Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر خیرخواه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از ۲۲۰ پهنه آببندان در این شهرستان تا کنون ۶۱ پهنه لایه روبی شده است، افزود: در صورت احیا آب‌بندان‌ها ۲۰میلیون متر مکعب ذخیره آب خواهیم داشت.

 وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه آب مورد نیاز ما برای کشت محصولات  ۹میلیون متر مکعب است، ۱۱میلیون متر مکعب آب مازاد ذخیره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۲۸هزار هکتار شالیزار در این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد : ۲۵هزار هکتار آب زراعی مورد نیاز از سد سفید رود، سه هزار هکتار از بلند آبخور رودخانه و چشمه تامین می‌شود اما ۱۰هزار هکتار از این اراضی دچار تنش آبی هستند که باید باکار جهادی و میدانی موانع برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۳رودخانه در این شهرستان وجود دارد، افزود: لایروبی رودخانه نیز باید تداوم یابد زیرا هر زمان خطر قریب و ناگهانی سیل را بدنبال دارد و همیشه پیشگیری بهتر و کم هزینه تر از درمان است.
رئیس دادگستری شهرستان صومعه سرا با تاکید بر اینکه احیا آب‌بندان نقش موثری در توسعه روستاها دارد، افزود:  بعضی از آببندان ها قابلیت استفاده چند منظوره برای تولید و پرورش ماهی و حتی گردشگردی را دارند اما تامین آب زراعی مزارع اولویت اول احیا آب‌بندان است و در شرایط کمبود، آب آن باید در اختیار کشاورزان قرار گیرد و از ماهی تخلیه گردد.  
وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که امکان لایروبی توسط شهرداری‌های شهرستان وجود دارد از ظرفیت‌های شهرستان برای لایروبی آنها استفاده شود، عنوان کرد: مواد استخراج شده از لایروبی رودخانه‌ها در مکانی جمع آوری و برای امور عمرانی شهرستان مصرف می شود وشهرداری ها فقط به اندازه مخارج وهزینه لایروبی مجاز به برداشت برای خود هستند.
خیرخواه با اشاره به  اینکه آگاهی بخشی یکی از وظایف رسانه هاست که می تواند جلوی زیان ها را بگیرد، گفت : رسانه ها برای تحقق احیا آب‌بندان‌ها و لایروبی رودخانه‌ها، علاوه بر ایجاد اعتماد برای تسریع این امر می توانند به عنوان چشمان تحقق عدالت هم مانع از تضعیف حقوق عامه و هم پیشگیری از وقوع جرم عمل کنند.  

برچسب‌ها دادگستری صومعه سرا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری صومعه سرا گیلان دادگستری صومعه سرا گیلان احیا آب بندان بندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج