Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه ظهر پنج‌شنبه در نخستین دوره آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با موضوع «مدیریت فرهنگی در مسجد»، اظهار کرد: حضرت آدم به‌عنوان اولین مخلوق خداوند و به‌عنوان پیامبر، راه و روش زندگی درست در همه مباحث و حوزه‌ها را به انسان آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه پس از آن پیامبران دیگر و بعد از دوران نبوت هم ائمه عهده‌دار این مسئولیت بودند، افزود: در حال حاضر هم ولی‌فقیه به‌عنوان رهبر و پیشوای جامعه، برنامه زندگی بر مدار دین و اسلام را به مردم ارائه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه پیامبران و ائمه از جانب خداوند مأمور هدایت بندگان بودند و خداوند همه مردم را توصیه به حرکت در مسیر مشخص ارائه شده کرده، ادامه داد: حال اگر کسی بخواهد با عقل خود برنامه‌ای جدا تنظیم کرده و مردم را به آن دعوت کند، به گفته خداوند، مشرک و کافر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به فعالیت ادیان نوظهور که به بیش از سه هزار مورد می‌رسد، افزود: اگر کسی بخواهد از این سه هزار نحله کفرآمیز تبعیت کند، راهی جز جهنم ندارد چراکه برنامه سعادت انسان از سوی پیامبران و ائمه اطهار (ع) ارائه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با توصیف این مطلب که هر که بخواهد کاری را شروع کند نیاز به ساختمان، دفتر و یا محل کار دارد، محل کار ائمه و پیامبران را هم مسجد معرفی کرد و گفت: اولین انسانی که خلق شد، پیامبر (حضرت آدم) و اولین خانه‌ای که ساخته شد، مسجد بود لذا هر خانه‌ای که با مسجد زاویه داشته باشد، به گمراهی می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسئولیت هدایت انسان‌ها بعد از پیامبر و ائمه با ولی‌فقیه است، پایگاه ولی‌فقیه را هم مسجد معرفی کرد و افزود: مسجدی که راه خود را از امام و ولی امر مسلمین جدا کند و فاصله بگیرد باید خراب شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه فعالیت مسجد باید حول محور امام مسجد و امام مسجد هم باید متصل به ولی‌فقیه باشد، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری مسجد هم باید حول این مهم طراز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری سایر فعالیت‌های مسجد همچون کمک به نیازمندان، مواسات، دوره‌های آموزشی، آموزش آمادگی دفاعی، فعالیت‌های کتابخانه‌ای، فعالیت‌های بسیج و کانون مسجد را مکمل فعالیت‌های مسجدی دانست که می‌تواند در جذب مردم به‌ویژه جوانان به مسجد کمک کند.

کد خبر 5572842

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نوری امام جمعه بجنورد نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مساجد ولایت فقیه هفته دولت بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین شیوع کرونا دولت سیزدهم گناوه افتتاح طرح عمرانی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: این همایش در راستای پیاده سازی نقشه مهندسی فرهنگی برش استان فارس برگزار و کلان مسایل پنج گانه مهم استان در حضور نماینده ولی فقیه مورد بررسی و تبادل نظر جدی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی پور افزود: در این نشست دو موضوع مسجد به عنوان کانون هویت ساز در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و بحث جوانی جمعیت را هم به صورت ویژه و با حضور کارشناسانی از کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که شبکه امامت جمعه استان فارس بزرگترین شبکه امامت جمعه در کشور است، گفت: در استان فارس ۷۵ پایگاه امامت جمعه داریم که ذیل یازده قرارگاه فعالیت می‌کنند.

در حاشیه این همایش از سوی دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس از خدمات چند ساله امامان جمعه بخش گله دار و ارد که در این جایگاه بازنشسته شدند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین گزارشی نیز از فعالیت‌های دوساله قرارگاه اعتلای نظام خانواده شهرستان سپیدان ارائه و از ۷ نفر از مدرسان حوزه خانواده در این قرارگاه تجلیل شد.

در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و مدیرکل اجتماعی استانداری فارس حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر