربازدید در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که به درخواست روسای شماری از دانشگاه‌ها، افسران ضد شورش پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور به تعدادی از دانشگاه‌ها وارد شده‌اند تا مانع از ادامه اعتراض و تحصن دانشجویان شوند. بیش از ۲۰۰ معترض روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه در دانشگاه‌های لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس (جایی که حدود ۲ هزار نفر در روز پنجشنبه تجمع کرده بودند) دستگیر شدند. پیش‌تر صحنه‌های پرتنشی در محوطه دانشگاه تگزاس در آستین دیده شد. صد‌ها پلیس محلی و ایالتی سوار بر اسب و در حالی که باتوم به دست داشتند در صدد متفرق کردن معترضان برآمدند و فرماندار تگزاس، گارد ملی را برای جلوگیری از راهپیمایی معترضان در محوطه دانشگاه مستقر کرد. مقامات گفته‌اند که در جریان این درگیری ها، ۳۴ نفر دستگیر شده‌اند.

اما با وجود بالارفتن سطح خشونت‌ها در برخی دانشگاهها، با توجه به نزدیک شدن به ایام امتحانات، مسئولان برخی دیگر از دانشگاه‌ها سعی دارند با وعده هایی، دانشجو‌های خود را به آرامش دعوت کنند. دانشگاه سیانس‌پو روز جمعه اعلام کرد که دانشجویان معترض توافق کرده‌اند در ازای «بحث و مناظره داخلی» با مدیران دانشگاه درباره مناسبات این دانشگاه با اسرائیل فعلاً به اعتراض پایان دهند.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد