Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ داستان بی نظمی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد سر درازی داشته و مربوط به یک نقطه، یک زمان و یک شهرستان و یک موضوع خاص نیست بلکه از دهستان گرفته تا شهرستان و مرکز استان و از بیمارستان تا قبرستان شاهد بی‌نظمی و خروج از قاعده و قانون و رسم و سنت‌ها در استان هستیم.

در شهر یاسوج این بی نظمی‌ها و  بی‌قاعدگی ها در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده و شهری که نام پایتخت طبیعت و مرکز استان و قرارگاه فرماندهی استان چهار فصل را به دنبال دارد هر روز بیش از گذشته بی نظم و بی قاعده تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای سالم‌آباد تا انتهای شرف آباد چنین وضعیتی گفته و ادعای ما را ثابت می‌کند شهری که می بایست الگو و نمونه شهرهای دیگر استان باشد.

معضل امروز قبرستان شرف آباد در منتها الیه شهر یاسوج است که باید جوابگوی جمعیت 200 و گاها 300 و به عبارتی ۴۰۰ هزار نفری یاسوج و حومه و حتی شهرستان‌های دیگر استان باشد قبرستانی که به سرعت در حال افزایش جمعیت فوتی‌ها بوده و هرگونه بی نظمی در آن مشکلاتی را برای آینده ایجاد خواهد کرد.

قبرستانی که اکنون آکنده از آلاچیق‌های آنچنانی، کپرهای قدیمی و سازه‌های غیر مربوط شده او چهره آرامستان مسلمانان را تغییر داده است.

**در همین خصوص به سراغ عطا الله دانشی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج رفتیم و از او پرسیدیم که چرا وضعیت آرامستان شهریاسوج اینگونه آشفته شده است.

وی با بیان اینکه چنین وضعیتی مربوط به دوره کنونی و مدیریت فعلی شهرداری و آرامستان نیست اظهار کرد: متاسفانه زمین ها به شکل قبیله ای و قومی و طایفه‌ای تقسیم شده و حتی تعصبات طایفه ای و قبیله‌ای را در آرامستان هم مشاهده می‌کنیم.

این عضو شورا گفت: نباید این موضوع ادامه پیدا کند برای مثال می بینیم که زمین یک طایفه در آرامستان شرف آباد تمام شده و در زمین طایفه دیگر تنها یک فوتی دفن شده است که این آشفتگی را در آرامستان شرف آباد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تعصبات محلی و منطقه‌ای در آرامستان‌های ما هم رسوخ کند گفت: چشم و هم چشمی در آرامستان شهر یاسوج بیداد می کند استفاده از سنگ های چند طبقه و شیر و کپر و سایه‌بان که زیبنده آرامستان مردم 100 درصد شیعه نیست.

 

دانشی با بیان اینکه شهرداری یاسوج اکنون باید مدیریت لازم را داشته باشد تا وضع موجود حفظ شود گفت: نباید از امروز اجازه سایه‌بان و کپرهای غیر معمول را بدهند شهرداری و آرامستان می تواند و البته به نحوی با ایجاد سایه‌بان‌های یک دست این وضعیت به تدریج برچیده شود همچنین آنجا یک حسینیه بزرگ بسازند تا مردم برنامه های مربوط به ختم را در آنجا برگزار کنند.

همچنین باید وضعیت درختکاری و فضای سبز آن جا نیست تغییر پیدا کند وی با بیان اینکه از روز اول سنگ بنای آرامستان یاسوج غلط گذاشته شد گفت این آرامستان در محدوده منازل مسکونی و همچنین زمین های زراعی بوده و باید هرچه زودتر زمین حیدر محدوده سرابتاوه و یا گوشه خریداری شود تا در آینده به مشکل بر نخوریم وی همچنین از نوع دفن اموات نیست در آرامستان یاسوج انتقاد کرد و گفت باید حداقل فاصله بین قبور وجود داشته باشد تا مردم دچار مشکل نشوند و همچنین به قبور مسلمین بی احترامی نشود

این وضعیت نابسامان در قبرستان شرف آباد یاسوج در شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت جایی که شهابی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات فرهنگی فقط مربوط به یک یا دو مورد نمی‌شود، گفت به همین قبرستان شرف آباد نگاه کنید خیلی ها قبرستان را با پارک گردشگری اشتباه گرفته‌اند!! آلاچیق های آنچنانی ساز و دهل زدن‌ها و کارهای غیر معمول که در قبرستان شهر یاسوج رواج پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه چنین کارهایی در شهرهای دیگر استان مثلاً در دهدشت خیلی وقت است کنار گذاشته شده گفت: می‌بینیم که برای مثال در دهدشت مصوب شده تا قبرها یکسان ساخته شود اما در شهر یاسوج شهرداری به روی این موضوع چشم بسته است قبرستان‌ یاسوج طایفه طایفه و قبیله‌ قبیله‌ای شده است روی قبرها شیر درست می‌کنند و عکس های آن چنانی می‌زنند که در هیچ مرکز استانی چنین وضعیتی را نمی بینیم.

به گزارش فارس؛ با وضعیت کنونی در آرامستان شرف آباد یاسوج قطعاً در چند سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و رسم و رسومات جدیدتری ابداع می شود که هرگز با یک استان صد درصد شیعه مطابقت نخواهد داشت مسئولان باید از هم اکنون جلوی برخی کارهای غیر متعارف را در آرامستان شرف آباد یاسوج بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس یاسوج پارک گردشگری آرامستان شرف آباد شرف آباد یاسوج شهر یاسوج بی نظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد

به گزارش خبرآنلاین، «ایمن الصفدی» وزیر ارجه اردن و «استفان سژورنه» همتای فرانسوی وی درباره اوضاع کرانه باختری و اوضاع لبنان رایزنی کرده و بر ضرورت دستیابی به راه‌ حل به منظور جلوگیری از توسعه دامنه جنگ در منطقه تاکید کردند.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت اتخاذ یک موضع بین‌المللی مشخص به منظور جلوگیری از حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: همه می‌خواهند بر اساس یک راه حل «دو دولتی» صلح داشته باشند و اسرائیل باید تعهد خود را به یک صلح عادلانه و جامع اعلام کند؛ چراکه جامعه بین‌المللی تنها راه اطمینان از امنیت و صلح در منطقه را راه حل دو دولتی می‌داند.

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواهان صلح نیست.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901028

دیگر خبرها

  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • موعود شمخانی کیست؟
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود