Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی رستمیان روز پنجشنبه درآیین بهره‌برداری از مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر دلوار و روستاهای نوار ساحلی تنگستان افزود:پیشرفت‌های پروژه‌های استان بوشهر در مدت فعالیت دولت سیزدهم با چند سال قبل برابری می‌کند و با دغدغه مسئولان شاهد انجام کارهای بزرگی در این استان هستیم.

وی به اصطلاح مسئولان دغدغه مند اشاره کرد و ادامه داد: امروز تمام مسئولان دولت سیزدهم دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و در این راستا برای کاهش تنگناها و بهبود شرایط عزم و همت جدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رستمیان بیان کرد: با تلاش و همتی جهادی امروز با وجود همه مشکلات اما حرکت مدیران و مسئولان دولت سیزدهم رو به جلو و مثبت است. 

وی در باره  قطعی آب و برق در تابستان امسال اظهار داشت: ادعا نمی کنیم که هیچ قطعی آب و برقی نداشته ایم اما اگر قطعی بویژه در بخش برق بودن به صورت برنامه ریزی نشده و موردی و براثر حادثه رخ داده‌است.

رستمیان با اشاره به بحران آب گفت: تلاش‌ها برای درمان مشکلات و تنگناهای موجود در بخش آبرسانی در استان بوشهر آغاز شده است و بهره برداری از پروژه های متعدد از جمله ساخت مخزن، حفر چاه و سایر موارد دیگر نشان می‌دهد که عزم لازم برای حل مشکلات کمبود آب در این استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مخزن دخیره آب شهر دلوار و ۱۶ روستای نوار ساحلی شهرستان تنگستان با ۱۰هزار و ۴۷۳خانوار و ۳۶ هزار و ۴۸۱ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ابوالحسن عالی افزود: ارزش روز پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است که در مدت ۲۰ ماه احداث شده و منبع تامین آب آن نیز خط انتقال کوثر است.

وی ادامه داد: این مخزن که از سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود  با تاخیر ۱۰ ساله به دلیل کمبود اعتبار هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار گرفت که در صورت قطعی آب، آب مورد نیاز شهر دلوار را تا ۴۸ ساعت و روستاهای نوار ساحلی را تا ۲۴ ساعت تامین می‌کند.

عالی ادامه داد: ویژگی شاخص‌های بارز این پروژه پایداری شبکه آب در نوار ساحلی تنگستان است که در سال‌های اخیر در بیشتر روزها و بویژه فصل تابستان با مشکل شدید کم آبی مواجه بودند.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هشت پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۷۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: همچنین همزمان با هفته دولت فاز نخست آب‌شیرین‌کن شماره ۴ بوشهر به ظرفیت هفت هزار مترمکعب و با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: علاوه براین عملیات اجرایی آب شیرین کن دیر و اخند عسلویه و مخزن ذخیره آب پنج هزار مترمکعبی برازجان نیز آغاز می‌شود.

عالی، افتتاح مخزن ذخیره آب ۲ هزار مترمکعبی انارستان و تاسیسات جانبی آن در شهرستان جم با ۱۰ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در هفته دولت اعلام کرد.

برچسب‌ها بوشهر هفته دولت تنگستان آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته دولت تنگستان بوشهر هفته دولت تنگستان آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بهره برداری نوار ساحلی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی

محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی