Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بحران استانداری استانداری همدان درباره آخرین وضعیت پروژه آبرسانی تالوار به همدان گفت: همان‌طور که در ستاد بحران استان اعلام شد کمتر از یک هفته دیگر شرایط آب در همدان به پایداری می رسد. - اخبار استانها -

علیمردان طالبی در گفت وگو‌ با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: اینکه با شرایط موجود سد اکباتان موضوع لایروبی مطرح می‌شود بسیار قابل تامل است اما این لایروبی به گونه ای نباشد که رسوبات در زمین های اطراف سد رها و بعدها تبدیل به ریزگزد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ریزگردهای ایجاد شده از این رسوبات می تواند در فصل پاییز و زمستان دردسر ساز شود، عنوان کرد: با ایجاد پدیده وارونگی هوا در فصل پاییز و زمستان ذرات معلق در هوا افزایش پیدا می کند که باتوجه به آن انباشت رسوبات کنونی سد می تواند یکی از منابع مهم تشدید ریزگردها و ذرات معلق در هوا باشد و به آلودگی هوای استان سبب شود.

وزیر جهاد کشاورزی: بر توسعه آبیاری نوین و کشت قراردادی متمرکز شده‌ایم / مناطق آزاد کشاورزی ایجاد می‌شوددومین روز هفته دولت در استان ایلام/ افتتاح و کلنگ‌زنی 20 پروژه آبی با اعتبار 1179 میلیارد ریال‌جشن پایان گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی در هفته دولت/ انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس

طالبی افزود: اگر بتوان ساز و کاری در نظر گرفت که از خاک کنونی سد باتوجه به نظر کارشناسان که معتقدند برای کشاورزی ظرفیت ویژه ای دارد استفاده بهینه برای کشاورزی کرد علاوه بر کمک به کشاورزان از ایجاد ریزگرد و آلودگی هوا در فصول آینده هم پیشگیری شود.

طالبی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پروژه آبرسانی تالوار به همدان گفت: همان‌طور که در ستاد بحران استان اعلام شد کمتر از یک هفته دیگر شرایط آب در همدان به پایداری می رسد و فاز نخست این پروژه بالاخره بعد از سال های طولانی از کلنگ زنی آن، به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین در خصوص مدیریت مصرف آب در استان، بیان کرد: فرهنگسازی در مصرف بهینه آب حلقه مفقوده ای است که تنها با آموزش و آگاه سازی در بین مردم می توان آن را مدیریت کرد بر همین اساس نیاز است تا سطح آگاهی مردم را در این خصوص نسبت به گذشته درباره حفظ منابع آبی استان بالا ببریم.

مدیرکل بحران استانداری همدان با بیان اینکه تاکنون 25 حلقه چاه‌ استیجاری به شبکه آبرسانی همدان با کمک شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای افزوده شده است، گفت: با همدلی و همراهی مردم و مسئولان امیدواریم هرچه زودتر این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی ابراز امیدواری کرد: با آغاز فصل پاییز، امسال بارش‌های خوبی رخ دهد تا شاهد احیا منابع آبی استان باشیم. با فرهنگ سازی در زمینه جداسازی آب شرب و غیر قابل شرب، بازیافت فاضلاب و پساب،استفاده از تجهیزات مدرن تصفیه آب و اصلاح زیرساخت های آب رسانی می‌توان این از بروز مشکلات آب در آینده جلوگیری کرد از این رو یکپارچه کردن مدیریت و اطلاع رسانی در این حوزه بسیار مهم است.

طالبی یکی از اساسی ترین نیازهای استان در تامین منابع آبی را مدیریت مصرف در بخش کشاورزی دانست و گفت:متاسفانه هنوز کشاورزان همدانی نسبت به تغییر شرایط اقلیمی استان آگاه نیستند و همچنان به روش غلط گذشته کشت می کنند بر همین اساس لازم است درخصوص تغییر الگوی کشت با رعایت سود اقتصادی کشاورزان تدابیری جدی اندیشیده شود تا در بلند مدت از بروز مشکلات آب در همدان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران استان آب در همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آبنما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آبنما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش بخشی برای آن‌ها فراهم می‌کند

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آبرسانی نیز جز فعالیت‌های همکاران خدوم اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی داشته و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش بوده و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی