Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@23:46:56 GMT

مدیران یک شرکت پیش‌فروش خودرو در قزوین بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۸۲۵۵

مدیران یک شرکت پیش‌فروش خودرو در قزوین بازداشت شدند

حسین رجبی گفت: با اقدام به موقع دستگاه قضایی مدیران یک شرکت متخلف پیش‌فروش خودرو در استان قزوین بازداشت شدند و پرونده در مرحله تحقیقات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین؛ حسین رجبی در نشست شورای فضای مجازی که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه تبلیغات در فضای مجازی در حوزه های مختلف بخصوص آرایشگاه های زنانه و ترویج مسائل ضد فرهنگی و گاهاً تبلیغات به قصد فریب شهروندان به شکل افسار گسیخته ای در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همین عدم نظارت و کنترل بر تبلیغات فضای مجازی که منافع مالی قابل توجهی نیز برای صاحبان صفحات تبلیغاتی به همراه دارد، زمینه ساز ترویج بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی شده است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: علی رغم اینکه بارها اعلام داشتیم که فعالیت شرکت های پیش فروش خودرو در استان وجاهت قانونی ندارد، اما اخیرا مسئولان یکی از دستگاه های اجرایی استان فریب تبلیغات واهی یکی از این شرکت ها را در فضای مجازی خورده و اقدام به انعقاد تفاهم نامه و قرارداد می نمایند.

رجبی همچنین تصریح کرد: مسئولان این دستگاه اجرایی بدون اطلاع از وضعیت شرکت اقدام به انعقاد تفاهم نامه نموده و ۳۰۰ نفر از کارمندان نیز مبالغ قابل توجهی را برای پیش خرید خودرو در اختیار شرکت موصوف قرار داده، که با اقدام به موقع دستگاه قضایی مدیران شرکت بازداشت شدند و پرونده در مرحله تحقیقات است و بدون شک با مسببان انعقاد قرارداد پیش خرید غیرمجاز خودرو در دستگاه اجرایی مذکور برخورد قضایی می شود.

دادستان مرکز استان ابراز کرد: صفحات فضای مجازی استان که در حوزه های مختلف فعالیت گسترده دارند باید شناسنامه دار شوند، تا در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت کنند.

این مقام مسئول اعلام کرد: صاحبان این صفحات در شبکه های مختلف اجتماعی باید ظرف مهلت یکماه با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به شناسنامه دار کردن فعالیت خود اقدام کنند، در غیر اینصورت نسبت به مسدودسازی صفحات آنها اقدام خواهد شد.

حسین رجبی هشدار داد: در کنار اقدامات ایجابی و پیشگیرانه، بدون شک دستگاه قضایی با افراد و صفحاتی که در فضای مجازی به توصیه ها توجه نکنند و به اقدامات غیر قانونی، مجرمانه و ناهنجار خود ادامه دهند با تشکیل پرونده قضایی برخورد قاطع و بازدارنده خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این شورا رصد، کنترل و پایش صفحات اجتماعی فعال در استان است و قطعاً با تشکیل کارگروه ها و مصوبات تخصصی تا حد امکان چالش ها، آسیب ها، مسائل و مشکلات فضای مجازی استان را به حداقل رسانده، تا فعالیت در این فضا ضابطه مند شود و در این جهت باید از تمامی ظرفیت های دستگاه ها و نهادها به نحو مطلوب بهره برد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر