Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@14:29:59 GMT

بیمار بهبهانی بر اثر تب کریمه کنگو فوت کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۰۶۶۷

بیمار بهبهانی بر اثر تب کریمه کنگو فوت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

رمضان احدی اظهار کرد: مورخ ۲۸ مردادماه سال جاری یک بیماری ۳۸ ساله با علائم خونریزی از بینی (خون دماغ) ضمن مراجعه به بیمارستان اصلی شهرستان بهبهان برای دریافت خدمات درمانی از ابتلای خود در یک ماه گذشته به بیماری کرونا خبر می‌دهد.

وی از انجام اقدامات لازم برای بند آمدن خون بیمار توسط پرسنل بیمارستان بهبهان و مرخص شدن بیمار خبر داد و افزود: با وجود درمان انجام شده، اما بیمار بار دیگر با علائم خون دماغ شدن و خونریزی گوارشی به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کند که پس از انجام اقدامات اولیه بیمار برای ادامه درمان به اهواز اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: بیمار با وجود دریافت اقدامات فوری درمانی در مرکز استان بر اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فوت می‌کند.

وی تصریح کرد: با اعلام مثبت شدن تست CCHF در مرکز استان بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشخیص داده شد و اقدامات اولیه و فوری برای بیماریابی و پایش افراد مرتبط با بیمار و بررسی سلامت آنان توسط کارشناسان مربوطه آغاز شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌هاست و این بیماری علائم مشهودی در دام‌ها نداشته، اما در انسان باعث ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلاء به این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دستکش در هنگام تماس با گوشت، نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد و خرید گوشت از فروشگاه‌های مجاز است.

احدی با اشاره به تشکیل جلسه فوری شورای سلامت شهرستان بهبهان گفت: با دریافت نتیجه قطعی آزمایش بیمار، جلسه فوری با حضور معاونت بهداشتی و نمایندگان دانشکده، معاون فرماندار، نماینده دادستان، رئیس اداره دامپزشکی، شهردار و مسئولان مربوطه برگزار و اقدامات فوری برای کنترل بیماری در شهرستان آغاز شد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تب کریمه کنگو بهبهان کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات مهم مجلس دوازدهم بیان کرد: قطعا سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود و دولت و مجلس باهم باید تصمیمات مهمی بگیرند و در زمینه مسائل اقتصادی خیلی از مشکلات و همچنین درآمدها و هزینه ها مشخص است .باید تصمیمات مهمی گرفته شود تا این بادکنک توروم در کشور هرچه سریعتر بترکد و این سختی ها از مردم برداشته شود . اقدامات خوبی هم در اصلاح بودجه و مدیریت منایع و مصارف دیده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم این سال برای مردم و مجلس مبارک باشد و در اولین سال خود گام بلندی را در جهت رفع مشکلات اقتصادی و شروع برای رفع مشکلات بردارد.

حاجی بابایی در ارزیابی مجلس یازدهم گفت: همه مجالس ما مملو از اقدامات خوب و همچنین اقدامات بر زمین مانده است مجلس یازدهم ما هماز این امر استثنا نبوده است. اقدامت خوبی نظیر جهش تولید ، رفع موانع تولید و توجه به شرکت های دانش بنیان از اقدامات خوبی بود که انجام شد اما اقداماتی هم بود که میتوانست انجام شود که امیدواریم آن اقداماتی در این مجلس انجام نشد در مجلس آینده انجام شود و این ریل ادامه یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو