Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:57:16 GMT

گازرسانی به ۸۰ روستای آذربایجان شرقی در هفته دولت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۵۷۷۵

گازرسانی به ۸۰ روستای آذربایجان شرقی در هفته دولت

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از گازرسانی به ۸۰ روستای استان طی هفته دولت خبر داد.

نادر کمالی روز چهارشنبه، دوم شهریور ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: باتوجه به اینکه مناقصات را جامعه رصد کرده و به‌عنوان دغدغه‌ای برای آنها است تا پروژه‌های بخش خصوصی به درستی انجام شود، با ایجاد سامانه تدارکی الکترونیک توسط دولت، صفر تا صد مناقصات داخل این سامانه انجام شده است کوچکترین شائبه‌ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش روستاها ۲۳۶۰ روستا مجهز به نعمت گاز هستند و ۸۰ مورد نیز در هفته دولت مجهز شده و تا پایان سال به ۱۲۰ مورد می‌رسد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲، گازرسانی به بیش از ۲۰ خانوار تمام شود و  ۶۰ میلیون تومان به ازای هر خانوار در روستاها تعلق یافته است و با پیگیری‌های انجام شده احتمالاً این میزان افزایش هم بیابد و با این رقم ۹۹ درصد خانواده‌های استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

کمالی خاطرنشان کرد: طی چهار ماه اول سال ۹۲۳ میلیون مترمکعب به نیروگاه تبریز گازرسانی شده است و در فصل زمستان نیز صنایع را محدود نکرده و گاز آنها را قطع نکردیم.

وی گفت: با نیروگاه‌ها قرارداد دادریم اما ملزم نیستیم در طول سال تمامی گاز مورد نیاز آنها را تامین کنیم؛ تا جایی که امکان دارد گازرسانی می‌کنیم و افزایش مصرف گاز بستگی به سردی هوا دارد، آبان ۱۴۰۰ در محدودیت گازرسانی بودیم اما اجازه ندادیم تا گاز صنایعی قطع شود و شرکت گاز آذربایجان شرقی تنها استانی بود که گاز را بدون قطعی تامین کرد.

وی اضافه کرد: منطقی نیست به خاطر مصرف گاز نیروگاه، گاز خانگی را قطع کنیم اما طی جلساتی که توسط وزارت نیرو و نفت برگزار می‌شود، پالایشگاه اعلام می‌کند که سوخت مایع نیروگاه را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی یادآور شد: اغلب مطالبات شرکت گاز استان در بخش صنایع و دولتی است چراکه گاز بخش خانگی را دریافت می‌کنیم البته بخش صنعتی هم دریافت می‌شود اما گردش مالی آن بسیار زیاد است ولی در کل نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان مطالبه داریم.

وی افزود: تبریز در انتهای خطوط گازرسانی نیست و کردستان و آذربایجان غربی در انتهای خطوط گازرسانی است و اکنون برای آذربایجان و کردستان نیز از نظر گازرسانی مشکلی نداریم همچنین در تبریز نیز از نظر انتقال گاز مشکلی نیست و تاکنون مشکلی در قطعی گاز نداشته‌ایم.

وی در خصوص برنامه‌های هفته دولت گفت: ۸۰ روستا طی هفته دولت گازرسانی شده و ۸۰ میلیارد تومان نیز هزینه صرف می‌شود و گازرسانی ۷۰ روستا نیز در دست اجرا است و ۲۴ روستا کلنگ زدنی، ایستگاه مرند جابه‌جا و خط لوله ۱۶ اینچی نیز تأسیس می‌شود که ۱۹۲ میلیارد تومان هزینه اعتبار این سه پروژه است. 

کمالی در ادامه بیان کرد: اخیرأ در حال راه‌اندازی خط لوله ۱۲۰ هزار متر مکعبی در شهرک سرمایه‌گذاری بعثت هستیم که پتانسیل بزرگی است و توسط آن، ۲۱۲ صنعت از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند؛ با شهرک صنعتی آخولا قراردارد داریم و تقویت محور صنعتی آن را انجام می‌دهیم همچنین فاز دوم نیروگاه سهند نیز راه افتاده است و گاز رسانی انجام خواهد شد و در شهرک صنعتی هشترود نیز خط ۱۶ اینچ گازرسانی را تقویتی می‌کنیم که همه در راستای حمایت از صنعت است. 

وی متذکر شد: ۲۱ درصد گاز استان در بخش صنایع و ۶۳ درصد در بخش‌ خانگی است که در فصول سرد میزان آن افزایش می‌یابد؛ بنابراین خانه‌ها باید ایزوله شوند تا در مصرف صرفه‌جویی شود چراکه ما بد مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی افزود: بیش از دو سال است که موتورخانه‌ها را بهینه سازی کرده ‌و شرکت گاز هزینه‌ی آن را تقبل می‌کند تا میزان مصرف گاز راه کاهش دهد.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی شرکت گاز در کاهش آسیب‌ها رسیدگی به علم و کنتور است و بقیه‌ی حوزه‌ها را نظام مهندسی رسیدگی می‌کند و نصب انشعابات حداکثر یک و روز طول می‌کشد و چنانچه به تاخیر بیافتد از شهرداری و امور اراضی است اما به تمامی سازمان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم، حتی در مکان‌هایی که کانکس باشد، اگر استاندارد هواکشی رعایت شود، ما مجوز نصب علمک را می‌دهیم. 

وی همچنین یادآور شد: اخیرأ تفاهم‌نامه‌ای را با کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره آن بهزیستی منعقد کرده‌ایم و حدود پنج میلیارد نیز بودجه برای آن در نظر گرفته شده است اما تاکنون هزینه اشتراک مددجویان به صورت رایگان پرداخت می‌شد؛ هر خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی کمک مالی می‌شود.

کمالی تاکید کرد: گروه پایش داریم که با سرد شدن هوا، مصرف گاز اداره جات را بازرسی کرده و به نتایج را به صورت مکتوب ارائه می‌دهند و اگر مصرف آنها زیاد باشد، گازرسانی آنها قطع می‌شود. 

وی ادامه داد: اخیرأ بخشنامه‌ای آمده که تبریز و آذربایجان شرقی به میزان کافی صنعت فولاد دارند و صنایع فولادی جدید باید مورد تایید سازمان صمت باشد تا گازرسانی آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۵۰ قرارداد با صنایع استان در سال جاری امضا کرده‌ایم، گفت: در گازرسانی صنایع فولاد رتبه سوم کشور و در بخش صنایع فولادی خصوصی نیز رتبه اول را کسب کرده‌ایم 

به گزارش ایسنا، وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً گاز دزدی وجود دارد اما گروه پایش را تشکیل و صنایع بزرگ و مصرف کننده‌ها در بخش خانگی پایش می‌شوند همچنین نرم‌افزاری نیز تعبیه شده است گاز دزدی در بخش صنایع را به ۲۰ درصد رسانده و ۸۰ درصد کاهش داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گاز گازرساني هفته دولت شرکت گاز آذربایجان شرقی بخش صنایع هفته دولت مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی

 مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

در پایان رقابت‌های تفنگ در رده سنی بزرگسالان رضا عباس‌پور از آذربایجان شرقی دررده سوم ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز