Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری و ادامه تلاش نجاتگران هلال احمر این استان در اطفای حریق ارتفاعات کوه خامی خبر داد. با پرواز بالگرد هلال احمراستان فارس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستانهای باشت و گچساران ارسال آذوقه وامدادرسانی به نیروهای امدادی واطفای حریق در ارتفاعات کوه خامی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کاظم فلاحی دوست گفت: با پرواز بالگرد هلال احمراستان فارس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستانهای باشت و گچساران ارسال آذوقه وامدادرسانی به نیروهای امدادی واطفای حریق در ارتفاعات کوه خامی ادامه دارد.

فلاحی دوست افزود:در آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی بین دو شهرستان گچساران و باشت از ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده که همچنان تلاش‌ها برای مهار این آتش سوزی ادامه دارد و در حال حاضر  پنج تیم امدادونجات به محل آتش سوزی برای کمک به مهار آتش و اطفای حریق و انجام اقدامات امدادی وپشتیبانی  اعزام شده اند ودر صحنه حضور دارند.

وی ادامه داد: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خامی بنا به گزارشات نیروهای امدادی این جمعیت تحت کنترل است و ابراز امیدواری کرد در ساعات آتی پایان عملیات اطفای حریق اعلام شود .

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت : متاسفانه با توجه به اینکه شاهد وزش باد شدید در ارتفاعات هستیم علیرغم تحت کنترل بودن آتش سوزی و باتوجه به صعب العبور بودن بخش هایی از کوه خامی و دور از دسترسی بودن و وجود دره های ژرف و غیر قابل پایش هر لحظه امکان فعال شدن حریق ها وجود دارد .

فلاحی دوست ادامه داد: جمعیت هلال احمر نیز در این حادثه در کنار همه نهادهای امدادی و خدمت رسان فعالیت هایی انجام داده است ازقبیل اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر استان فارس به منطقه و انتقال نیروها به ارتفاعات ، برپایی چادر های امدادی و ایجاد اردوگاه جهت اسکان، استراحت و تغذیه نیروهای اطفای حریق ، ارسال آذوقه(کنسروجات،نان و آب) به ارتفاعات   وهمچنین ارائه کمک های اولیه وامدادرسانی به چهار مصدوم عملیات اطفا در چند روز گذشته و انتقال آنها به منطقه امن . باتوجه به شرایط آب وهوایی و گرمای شدید تابستانی این چند روز مزید بر گرمای حریق و صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی و لزوم تحمل سختی ها و تلاش های جهادی امدادگران ونجاتگران این جمعیت از تک تک آنها کمال تشکر وقدردانی را داریم

وی تصریح کرد: هم اکنون نجاتگران درکنار نیروهای خدوم محیط زیست و منابع طبیعی ،دستگاههای خدمت رسان و عضو کارگروه امدادونجات،بسیج ونیرهای مردمی و اهالی غیور روستاهای اطراف در منطقه حضور دارند و در حال پایش منطقه ودر تکاپویند تا از شعله ور شدن مجدد آتش کنده های باقی مانده جلوگیری کنند.

گفتنی است که منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت. کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، کیکم و زالزالک است. کوه سه هزار و ۱۷۲ متری خامی با ۱۰ قله بالای سه هزار متر ارتفاع، یکی از کوه های رشته کوه زاگرس است و بین دو شهرستان گچساران و باشت واقع شده است.

انتهای پیام 

 

  

 

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی در کشور اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آب‌گرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، افزود: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این مأموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵ تخته چادر، ۴۲۱ تخته پتو، ۲۴۶ تخته موکت، ۵۹۱ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ۳۵۶ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748317

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد