Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:24:26 GMT

امام جمعه بیرجند: دفاع مقدس حافظ هویت ایرانی است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۸۶۵۹

امام جمعه بیرجند: دفاع مقدس حافظ هویت ایرانی است

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" روز پنجشنبه در دیدار "علی‌ اصغر جعفری" مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زمانی در مقابل استعمار و استکبار جهانی قرار گرفت که دنیا به ۲ نیمکره شرق و غرب تقسیم شده و مانند ۲ بال مقراض می‌خواستند اسلام را جدا کنند هرچند به تعبیر امام خمینی (ره) شوروی سابق بازی خورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: استعمار در آن زمان همه موانع را بر می‌داشت و حتی شوروی را هم متلاشی کرد اما انقلاب اسلامی حرف برای گفتن داشت و در مقابل همه گزینه‌هایی که روی میز داشتند، ایستاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تهاجم نظامی را به نام صدام اما با حضور چندین کشور در زمانی که حتی به سیم خاردار نیاز داشتیم، تحمیل کردند و تحت شعاع قرار دادن همه زوایای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باعث شد تا دفاع مقدس از هویت انسان، دین و ناموس دفاع کند.

وی گفت: در این هجوم نابرابر به همراه نفوذ و تحریم دولت‌هایی که با انقلاب رنگی آمدند، نیروی انقلابی با یاری رهنمود ولایت ایستادگی کرد و پیروز شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: هرچند در داخل کشور نیز برخی‌ افراد می‌گفتند پیشرفت آلمان و ژاپن برای ترک کردن کار نظامی است در حالی که همین کشورها درصدد جبران آن برآمدند.

وی تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود، خانواده و آموزش و پرورش نقش اساسی در این زمینه دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بیرجند گفت: امروز قدرت از غرب منتقل شده و دنیا شکل جدیدی پیدا کرده است و همه مردم شرق و غرب به دنبال عدالت هستند.

وی با اشاره به اینکه صدای جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان رسیده است افزود: امروز همه آزادگان بوی عدالت را از اربعین استشمام کرده و نشانی منجی را از کربلا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دفاع ما مقدس بود و تنها قدرتی که می‌تواند جلوی وحشی‌گری‌های استعمار را بگیرد، انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها دفاع مقدس خراسان جنوبی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امام جمعه بیرجند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس خراسان جنوبی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دفاع مقدس خراسان جنوبی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امام جمعه بیرجند انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال

پیکر مطهر شهید مجید شخصی شتردار پس از ۴۲ سال از طریق دی ان‌ ای شناسایی و به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علی ولی نیا، مسئول ایثارگران سپاه امام رضا (ع) با حضور در منزل خواهر شهید "مجید شخصی" خبر تفحص پیکر شهید را به خانواده  این شهید داد و اظهار داشت: شهید مجید شخصی شتردار، متولد 1342 که در هجده بهمن سال 1360 در عملیات مولای متقیان در تنگه چزابه به شهادت رسید و مفقودالاثر شده بود، پس از 42 سال چشم انتظاری پیکرش کشف و شناسایی شد.

وی افزود: پیکر این شهید دوران دفاع مقدس، سال گذشته در تنگه چزابه تفحص شده بود که از طریق DNA، شناسایی و به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شد.

ولی نیا گفت: پیکر این شهید روز گذشته از تهران به مشهد منتقل شد و مراسم وداع با پیکر شهید مجید شخصی، جمعه شب در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مسئول ایثارگران سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: روز شنبه همزمان با شهادت امام صادق علیه‌السلام، در مراسم اجتماع صادقیون، پیکر مطهر این شهید از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی بر روی دستان مردم تشییع و بعد از آن در بهشت رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است