Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، محمد اسلامی در حاشیه رونمایی از ‌نخستین سامانه پرتودهی چندمنظوره گاما در شهر بناب گفت: توسعه فناوری هسته‌ای و فعال کردن همه سر فصل های آن از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است که در دولت سیزدهم مورد تاکید است. ما یک غفلت دیرینه داریم که فناوری هسته ای را آن طور که باید در اقتصاد ملی و زندگی مردم تاثیر گذار باشد نیاوردیم وجود داشته اما محدود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی‌ گفت پروژه طراحی و ساخت سامانه گامای پرتابل است که برای پرتودهی مواد غذایی است در دی ماه ۱۴۰۰ کلید خورد و در مرداد سال جاری آماده بهربرداری و امروز رونمایی شد. 

 

در قالب سند توسعه کاربرد پرتوها عملی کردیم این است که ۱۲ قطب را طراحی کردیم و نصب می شود 


اسلامی اظهار کرد: کاربرد آن این است که با پرتودهی به مواد غذایی و محصولات کشاورزی می تواند آفت پذیری آنها را کاهش و انبارمانی ان را افزایش دهد و ۳۰ درصد ضایعاتی که کشور در این حوزه مواجه است را مهار کند. طرحی که در سازمان در قالب سند توسعه کاربرد پرتوها عملی کردیم این است که ۱۲ قطب را طراحی کردیم و نصب می شود و این سامانه ها با محوریت بخش خصوصی و محوریت سازمان نصب و ساخته می شود و گستره ملی را ظرف سه سال آینده تحت پوشش قرار می دهند.

 

اگر به  ظرفیت ما و جوانان اعتماد شود می تواند کارهایی انجام دهیم که کمتر تصورش می شده است


رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ما الان در نقطه آغاز هستیم و ثابت شده اگر به  ظرفیت ما و جوانان اعتماد شود می تواند کارهایی انجام دهیم که کمتر تصورش می شده است.

 

راه اندازی سامانه گاما در موقعیت خودش برای فعالان اقتصادی و مردم  تاثیر خواهد داشت



اسلامی ادامه داد: به تدریج از امروز به بعد از زمان راه اندازی این سامانه در موقعیت خودش برای فعالان اقتصادی و مردم  تاثیر خواهد داشت.

 

اسلامی اظهار کرد: کاربرد آن این است که با پرتودهی به مواد غذایی و محصولات کشاورزی می تواند آفت پذیری آنها را کاهش و انبارمانی ان را افزایش دهد و ۳۰ درصد ضایعاتی که کشور در این حوزه مواجه است را مهار کند. طرحی که در سازمان در قالب سند توسعه کاربرد پرتوها عملی کردیم این است که ۱۲ قطب را طراحی کردیم و نصب می شود و این سامانه ها با محوریت بخش خصوصی و محوریت سازمان نصب و ساخته می شود و گستره ملی را ظرف سه سال آینده تحت پوشش قرار می دهند.



وی گفت: ما ۱۲ قطب را پیش بینی کردیم که به عنوان مراکز لجستیک مراکز بار  این سامانه ها نصب شود و ظرفیتی که طراحی کردیم این است که تا پایان ۱۴۰۲ ،۱۲ سامانه را در ۱۲ منطقه نصب کنیم. افزایش ظریفیت بستگی به افزایش و مشارکت بخش خصوصی دارد که با افق خوبی مواجه است. فکر می‌کنم ظرف سه سال توسعه خوبی در این حوزه داشته باشیم و از کسانی که دارای مراکز سیستم های سورتینگن هستند و لجستیک لازم را دارند در این طرح مشارکت کنند. 

به گزارش صدای ایران،صبح امروز نخستین سامانه پرتودهی چندمنظوره گاما با حضور مهندس محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بهره‌برداری و رونمایی ‌شد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: محمد اسلامی سامانه پرتو دهی گاما طراحی کردیم ۱۲ قطب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این نمایشگاه ۵ روزه است و از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود. این رویداد میزبان بیش از ۲۰۰۰ مقام و فعال اقتصادی از ۱۰۰ کشور است. بگفته معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت، ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت. آقای قناد زاده در برنامه سلام خبرنگار گفت که این نمایشگاه مهمترین آوردگاه، معرفی توانمندنیها، فرصت‌ها و دستاورد‌های بی نظیر تولیدی کشور است. قناد زاده گفت امروز بازدید عمومی از نمایشگاه وجود ندارد و، اما از فردا عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه تخصصی دیدن داشته باشند. ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران از ساعت ۸ تا ۱۷ آماده پذیرش علاقه‌مندان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

 

 

دیگر خبرها

  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار