Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، محمدمهدی کاظمی درباره برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: طرح ملی بازگشایی مدارس یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که همه ارکان در درون این نهاد و در سایر دستگاه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. فرایند برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح ملی از ماه‌ها پیش آغاز و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا از ستاد وزارت آموزش و پرورش با حضور مقام عالی و معاونان وزارت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح ملی بازگشایی مدارس صرفا مسائل مربوط به آن روز مطرح نیست، خاطرنشان کرد: همه این تلاش‌ها را انجام می‌دهیم و تجلی آن در روز اول مهر نمایان می‌شود، اما آنچه که اتفاق می‌افتد، برنامه ریزی و تلاش برای یک سال تحصیلی از اول مهر تا پایان خرداد است.

کاظمی یادآورشد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساماندهی فضا، تجهیزات و امکانات همچنین برنامه‌ریزی برای ساماندهی و توزیع کتب درسی و ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به مباحث آموزشی، پرورشی و تندرستی انجام شده است.

وی با تاکید بر نظارت‌های سیستمی و میدانی گفت: ضرورت دارد که برنامه‌ریزی برای نظارت بیشتر انجام شود تا یک سال تحصیلی را با برنامه ریزی مناسب آغاز کنیم.



آموزش مدارس کاملا حضوری است؛عبارتی با عنوان تعطیلی مدارس نداریم 


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال آموزش کاملا به صورت حضوری خواهد بود و عبارتی با عنوان تعطیلی مدارس نداریم و اگر به اقتضای شرایط مانند آلودگی هوا یا حوادث غیرمترقبه دیگر، آموزش از حالت حضوری به غیر حضوری تغییر کند، با صدور، ابلاغ و اطلاع‌رسانی مصوبات و مجوز‌های لازم توسط استانداری یا وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

کاظمی ادامه داد: اصل بر آموزش حضوری است و در طول سال تحصیلی آموزش به صورت حضوری تداوم می‌یابد.


برگزاری روز ملی بازگشایی مدارس شنبه دوم مهر


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری طرح ملی بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اول مهر روز جمعه است، روز شنبه دوم مهر را به عنوان روز ملی بازگشایی مدارس خواهیم داشت.

کاظمی خاطرنشان کرد: جشن شکوفه‌ها ۳۰ شهریور است که در موعد خود برگزار خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بازگشایی مدارس مهر وزارت آموزش و پرورش ملی بازگشایی مدارس برنامه ریزی سال تحصیلی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود