Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار بوشهر گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اجرا سد باهوش بود که امروز در هفته دولت عملیات اجرایی آن با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در آیین آغاز ساخت سد باهوش تنگستان یکی از مطالبات مهم مردم را تأمین آب شرب و کشاورزی دانست و اظهار داشت: در این راستا اقدامات مهمی اجرا شده که توسعه سدسازی از آن جمله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساخت سد در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است تصریح کرد: نهضت سدسازی در استان بوشهر آغاز شده و امسال چند سد آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به عملیات اجرایی ساخت سد مخزنی باهوش تنگستان خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اجرا سد باهوش بود که امروز در هفته دولت عملیات اجرایی آن با اعتبار 350 میلیارد تومان آغاز شد.

محمدی‌زاده، هدف از ساخت سد باهوش تنگستان را کنترل و مهار سیلاب، جلوگیری از روان آب باران به معابر و خلیج فارس و تأمین آب مطمئن برای آبیاری نخلستان‌ها و اراضی کشاورزی دانست.

دومین روز هفته دولت در استان بوشهر/ آغاز عملیات ساخت 1000 مسکن روستایی/ افتتاح طرح‌های جهاد کشاورزیاستاندار بوشهر: 246 پروژه در دشتستان اجرایی می‌شودطرح‌های برق‌رسانی استان بوشهر با سرمایه‌گذاری 1132 میلیارد تومان افتتاح می‌شود

وی بیان کرد: با اجرا این سد 324 هکتار نخیلات و 217 هکتار اراضی زراعی گندم در طرح بهبود زیر کشت خواهد رفت.

سد باهوش تنگستان از نوع بتنی به طول 37 متر و قرار است در یک دوره 36 ماه به بهره‌برداری برسد.

افتتاح طرح‌های برق‌رسانی بوشهر ‌

در دومین روز از هفته دولت طرح‌های تولیدی، خدماتی، صنعتی، اشتغال‌زایی در حوزه‌های گوناگون در شهرها و روستاهای استان بوشهر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر صبح امروز در آیین افتتاح طرح‌های برق‌رسانی بوشهر با تبریک آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: پروژه‌های افتتاحیه در این روز در بخش‌های نیرورسانی، توسعه، بازسازی و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع نیروی برق است.

غلامرضا حشمتی بیان کرد: مهمترین پروژه برق شهرستان بوشهر شامل نیروگاه تولید پراکنده است که با 50 میلیارد تومان اعتبار در شهرک صنعتی بوشهر احداث شده است.

وی ارزش پروژه‌های افتتاحیه شرکت توزیع نیروی برق استان در شهرستان بوشهر را 90 میلیارد تومان و ارزش پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده 15 میلیارد تومان دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اشاره به عبور از پیک بار مصرف برق در تابستان بیان کرد: در این راستا از مدیریت بهینه مصرف در استان و وظیفه‌شناسی مردم قدردانی می‌شود.

حشمتی با بیان اینکه اعمال مدیریت مصرف در بخش‌های اداری، خانگی و صنعتی در جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش خانگی نقشی بسیار موثر ایفا کرد افزود: امسال 30 درصد مشترکان برق در استان بوشهر از جایزه خوش مصرفی برخوردار شدند‌ که این نشان از همت مشترکان خانگی برای صرفه‌جویی در مصرف برق است.

آغاز ساخت پروژه آب‌شیرین‌کن 70 هزار مترمکعب نیروگاه اتمی بوشهر

فرماندار شهرستان بوشهر خاطر نشان کرد: به میمنت هفته دولت بیش از 900 پروژه در استان بوشهر افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

صالح رحیمی اضافه کرد: شاخص‌ترین آنها پروژه آب‌شیرین‌کن 70 هزار مترمکعب نیروگاه اتمی بوشهر است که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

افتتاح مدرسه در عسلویه با مشارکت وزارت نفت

همزمان با هفته دولت مدرسه شش کلاس در روستای سواحل بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر در حاشیه افتتاح این مدرسه اظهار داشت: مدرسه ابتدایی فلاح با زیربنا 800 متر و با یک‌هزار و 800 متر مربع محوطه‌سازی با ظرفیت 180 دانش‌آموز افتتاح شده است.

ابراهیم احمدی افزود: این مدرسه با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و با مجموع اعتبار 7.5 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

افتتاح پروژه بهداشتی و درمانی استان بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به مناسبت هفته دولت پروژه بهداشتی و درمانی استان بوشهر با اعتبار 200 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

حسن ملکی‌زاده اظهار داشت: میزان اعتبار پروژه‌های افتتاحیه حوزه سلامت استان بوشهر در هفته دولت 141 میلیارد و 100 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: میزان اعتبار پروژه‌های حوزه سلامت استان بوشهر که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود نیز 57 میلیارد و 650 میلیون تومان است.

آبرسانی به روستاهای شهرستان دیر

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دیر در آیین کلنگ‌زنی آبرسانی مخزن ذخیره 10 هزار متر مکعب و خط انتقال آب روستای الی گفت: این طرح به طول 4.5 کیلومتر با اعتبار 17 میلیارد تومان در مدت 8 ماه اجرا می‌شود.

حسن بدیعی افزود: با عملیاتی شدن این طرح وضعیت آب روستاهای الی شمالی و جنوبی تقویت می‌شود.

افتتاح خانه بهداشت روستایی دیر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در آیین افتتاح خانه بهداشت الی شمالی گفت: خانه بهداشت روستای الی شمالی در بخش مرکزی شهرستان دیر با اعتبار 13 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی خط انتقال آب روستای دمیگز شهرستان دیر آغاز شد

مدیر امور آبفا شهرستان دیر با گرامیداشت هفته دولت از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال مجتمع آب روستای دمیگز شهرستان دیر با حضور فرماندار شهرستان دیر خبر داد و اظهار داشت: در این پروژه 4.5 کیلومتر لوله پلی اتیلن 315 میلیمتری اجرا می‌شود.

حسن بدیعی تصریح کرد: خط انتقال مجتمع آب روستای دمیگز در مدت 8 ماه اجرا و 310 خانوار با جمعیتی افزون بر یک‌هزار و 138 نفر در 8 روستا از آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 170 میلیارد ریالی در اجرا این طرح خاطر نشان کرد: با اجرا خط انتقال مجتمع آب روستای دمیگز با دبی 21 لیتر در ثانیه از خط آبرسانی کوثر مشکل آب 8 روستای شهرستان دیر برطرف می‌شود.

88 پروژه در دشتی افتتاح و اجرا می‌شود

فرماندار دشتی گفت: در هفته دولت 88 پروژه افتتاح و اجرا می‌شود که از این تعداد 78 پروژه افتتاحیه و مابقی آن کلنگ‌زنی می‌شود.

بحرانی از احداث مخزن آب و سطح صیقلی در مناطق عشایر با اعتبار 14 میلیارد ریال خبر داد و با اشاره به افتتاح طرح آبخیزداری در حوزه خورموج با اعتبار 20 میلیارد ریال خاطر نشان کرد: افتتاح منزل مددجویی کمیته امداد در روستاها، آغاز عملیات اجرایی پروژه خیرساز خانه بهداشت از دیگر برنامه‌ها است.

وی همچنین از افتتاح آسفالت معابر روستایی در دشتی خبر داد.

انتهای پیام/190/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توزیع نیروی برق عملیات اجرایی آن سد باهوش تنگستان استان بوشهر میلیارد تومان خاطر نشان هفته دولت خانه بهداشت شهرستان دیر اجرا می شود افتتاح طرح خط انتقال آغاز شد ساخت سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در راستای توسعه اقتصاد دریاپایه در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی توسعه تولید با مشارکت مردم را یک اولویت بسیار مهم دانست و بیان کرد: در این راستا طرح‌های اقتصادی متعددی با مشارکت مردم در استان بوشهر در حال اجرا است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر ۲ شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

کد خبر 6090289

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد