Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا انجم شعاع بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۳۲۰۰ نیروی محیط بان در کشور داریم، اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ نفر از محیط‌بانان ما در درگیری با متخلفان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه حمایت معیشتی و تأمین تجهیزات محیط بانان به طور جدی در دستور کار ما است، افزود: همکاران محیط بان ما امروز در شرایط بسیار سخت با حداقل امکانات و تجهیزات و پرداختی‌ها مواجه اند؛ امروز هر محیط بان ما باید حدود ۱۰ هزار هکتار از مناطق چهارگانه محیط زیست را حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: سال گذشته با پیگیری و حمایت دولت و مجلس ۲۸۸ میلیارد تومان منابع به اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست برای پرداخت فوق العاده ویژه کارمندان و محیط بان اضافه شد و امسال نیز حمایت معیشتی و خرید تجهیزات محیط‌بانان را دنبال می‌کنیم.

مناقصه ۲۰ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات محیط‌بانی

انجم شعاع ادامه داد: هفته گذشته مناقصه‌ای با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مورد نیاز محیط بانان از جمله لباس، کفش و امکانات برگزار شد تا در اختیار آنان قرار گیرد و به وظایف خود بپردازند.

وی با بیان اینکه محیط بانان طبق قانون آئین دادرسی زیر نظر دادستان‌ها دوره‌های آموزشی می‌گذرانند، اظهار داشت: تمامی محیط‌بانان بر اساس مقررات جزو ضابطان دادگستری محسوب می‌شوند.

محیط‌بانان از پرداختی و مزایای نیروهای مسلح برخوردار نیستند

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه مخیط بانان برای حمل سلاح مجوز دارند، خاطرنشان کرد: با وجود این، همانند نیروهای مسلح از مزایا بهره مند نیستند، محیط بانان ما بیشترین درگیری را با متخلفان دارند و جزو نیروهای مسلح محسوب می‌شوند اما پرداختی‌ها و مزایای آنان مانند نیروهای مسلح نیست.

انجم شعاع با بیان اینکه درمورد بکارگیری سلاح اصلاحیه‌ای در کمیسیون امنیت مجلس مطرح شد، افزود: نواقصی بود که پیگیری کردیم تا برای محیط بانان نیز همانند نیروهای مسلح مقررات کامل انجام شود و ایشان هم از مزایا برخوردار شوند.

قانون شکار و صید اصلاح می‌شود

وی با بیان اینکه به دنبال حمایت معیشتی و قانونی از محیط‌بانات هستیم، تصریح کرد: در قانون برنامه هفتم اصلاح قوانین و مقررات مد نظر است که یکی از آنها قانون شکار و صید مربوط به ۵۰ سال قبل است که پیش نویس آن تحت عنوان قانون حفاظت از مناطق طبیعی در حال نهایی شدن است و همچنین آئین نامه قانون حفاظت و بهسازی نیاز به اصلاح دارد در روند اصلاح نواقص در حوزه محیط بانی اصلاح می‌شود.

انجم شعاع با بیان اینکه مهمترین بخش کاری محیط بانی ما مجهز کردن آنان به فناوری روز است، اضافه کرد: نواقص زیادی وجود دارد که در تلاش هستیم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برطرف شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کل بودجه سازمان در سال جاری ۶۲۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: این بودجه در مقابل حجم سنگین کار و قوانین متعدد و حراست از ۱۹ میلیون هکتار مناطق حفاظت شده رقم بسیار ناچیزی است.

انجم شعاع افزود: خرید ۳۰۰۰ دستگاه خودرو برای محیط بانان را در دستور کار داریم و برای تأمین منابع، جلسات و مکاتبات آن انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تودیع و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ظهر پنجشنبه در سالن محیط بان این اداره کل با حضور مدیران استانی و کارمندان اداره کل محیط زیست برگزار و احمدرضا لاهیجان زاده به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان منصوب شد.

کد خبر 5572848

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست محیط بان بیمه هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین شیوع کرونا دولت سیزدهم گناوه افتتاح طرح عمرانی سازمان حفاظت محیط زیست حمایت معیشتی تجهیزات محیط نیروهای مسلح محیط بانان انجم شعاع محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته حین گشت و کنترل درشهر‌های چالوس، نور، بابلسر، آمل، سوادکوه و کیاسر متخلفان شکار و صید را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری، سه رشته تور (سالیک) و لاشه یک راس بزغاله وحشی و سه طاقه قرقاول دستگیر و در میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در فصل تخم ریزی سفید ماهیان حین گشت و کنترل در رودخانه حفاظت شده سردآبرود ۲ رشته تور (سیالیک) و یک شاخه دام کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) حین گشت وکنترل در رودخانه بلده از یک متخلف یک رشته سالیک کشف وضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) از دو متخلف ۵ قطعه پرنده (دو قطعه بلبل، سه قطعه سهره) کشف وضبط کردند.

در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در ساحل علی آباد میر ۱۴ رشته دام صید ماهی‌های استخوانی تخریب و جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و درماموریت دیگری از یک شکارچی غیرمجاز تاکسیدرمی ۱ بهله عقاب، لاشه ۱ راس بزغاله وحشی و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در سوادکوه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت کنترل درمنطقه تیراندازی ممنوع لفور از متخلف یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دوطاقه قرقاول نر کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع ازیک متخلف لاشه یک طاقه قرقاول کشف وضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله مستقر در آشوراده ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم