Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@22:54:52 GMT

معرفی موتورسیکلت‌های برقی بازار

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۹۸۱۷

ورود موتورسیکلت‌های برقی به کشور، تحول بزرگی را در بازار موتورسیکلت ایجاد کرد. موتور برقی کاملا مناسب استفاده شهری بوده و استفاده از آن نیز راحت است. مهم‌ترین مزایای موتور برقی، بی‌صدا بودن، نداشتن آلودگی، بی‌نیاز بودن از بنزین، هزینه نگهداری پایین، کاربری ساده و ... است.

اگر قصد خرید موتور کرده و صفر را دارید و انتخابتان موتورسیکلت برقی است، باید به موارد بسیاری توجه کنید؛ مواردی همچون ظرفیت باتری، حداکثر سرعت، ظرفیت پیمایش، نوع باتری، طراحی راحت صندلی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. .

معمولا سرعت موتور برقی، نسبت به موتور بنزینی، کم‌تر است و حداکثر آن به 80 کیلومتر برساعت می‌رسد. خوشبختانه برای خرید موتور برقی در بازار گزینه‌های متنوعی وجود دارند و گزینه‌های بسیاری هنگام خرید در دسترس است.

کویر موتور ES8 1500

محصول ES8 1500 کویر در سال 1395 ساخته و راهی بازار شد. این موتورسیکلت 1440 وات قدرت دارد و با حداکثر سرعت 44 کیومتر برساعت، مناسب استفاده شهری است. ترمزهای جلو دیسکی بوده و در بخش عقب از نوع کاسه‌ای است. 6 الی 8 ساعت زمان لازم است تا ES8 1500 کاملا شارژ شود. کویر موتور این محصول را با قیمت 39.7 میلیون تومان و اقساط 14 ماهه عرضه می‌کند.

سوپر سوکو TC

این موتورسیکلت، طراحی منحصربه‌فردی دارد. در واقع نوع طراحی آن، یادآور گذشته است و عناصر کلاسیکی دارد که با روحیه مدرن ترکیب شده. این موتورسیکلت زیبا، محصولی از برند بوش است و دو باتری دارد. وجود دو باتری، سبب شده تا ظرفیت پیمایش موتورسیکلت به 160 کیلومتر برسد. باتری‌ها از نوع لیتیوم یونی هستند و کیفیت بالایی دارند. 7 الی 8 ساعت زمان نیاز است تا باتری‌ها کاملا شارژ شوند.

حداکثر سرعت سوپرسوکو به 64 کیلومتر برساعت می‌رسد. وزن این موتورسیکلت برابر با 83.5 کیلوگرم است. از ویژگی‌ها و امکانات آن می‌توان به سیستم ترمز CBS، سیستم ضد سرقت، کنترل تنظیم سرعت، ریموت هوشمند، صفحه کیلومتر ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال و ... اشاره کرد.

کویر موتور 1958

هوندا سوپرکاب، یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌هاست که برای اولین بار در سال 1958 تولید شد. محصول کویر موتور 1958، طراحی مشابه با این موتورسیکلت قدیمی دارد و ظاهر کاملا کلاسیکی دارد. اما نکته قابل توجه، پیشرانه آن است که برخلاف گذشته، از نوع الکتریکی است. موتور این محصول 2000 واتی است و ظرفیت پیمایش 40 تا 50 کیلومتری را ارائه می‌دهد. نوع باتری‌ها در این محصول اسیدی است. این محصول کویر موتور حدود 106 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن به 60 کیلومتر برساعت می‌رسد.

کویر موتور ET1

این موتور برقی یکی از منحصربه‌فردترین موتورسیکلت‌های موجود در بازار است. موتورسیکلت ET1 محصول شرکت Sun-Ron است و در سایر کشورها با نام Light Bee شناخته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی ET1 را باید وزن آن دانست؛ زیرا تنها 58 کیلوگرم وزن دارد. ویژگی متفاوت دیگر آن، توانایی پیمودن شیب 25 درجه است؛ بنابراین تا حدودی توانایی آفرود نیز دارد. کویر موتور می‌گوید که این محصول، اولین موتورسیکلت برقی کلاس آفرود در ایران است.

باتری 3000 واتی کویرموتور ET1 از نوع لیتیوم یون است و 2.5 تا 3.5 ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. اگر با قیمت بالای این محصول مشکلی ندارید، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

سوپر سوکو CUx

این محصول یک اسکوتر برقی هوشمند و جدید است. طراحی سوپر سوکو CUx متناسب با بازار اروپاست و ظرفیت پیمایش آن برابر با 75 کیلومتر است.

چراغ‌های جلوی این اسکوتر برقی، طرح U شکل دارند و LED هستند. اما در بخش عقب، چراغ‌های ردیفی و عمودی دیده می‌شوند. طراحی بدنه و محل نشیمن، بسیار راحت و کاربردی و در عین حال زیبا است.

ترمزهای جلو و عقب این موتور برقی از نوع دیسکی بوده و مجهز به EBS هستند. یک سیستم ارتباطات هوشمند برای این موتورسیکلت برقی در نظر گرفته شده که ساخته خود شرکت است.

از ویژگی‌ها مثبت این موتورسیکلت می‌توان به کنترل و ایمنی بهتر، وزن سبک، دوام بدنه، راحتی سرنشین، طراحی کاربر پسند و ... اشاره کرد.  قیمت فروش اقساطی کویر موتور برای این محصول، برابر با 95 میلیون تومان است.

منبع: الف

کلیدواژه: حداکثر سرعت کویر موتور موتور برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری

به گزارش همشهری آنلاین چند شرکت باتری‌ساز مطرح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند تا توانایی‌های صادراتی خود را نمایش بگذارند. در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگویی با محمدحسین گل شیرازی مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری داشتیم. در این مطلب مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری در ابتدا با اشاره به هدف توسعه‌ای این مجموعه در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: با توجه به حضور نماینده‌های متعددی از کشورهای قاره آفریقا، کشورهای GCC (کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مانند کویت، بحرین، عربستان صعودی، عمان، قطر و امارات) و کشورهای حوزه CIS (ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان) این شرکت در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای خود در نمایشگاه شرکت کرد.

گل شیرازی افزود: مجتمع صنعتی سپاهان باتری با برندهای مختلفی همچون اوربیتال، سوزوکی، ویوات و... توانسته استانداردها و مجوزهای متعددی همچون EAC(اعلامیه انطباق کشورهای اوراسیا) را اخذ کند و همچنین استانداردهای عملکردی باتری در آب‌وهوای سرد و گرم ICC(جریان استارت در سرما) را نیز پشت سر بگذارد، توسعه بازارهای صادراتی از سردترین تا گرم‌ترین نقاط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد تیم برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه گفت: این مجموعه برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده است و در سال‌های قبل‌تر نیز به‌صورت غیرمتمرکز حضورداشته است اما این دوره از نمایشگاه صادرات نسبت به دوره‌های قبلی با استقبال پرشکوه‌تری مواجه شد.

مدیر صادرات سپاهان باتری گفت: واحد تحقیق و توسعه کارخانه دائماً در حال به‌روزرسانی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف برای تولید باتری‌های مدرن‌تر است و در پی این تلاش‌ها به تولید انبوه رسیدن باتری‌های 42، 65 و 100 آمپر و همچنین توسعه باتری‌های سولار 100 آمپر بوده است که در بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شد. وی افزود همان‌طور که در تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی عنوان می‌شود، باتری‌های تولیدشده در این شرکت در سراسر کشور با دو سال گارانتی تعویض عرضه می‌شوند که این موضوع حداقل در بازار ایران بی‌سابقه است.

کد خبر 848592 برچسب‌ها صادرات باتری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • داداش کلاه یادت نره