Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@23:55:48 GMT

امروز انجام کار فرهنگی بزرگترین جهاد است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۷۵۳۸

امروز انجام کار فرهنگی بزرگترین جهاد است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و جهاد تبیین گفت: امروزه انجام کار فرهنگی بزرگترین جهاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  آیین اختتام کنگره منطقه ای شعر محرم باحضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و حجت الاسلام و المسلمین علمی رییس گروه هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پردیس سینمایی قدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه چهار استان شمالغرب کشور؛ اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ اثر در این کنگره از 300 شاعر 4 استان کشور به این کنگره ارسال شده است، افزود: از مهم‌ترین اهداف این کنگره می‌توان به موضوعاتی همچون فعالیت در زمینه فرهنگ عاشورا، شکوفایی و ترویج شعر عاشورایی، حمایت از جریان شعر آیینی و ارج نهادن به خلاقیت شاعران آیینی و انقلابی، اثرگذاری و زمینه سازی برای شعرآفرینی در حوزه مضامین عاشورایی، حمایت ویژه از شاعران جوان آیینی و حمایت و شکوفا نمودن محافل شعری مسجد و پایگاه محور اشاره کرد.

حسینی سپس به اهمیت جهاد تبیین نیز اشاره داشت و افزود: شاعران در شعرهای خود حتما به جهاد تبیین توجه داشته باشند چراکه زبان هنر و شعر تاثیر زیادی روی مخاطب دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در واقعه کربلا گفت: اگر جهاد تبیین حضرت زینب کبری(س) نبود امروز کربلا به فراموشی سپرده می شد که این موضوع حاکی از اهمیت جهاد تبیین دارد.

حسینی همچنین بر ضرورت اطاعت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری تاکید داشت و گفت: تبیین کامل کربلا و اطاعت از ولایت فقیه مقدمه تحقق کامل تمدن نوین اسلامی است.

گفتنی است در پایان این مراسم از 60 نفر از پیشکسوتان شعر آیینی و همچنین شاعران اثار منتخب تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور