Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سید محسن کالوندی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال بنیاد برکت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌های ارزش اقتصادی را در مناطق هدف روستایی در توسعه مشاغل در دستور کار داریم، اظهار کرد: تسهیلگران توسعه  بنیاد برکت از ابتدای راه‌اندازی یک شغل تا مرحله تولید، فروش و صادرات با نظارت مستمر کنار کارآفرین خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کار اصلی بنیاد برکت کمک به اشتغالزایی و توسعه مشاغل و پشتیبانی از کارآفرینان است، گفت: این فرآیند به واسطه شبکه تسهیلگری و مجریان با روحیه‌ جهادی و میدانی و در بطن روستاهای  سراسر کشور در دستور کار قرار دارد که با توجه به منویات رهبری در حمایت از کسب وکارهای روستایی به دور از قواعد و قوانین دست‌وپاگیر و بروکراسی ادرای و عاری از پولپاشی به یاری مردم شتافته است. 

مدیر کمیته تحقیق وتوسعه  ونظارت بر پروژه‌های  اشتغالزایی بنیاد برکت با بیان اینکه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت گیلان، تاکنون سه هزار و ۲۷۶ اشتغال مستقیم و یازده هزار اشتغال غیرمستقیم را منتج شده، تصریح کرد: این پروژه‌های خرد و کارگاهی در شانزده بخش و یکصدوسی‌وهشت روستا در هفت شهرستان  صومعه‌سرا، تالش، شفت، رشت، سیاهکل، لاهیجان و رودبار محقق شده که در سال ۱۴۰۱ کلیه شهرستان‌ها تحت پوشش این نهضت اشتغال قرار گرفته‌اند. 

۷ روستای آستانه‌اشرفیه در تیررس بنیاد برکت برای توسعه اشتغال 

مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان نیز با بیان اینکه طرح‌ها در قالب مدل‌های اشتغال‌زایی سحاب (طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) با هدف راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی و کارگاه کوچک مقیاس اجرا می‌شود، اظهار کرد: بنیاد برکت عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده و محدودیت شغلی نداریم و هر طرحی که منتج به رونق درآمد شود در چتر حمایت اقتصادی خود پشتیبانی می‌کند. 

ساریه پورصالح با بیان اینکه تمرکز برمسئله تولید و توسعه اشتغال، کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و رونق درآمد در خانوارهای روستایی خواهد بود، افزود: رشد اقتصادی، افزایش درآمد سرانه، بهبود رفاه عمومی افزایش اعتماد به نفس و انگیزه ماندن در روستا با ترویج اکسیری به نام تولید و اشتغال میسر می‌شود.

به گفته وی، باتوجه به شعار سال که مزین به سالِ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است معیار قرار دادن این مهم با تعامل همکاری وهم افزایی و مشارکت می‌تواند گام‌هایی مثبت در اقتصاد روستا داشته باشد و سبب روزنه‌های امید آفرینی در روستا شود. 

مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان با بیان اینکه در انتخاب روستاها، مزیت مناطق، شاخص جمعیتی، جوان بودن روستا رشد کسب‌وکارهای خرد و خانگی و کارگاهی در محوریت برنامه‌های طرح سحاب قرار دارد، تصریح کرد: روستاهای درگاه، نیاکو، امشل، دهشال، نقره‌ده، دهسر، نبی دهکا در ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر، روستاهای هدف شهرستان آستانه‌اشرفیه در سال ۱۴۰۱ است که مزیت این مناطق در بخش کشاورزی، دامداری شیلات، گردشگری، تولیدات کارگاه‌های صنایع دستی، حصیربافی، فرش و گلیم، سفالسازی، تسمه‌بافی، عروسک‌سازی، بادام‌پزی و عرقیات گیاهان داروئی است. 

فرماندار شهرستان آستانه‌آشرفیه نیز با اذعان به اینکه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته باید تقویت شود، اظهار کرد: نباید موانع در مسیر اشتغال از پویایی طرح‌های اشتغال‌زا بکاهد و همه دستگاه‌های اجرایی و مسؤولین محلی باید در این راستا برای پیشبرد اهداف بنیاد برکت ساعی و کوشا باشند. 

حسین ذاکر استقامتی با تاکید بر اینکه مسؤولین باید در جذب سرمایه‌گذاری‌های حمایتی اقدامات قابل توجهی نشان دهند، گفت: باید در ایجاد اشتغال انگیزش‌ها را تقویت کرد و موانع موجود را با تلاش وهم‌افزایی از جلوی راه کارآفرین و نهادهای حمایت کننده برداشت تا از پویایی طرح‌های اشتغال‌زا کاسته نشود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد برکت بنیاد برکت گیلان اشتغال زایی صادرات کارگروه اشتغال بنیاد برکت فرماندار شهرستان آستانه آشرفیه بنیاد برکت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مطهری صبح شنبه در جلسه هفته کارگر فرا رسیدن روز کارگر را به تمامی کارگران سخت کوشی که با همت و تلاش مضاعف و کارفرمایان که با مدیریت جهادی، در شکوفایی اقتصادی و صنعتی و سربلندی و اعتلای پرچم معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی می‌کنند تبریک گفت و اظهار داشت: درسالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، رسیدن به این اهداف با همت و تلاش کارگران که بازوان حرکت هر جامعه‌ای برای رشدو تعالی و شکوفایی است میسر خواهد شد.

فرماندار شبستر تصریح کرد: کارگران موتور محرکه تولید، شریف‌ترین انسان‌های اجتماع و از دیدگاه اسلام بسیار محترم و ارزشمند هستند، لذا کارگران که یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید بشمار می‌روند، انتظار می‌رود تولید کنندگان با ارزش دادن به این قشر از جامعه و تعامل و همکاری در تحقق منویات مقام معظم رهبری در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

در این نشست که به مناسبت هفته کارگر با حضور برخی مسئولان، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت گرفت فرماندار شبستر اعلام کرد: در کار و فعالیت‌های اقتصادی، هر کس با بهره گیری از تفکر و خردورزی سعی دارد، به نحوی شایسته مسیر تکامل را پیموده و رشد کند، که توجه بدان از بعد اسلام، بر ارزش‌های بسیار آنان می‌افزاید.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان شبستر تصریح کرد: کار کردن تنها خلاصی از فقر نیست؛ بلکه اشتغال به کار، بر عزت و شخصیّت هر فرد افزوده و او را در نظر خود و دیگران محترم می‌سازد لذا ضمن دقت لازم در روابط قانونی کار بین کارگر و کارفرما و حفاظت و صیانت از نیروی ارزشمند کار و کارفرما موجب بهره وری و توسعه سرمایه گذاری و اشتغال جهت صیانت از نیروی کار بسیار مهم است و موجب پیشگیری از بروز مشکلات فراروی صنعت و تولید که از اهداف راهبردی است خواهد شد.

وی به مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی و ساز و کارهایی که دولت طراحی کرده است امیدواریم در سال جاری بخش قابل توجهی از دغدغه‌های مردم به ویژه کارگران در بخش‌های مختلف مرتفع گردد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم از وابستگی‌ها رهایی یابیم، و نیازهای مان را با اتکا به خود و حفظ استقلال و حیثیت ملی ودینی خود برآورده سازیم، باید طبق فرامین مقام معظم رهبری که در اوایل سال جاری ارائه فرمودند با عزم ملی و مدیرت جهادی، با گسترش دامنه کار و فعالیت علمی و پژوهشی و توسعه اقتصاد ملّی و البته با برنامه ریزی های اساسی و دراز مدت، راه پیشرفت کشور را برای خود و نسل‌های آینده هموار سازیم.

کد خبر 6089574

دیگر خبرها

  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند