Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@17:14:28 GMT

در دومین روز رزمایش پهپادی ۱۴۰۱ ارتش چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۸۲۳۶

در دومین روز رزمایش پهپادی ۱۴۰۱ ارتش چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با اعلام خبر فوق گفت: در ادامه مرحله اصلی و عملیاتی رزمایش مشترک پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران انواع پهپاد‌های رزمی از نیرو‌های چهارگانه ارتش اهداف مورد نظر در منطقه عمومی رزمایش را با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن مورد اصابت قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مرحله از رزمایش، پهپاد‌های کمان، مهاجر و ابابیل با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن بومی از جمله بمب‌های قائم، موشک‌های الماس و بمب‌های MK-۸۲ اهداف در نظر گرفته شده در منطقه عمومی رزمایش که شامل اهدافی شبیه‌سازی شده از مراکز فرماندهی و کنترل دشمن، مخازن سوخت، زاغه‌های مهمات، سامانه‌های راداری و موشکی و اماکن تجمع نفرات بود را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با تاکید بر اینکه انواع مختلف پهپاد‌ها با برنامه‌های عملیاتی از پیش تعیین شده از نقاط مختلف و دوردست کشور به پرواز درآمده و با نظارت و هدایت مرکز راهکنشی رزمایش به اجرای عملیات می‌پردازند، خاطرنشان کرد: به دلیل دو طرفه‌بودن رزمایش، عبور پهپاد‌ها از سپر‌های دفاعی و جنگالی تمرین و طی آن، ارزیابی موفقیت نیرو‌های مهاجم و یا مدافع برای اهداف عملیاتی و راهبردی ارتش ترسیم شده است.

وی افزود:با توجه به اینکه این رزمایش در گستره کل کشور برگزار می‌شود قرارگاه راهکنشی ذوالفقار ارتش و چند قرارگاه فرعی در نقاط مختلف کشور وظیفه هدایت راهبردی و عملیاتی رزمایش را به عهده دارند.

امیر دریادار موسوی با بیان اینکه طراحی و تولید تسلیحات نقطه‌زن محمول بر پهپاد از برنامه‌های مدون ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: افزایش قدرت آتش، برد عملیاتی پهپاد‌ها و همچنین در کنار آن استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن در راستای راهبرد «یک تیر - یک هدف» جزء برنامه‌های دنبال شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته بوده که با همت جهادی متخصصان جوان نیرو‌های مسلح در ارتش و صنایع دفاعی در قالب سامانه‌های سلاح محمول بر پهپاد محقق شده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رزمایش پهپادی ارتش نقطه زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، اداره اطلاع‌رسانی جنگی ارتش یمن فیلم لحظه انهدام پهپاد «MQ۹» ارتش آمریکا بر فراز آسمان استان صعده این کشور از سوی پدافند موشکی یمن را منتشر کرد.

بر اساس این فیلم این پهپاد آمریکایی با شلیک موشک از سوی سامانه پدافند موشکی ارتش یمن سرنگون شده است.

مطابق اعلام نیروهای مسلح یمن این پهپاد پنجشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ در حین انجام عملیات خصمانه علیه یمن از سوی سامانه دفاع موشکی یمن منهدم شده است.

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اذعان کرد که یک پهپاد «MQ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، ارتش یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک از این پهپادها در حدود ۳۰ میلیون دلار ارزش دارند.

کد خبر 6090292

دیگر خبرها

  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • دومین گل گولر، ماشین مسی ترکیه روشن شد! (عکس)‏
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد