Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:51:57 GMT

پهنای باند ورودی استان زنجان ۵۰ گیگا بایت بر ثانیه است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۰۳۸۰

پهنای باند ورودی استان زنجان ۵۰ گیگا بایت بر ثانیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حامد سرائی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به فراهم شدن زمینه ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای خبرنگاران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: افراد دارای شرایط و مورد تایید ارشاد استان می‌توانند با ثبت‌نام در درگاه دولت، اینترنت رایگان دریافت کنند.

وی به اهمیت ایجاد زیر ساخت‌های دولت الکترونیک و ایجاد سامانه‌های زیر ساختی در کشور و استان توسط دولت اشاره کرد و بیان داشت: سهولت دسترسی به خدمات اینترنتی بین مردم اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرائی تاکید کرد: توسعه شهر و شهروند الکترونیکی با مشارکت شهرداری‌ها موجب سهولت دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی خواهد شد.

وی به بالا بودن هزینه راه‌اندازی سایت تلفن همراه اشاره کرد و بیان داشت: هدف مجموعه اطلاعات و فناوری در راستای بهبود ارتباطات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: تامین پهنای باند مهمتر از ایجاد آن است، چرا که یک سایت چند روستا را پوشش می‌دهد.

سرائی یاد آورشد: ۸۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دسترسی به اینترنت دارند و ۷۸ درصد روستاها دارای دسترسی مطلوب و ۲۱ درصد دسترسی ضعیف دارند.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای وضعیت نامطلوب اینترنتی در شهرستان‌های سلطانیه زنجان و بخشی از ماهنشان است، افزود: اینترنت پر سرعت حق همه مردم است و مجموعه فناوری و اطلاعات درصدد ایجاد زمینه و زیر ساخت‌های شبکه دسترسی مطلوب اینترنتی برای عموم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: پهنای باند ورودی استان ۵۰ گیگا بایت بر ثانیه است، ولی در استان از کمتر از یک سوم استفاده می‌شود و همه مصرف اینترنت به سمت اینترنت سیار است.

سرائی ادامه داد: لایه‌های داخل شهری و استان در برنامه‌ریزی وزارت فناوری توسعه پهنای باند دارد و توسعه لایه میانی مختص به داخل شهر دارای مشکل است.

کد خبر 5572736

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت روستا اینترنت پرسرعت هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین شیوع کرونا دولت سیزدهم خراسان رضوی گناوه استان زنجان پهنای باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی

تین نیوز

دانشمندان ژاپنی برای اولین بار داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در باندهای طول موج فرکانس بالا در فاصله ۳۳۰ فوتی (حدود ۱۰۰ متری) منتقل کردند و این نخستین گام کابرد نسل ششم اینترنت بدون سیم به شمار می رود.

به گزارش تین نیوز از سیتنا، کنسرسیوم (مجموعه ای) از شرکت های ژاپنی اولین دستگاه بی سیم پرسرعت 6G در جهان را ساخته اند که می تواند داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در۱۰۰ متر انتقال دهد؛ سرعتی نزدیک به ۲۰ برابر سریع تر از نسل پنجم اینترنت بی سیم( 5G).

نتایج آزمایش های جدید که یازدهم آوریل در بیانیه مشترک این شرکت ها اعلام شد، نشان می دهد که دستگاه بی سیم کنسرسیوم داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در داخل باند ۱۰۰گیگاهرتز، و در فضای باز در باند ۳۰۰گیگاهرتز مادون قرمز در مدار الکترومغناطیسی قرار دارد، منتقل می کند.

لایو ساینس با تحلیل داده های این گزارش می گوید میانگین سرعت انتقال داده های نسل ششم اینترنت، نزدیک به ۵۰۰ برابر سریع تر از سرعت اینترنت تلفن های همراه نسل پنجم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری