Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت:با انتقال بخشی از نفت یکی از واحدهای آزادگان به واحد فرآورش غرب کارون صرفه‌جویی سالانه ۸ میلیون دلار را رقم زد که تاکنون ۷۰۰ هزار دلار در ماه محقق شده است. - اخبار استانها -

 عبدالله عذاری اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اهواز،   با اشاره  به در اختیار داشتن مسئولیت میدان‌های نفتی غرب کارون به‌ویژه میدان‌های مشترک با عراق که نقش کلیدی در تولید صیانتی از مخازن و بهره‌برداری صحیح و مناسب از منابع نفت و نگهداری از تأسیسات به‌عهده دارد،اظهار داشت:  شرکت نفت و گاز اروندان، در دوره یک‌ساله دولت سیزدهم، با توجه به تأکیدهای وزارت، همچنین مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بخش مهمی از فعالیت‌های خود را برای طرح‌های نگهداشت و افزایش توان تولید در شرکت را متمرکز کرد که در این باره در میدان آزادگان شمالی، تعمیر و احیای هشت حلقه چاه را اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که افزایش توان تولید را در این میدان به‌دنبال داشت.

وی  با اشاره به افزایش ظرفیت توان تولید و به کارگیری از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: به عنوان مثال در میدان آزادگان جنوبی، با تعمیر، رفع موانع و احیای تعدادی از چاه‌های بسته با عملیات درون‌چاهی و با استفاده از لوله مغزی سیار و همچنین به‌کارگیری روش جدید آلتراسونیک از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مانع‌های درون‌چاهی که اجرای دو حلقه از چاه‌های بسته با این روش در حال حاضر در حال انجام است و نیز  فعالیت پژوهشی ساخت پایلوت جداسازی ترکیبات آسفالتین واکس و رزین به‌منظور سبک‌سازی نفت سنگین در تأسیسات روسطحی و ارزیابی آن توانست در دوره یک ساله قبل، افزایش ظرفیت توان تولید به‌میزان 18 درصد نسبت به‌ مهرماه 1400 را رقم بزند.

عذاری در ادامه گفت: در همین حال با انتقال بخشی از نفت یکی از واحدهای آزادگان به واحد فرآورش غرب کارون صرفه‌جویی سالانه 8 میلیون دلار را رقم زد که تاکنون 700 هزار دلار در ماه محقق شده است. این نفت پیش‌تر به‌صورت در یکی از پالایشگاه‌های سیار پالایش می‌شد، در حالی که ظرفیت واحد فرآورش غرب کارون خالی بود.

تدوین 1234 استاندارد آموزشی دانش بنیان/حق انحصاری استانداردهای نوین آموزشی و مهارتینماینده مجلس: بجای رقابت باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شودشرکت شهرک‌های صنعتی از واحد‌های دانش بنیان خوزستان حمایت می‌کند / 105 واحد راکد و نیمه فعال به چرخه برمی‌گردد

عذاری اهوازی  گفت: در دارخوین و غرب کارون برنامه‌ریزی و پیگیری لازم‌ به‌منظور احداث تأسیسات جمع‌آوری و خط لوله انتقال گازهای مازاد واحدهای بهره‌برداری دارخوین و غرب کارون به واحد در حال احداث ان‌جی‌ال3200 انجام شد و در همین حال در میدان دارخوین عملیات ترمیمی روی تعدادی از چاه‌ها انجام و با به‌کارگیری لوله‌های مغزی سیار در این میدان، تزریق حلال و انجام اسیدکاری نیز اجرا شد.

در همین منطقه پروژه احداث خطوط لوله جریانی و تأسیسات روسطحی چاه‌های شماره 32 و 36 با اعتبار نزدیک به 7 میلیون یورو با مدت زمان 18 ماه با مشارکت شرکت‌های داخلی (توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و سی‌سخت) واگذار شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: برای این میدان همچنین انجام تعمیرات اساسی در کمپرسورهای ردیف‌های تزریق گاز و پایش‌های درون‌چاهی به‌منظور پایداری تزریق امتزاجی و جلوگیری از گازسوزی از دیگر اقدام‌هایی بود که در دوره یک‌ساله صورت گرفت، همچنین در میدان دارخوین پروژه احداث ساختمان‌های نگهبانی چاه‌ها، کلاسترها، دروازه‌های ورودی و تصفیه‌خانه آب منطقه نفتی دارخوین به‌منظور افزایش امنیت و پایداری تولید اجرا شد. که علاوه بر اهداف مورد نظر طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید، هدف‌های دیگری نیز همسو با این اهداف محقق شد که می‌توان به پروژه احداث حوضچه بتنی (لندفیل) به‌منظور دفن کنده‌های حفاری در منطقه عملیاتی دارخوین اشاره کرد که این پروژه به بهبود تولید با توجه به شاخصه‌های حفظ محیط‌زیست منجر می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه احداث خطوط لوله جریانی و تأسیسات روسطحی چاه‌های شماره 32 و 26 میدان دارخوین از فروردین‌ماه سال 1401 کلید خورده است، گفت: همسو با این طرح‌ها، پروژه احداث خط انتقال 12 اینچ گاز از مبدأ واحد بهره‌برداری دارخوین به ان‌جی‌ال3200 با برآورد بودجه 14 میلیون دلار در حال اجرا است که به‌همین منظور پیش‌نویس قرارداد سرمایه‌گذاری با شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج‌فارس به شرکت ملی نفت ارسال شد.بخش روسطحی پروژه حفاری و تعمیر چهار حلقه چاه در میدان دارخوین در حال انجام است و اولین دکل آن شهریور امسال آغاز به‌کار می‌کند که با انجام آن برآورد می‌شود ظرفیت روزانه 10 هزار بشکه به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید محقق شود.

وی با بیان اینکه در میدان دارخوین همچنین پروژه احداث و نصب لوله‌های جریانی پنج حلقه چاه از فروردین‌ماه 1401 آغاز شده که بخش مهندسی و تجهیز کارگاه نهایی شده است و با انجام آن برآورد می‌شود ظرفیت روزانه 20 هزار بشکه افزایش تولید محقق شود، گفت: در غرب کارون نیز پروژه ایجاد تأسیسات تقویت فشار و خط لوله انتقال گاز از واحد بهره‌برداری غرب کارون به  ان‌جی‌ال 3200 در حال اجرا است که به‌همین منظور مذاکره با شرکت سرمایه‌گذار (هلدینگ خلیج‌فارس) در شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است. برای میدان آزادگان نیز انجام عملیات رفع مانع با لوله‌مغزی سیار برای چاه‌های میدان‌های نفتی شرق آزادگان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به حادثه متروپل و اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: از تمامی ظرفیت‌های خدماتی و نیرو و لجستیکی برای خدمت‌رسانی استفاده شد و با تشکیل قرارگاه پشتیبانی با همکاری شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری ایران در کنار پالایشگاه نفت آبادان و پایگاه‌های مقاومت بسیج، ادارات اچ‌اس‌ئی و سایر بخش‌های این شرکت‌ها تا آخرین روز در صحنه بودیم؛ این قرارگاه پشتیبانی با تقسیم مسئولیت بین خود، یگانی بزرگ از ده‌ها فروند انواع ماشین‌آلات سنگین همچون جرثقیل‌های بزرگ، کشنده، لودر، کرین، بیل مکانیکی، تانکر، کمپرسی، تریلی و انواع تجهیزات صنعتی مانند ژنراتور، پمپ، لیفتراک، دستگاه ماشین امدادی پله‌دار ویژه اطفای حریق، ماشین‌های یخچال‌دار، آمبولانس و... را در کنار تیم‌های متخصص اچ‌اس‌ئی و آتش‌نشانی با تجهیزات کامل امدادرسانی به‌منطقه گسیل و در کنار آن با انواع خدمات پشتیبانی همه ظرفیت‌های ممکن را در صحنه بسیج کردیم.

وی به پروژه‌های دانش‌بنیان در میدان‌های تحت تصدی شرکت نفت و گاز اروندان اشاره کرد و گفت:  برای توسعه نرم‌افزار تعیین حد برش بر پایه روش‌های نوین و استفاده از آن در مخازن غرب کارون، با دانشگاه تهران قراردادی منعقد شد که از تاریخ 5 اسفندماه 1399 اجرای آن آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت آن به 67 درصد رسیده است. همچنین با دانشگاه صنعت نفت برای بررسی رفع رسوب آسفالتین درون لوله‌های تولیدی با استفاده از تزریق نفت مرده نیز در همان تاریخ قراردادی منعقد شد که آن پروژه هم 58.5 درصد پیشرفت داشته است. دانشگاه شهید چمران اهواز نیز پروژه ریزدماسنجی و طیف‌سنجی رامان میانبارهای نفتی به‌منظور تعیین خصوصیات مخزنی در میدان‌های غرب کارون را اجرا  که این پروژه تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به دیگر پروژه این شرکت اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت نیز از تیرماه سال 99 مشغول طرح جداسازی آسفالتین، واکس و رزین از نفت خام در تأسیسات روسطحی و ارزیابی فنی و اقتصادی آن است که پروژه‌ای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و 95 درصد پیشرفت داشته است.همچنین برای مطالعات پژوهشی و فناورانه به‌منظور توسعه فناوری‌ها برای بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و افزایش ضریب برداشت در میدان دارخوین (بسته دوم کاری) نیز یک پروژه میدان‌محور از خردادماه سال 1399 از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کلید خورده است که 75.9 درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام/737/ن

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت نفت و گاز اروندان شرکت های دانش بنیان میدان دارخوین تأسیسات روسطحی اشاره کرد و گفت مدیرعامل شرکت پروژه احداث میلیون دلار توان تولید غرب کارون شرکت ها چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن