Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:04:58 GMT

چند خبرکوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۹۵۶۵

چند خبرکوتاه از کردستان

 به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز پنجشنبه در نشستی مجازی با خبرنگاران استان اظهار داشت: همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین با عنوان «روایت عشق» از ۲۰ تا ۲۶ شهریور سال جاری در مسیر زوار الحسین در دو کشور ایران و عراق برگزار می شود.

علی اصغر دریایی افزود: موضوع این همایش قیام عاشورا، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، شخصیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم و روایت ها و داستان های تاریخ و معاصر در رابطه با پیاده روی اربعین  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص قالب اجرایی این همایش گفت: نمایش های خیابانی، نقالی، پرده خوانی و نمایش موکبی قالب اجرایی تئاترهای این همایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن دعوت از هنرمندان استان به شرکت در این همایش ادامه داد: مدت زمان اثر حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ دقیقه باشد، محل اسکان و پذیرایی از گروه های اعزامی به صورت عمومی همراه با زوار الحسین است و گروه می تواند با یک اثر در بخش های ایران و عراق شرکت کند.

دریایی با اشاره به گاه شمار همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت عشق» گفت: آخرین مهلت ارسال فیلم آثار ۱۵ شهریورماه و اعلام نتایج ۱۹ شهریورماه سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: در مسیر برگزاری این همایش علاوه بر برپایی موکب فرهنگی، موکب هایی جهت پذیرایی و استقبال از زائرین و گروه های تئاتری فراهم خواهد شد.  

دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز کبک در کامیاران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران در رابطه با دستگیری شکارچیان غیرمجاز در شهرستان کامیاران اظهار داشت: شکارچیان غیرمجاز در زیستگاه های این شهرستان در حین شکار کبک توسط محیط‌بانان دستگیر شدند.

سامان سیفی با بیان اینکه شکارچیان متخلف، یک گروه دو نفره بودند که قبل از مطلع شدن محیط‌بانان شهرستان اقدام به شکار یک قطعه کبک کرده بودند، افزود: از این شکارچیان غیر مجاز، دو ‌قبضه سلاح شکاری، ۴۰ فشنگ، یک ثوب کوله پشتی و یک عدد چاقو کشف و ضبط شد و در صورت جلسه‌ای به همراه آلات و ادوات شکار تحویل مقام قضایی شد.

بر اساس قوانین ضرر و زیان به محیط زیست، جریمه شکار هر قطعه پرنده کبک مبلغ سه میلیون ریال و اگر کبک ماده باشد ۹ میلیون ریال تعیین شده است.

برخورد قاطع با تخریب کنندگان محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار در دیدار  با رییس دادگستری این شهرستان، بر تعامل و همکاری دستگاه قضا با سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات، کمبودها، مسائل حقوقی محیط زیست و همچنین موضوع تخریب مراتع و صید و شکار غیر قانونی و اهمیت منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع از مهمترین مباحث محیط زیست این شهرستان است.

علی بهره مندپور رییس دادگستری بیجار نقش آموزش مردم و فرهنگ سازی آنان در زمینه حفاظت از محیط زیست را اقدامی بسیار موثر دانست و افزود: نشانه توسعه یک جامعه در گرو احترام مردم به محیط زیست آن جامعه است.

وی یادآور شد: دادگستری در زمینه ترویج فرهنگ محیط زیست آمادگی کامل دارد و با افراد سودجویی که به محیط زیست و گونه های متنوع و ارزشمند گیاهی و جانوری استان آسیب می رسانند برخورد قاطع خواهد کرد.

منطقه حفاظت شده بیجار با مساحت حدود ۳۲ هزار هکتار،   دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار با ارزشی بوده و گونه شاخص آن قوچ و میش ارمنی است. در این منطقه تاکنون ۱۹ گونه پستاندار، ۱۱ گونه خزنده، ۷۵ گونه پرنده، ۵ گونه ماهی و ۱۳۷ گونه گیاهی  شناسایی شده است، وجود دو اثر بارز فرهنگی و باستانی قلعه قم چقای و قلعه چشمه سنگین از شاخصه های این منطقه است.

برچسب‌ها کردستان سنندج بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج بیجار کردستان سنندج بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست