Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:45:08 GMT

فعالیت کارخانه سیمان تهران توسط کارشناسان بررسی شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۱۱۲۷

فعالیت کارخانه سیمان تهران توسط کارشناسان بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سید علی یزدیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بعداز ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آثار باستانی ری که با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و وزیر میراث فرهنگی در تالار شیخ صدوق آستان مقدس برگزار شد، اظهار کرد: پایگاه ملی میراث فرهنگی کمک شایان توجهی به شناسایی و معرفی آثار تاریخی و باستانی خواهد کرد و در این راستا درخواست داریم در زمینه ارتقای جایگاه اداره میراث فرهنگی شهرستان ری نیز اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهرداری‌های شهرستان ری آمادگی دارند در تعامل مشترک با میراث در زمینه نگه‌داری و مرمت این آثار با حفظ و تأیید کارشناسان میراث اقدام کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تولید روزانه ۱۵ هزار تنی کارخانه سیمان تهران بیان کرد: این کارخانه حدود ۶۰ درصد سیمان مصرفی استان تهران را تأمین می‌کند و نزدیک به ۴ هزار نفر کارگر دارد اما از نظر تبعات زیست محیطی، معضلاتی ایجاد می کند و باعث تخریب کوه بی بی شهربانو می شود.

یزدیخواه ادامه داد: در زمینه فعالیت کارخانه سیمان تهران، با توجه به اشتغال‌زایی قابل‌توجه این کارخانه، تقاضای تعطیلی واحد را نداریم اما درخواست کردیم که کارگروه کارشناسی در فضایی تخصصی ایجاد و جوانب فعالیت کارخانه بررسی شود تا نتایج مناسب کسب شود زیرا در این کوه هفت اثر تاریخی موجود است.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت ارتفاع در حریم آثار تاریخی افزود: مردمی که در نزدیکی آثار تاریخی زندگی می‌کنند در صورتی که اجازه ساخت‌وساز نداشته باشند متضرر می شوند لذا باید در این زمینه نیز بررسی‌های لازم صورت گیرد تا در صورت املاک موجود خریداری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین خاطرنشان کرد: در سال نزدیک به ۱۰ میلیون نفر زائر وارد این شهر می‌شود اما هتل، نمایشگاه و زیرساخت های مناسب برای گردشگران مذهبی در شهرستان ری وجود ندارد و لازم تمهیداتی در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس وزیر میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد

افشین صالحی نژاد گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

وی با بیان این مطلب که بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان داشت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید به منظور حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند؛ اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر